  • 1. Data: 2009-03-08 13:50:12
    Temat: Orange - informowanie o dostępności użytkownika.
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Dzwonił znajomy i pyta się, czy SMS-a wysyłałem.
    Okazuje się, że najpierw on dzwonił - miałem tel. wyłączony.
    Wkrótce włączyłem i... Orange poinformowało go o tym SMS-em
    "Zadzwon teraz. Uzytkownik tego numeru jest juz dostepny w sieci.
    mozesz do niego zadzwonic.". Od kiedy taki zwyczaj?
    I jeszcze w SMS-sie jest mój numer jako niby wysyłającego.
    Da to się jakoś konfigurować?

    W ogóle to nie bardzo mi się to podoba. SMS z poczty głosowej
    do mnie wystarczał. Nb. też nie z *501 ale z nr dzwoniącego
    przysyłają.
    Arek

  • 2. Data: 2009-03-08 14:59:19
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > mozesz do niego zadzwonic.". Od kiedy taki zwyczaj?
    > I jeszcze w SMS-sie jest mój numer jako niby wysyłającego.
    tak. spróbowałes?

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-03-08 19:51:39
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...
    >tak. spróbowałes?

    Ale gdzie i jak?
    Na poczcie głosowej dosedłem do "informowanie o próbach połączeń
    jest włączone, aby wyłaczyć naciśnij 1".
    Domyślam się, ze chodzi o to, że po włączeniu tel. poczta głosowa
    przysyła mi SMS-a o próbie połączenia?
    Jeżeli tak to tego się nie czepiam.

    Czy da się wyłączyć powiadamianie dzwoniącego, że niedostępny
    użytkownik już jest dostępny?

    Arek

  • 4. Data: 2009-03-08 20:07:37
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gp17iv$p86$1@news.onet.pl, *Arek* wrote:

    > Ale gdzie i jak?

    > Czy da się wyłączyć powiadamianie dzwoniącego, że niedostępny
    > użytkownik już jest dostępny?

    "Zadzwoń Teraz"

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2009-03-08 20:43:14
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    darnok napisał(a) w wiadomości: ...

    >"Zadzwoń Teraz"

    Z orange on-line:
    "Włączenie blokady odbierania powiadomień usługi Zadzwoń Teraz powoduje
    blokadę odbierania powiadomień SMS zawierających informacje o tym,
    że osoba do której próbowano się wcześniej dodzwonić znów jest dostępna
    - czyli ma włączony telefon, znalazła się ponownie w zasięgu sieci
    lub zakończyła prowadzoną wcześniej rozmowę. Usługa Zadzwoń Teraz
    działa wyłącznie w sieci Orange."

    O to chodzi? Czy po włączeniu
    a) do MNIE nie będą przychodziły SMS-y informujące o tym, że osoba
    do któej dzwoniłem jest już dostępna
    b) osoba, która do mnie dzwoniła nie otrzyma SMA-a, że włączyłem
    telefon

    Arek

  • 6. Data: 2009-03-08 20:55:38
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gp1ajo$3jh$1@news.onet.pl, *Arek* wrote:

> [...]
    > do któej dzwoniłem jest już dostępna
    > b) osoba, która do mnie dzwoniła nie otrzyma SMA-a, że włączyłem

    pomysl / przetestuj

  • 7. Data: 2009-03-08 21:31:52
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    darnok napisał(a) w wiadomości: ...

    >pomysl / przetestuj

    Włączyłem, przyjęli zlecenie, czekam.
    Ale, Wielki Mistrzu Lakonicznych Odpowiedzi, nie przetestuję teraz bo
    nie mam dwóch telefonów, za to mam sumienie (już późno...).
    Zdradzisz?
    Pewnie, niestety a)?
    Arek

  • 8. Data: 2009-03-08 21:55:05
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Arek pisze:
    (..)
    > Włączyłem, przyjęli zlecenie, czekam.
    > Ale, Wielki Mistrzu Lakonicznych Odpowiedzi,

    postaw koledze piwo to bedzie konkretniej gadał... :)

    nie przetestuję teraz bo
    > nie mam dwóch telefonów, za to mam sumienie (już późno...).
    > Zdradzisz?
    > Pewnie, niestety a)?
    Pewnie nie, bo tu nie pracują ludkowie z pomocy technicznej. To grupa
    dyskusyjna. Czasem ktoś komuś cos poradzi, ale zazwyczaj w sprawach nie
    opisanych w instrukcji obsługi i gdy rozwiazanie wypluwa Mr. google

    Nie irytuj sie.

    ToMasz

  • 9. Data: 2009-03-10 17:27:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...
    >Nie irytuj sie.

    Kiedyś (zdarza mi się teraz) korzystałem z dostępu wdzwanianego.
    Już większość zapomniała jak to przyjemnie czytać wtedy niektóre
    wypowiedzi na grupach...
    Ja się irytuję bardziej dlatego, ze operator wprowadza jakieś
    nowinki niekoniecznie sensowne bez mojej zgody.

    Np. to co opisałem: wyłączony telefon, ktoś do mnie dzwoni,
    nagrywa się na pocztę. Włączam telefon i... poczta wysyła do
    mnie SMS-a, że mam wiadomość. Jednocześnie op wysyła SMS-a
    do dzwoniącego, że jestem w sieci. Ja dzwonię na pocztę,
    odsłuchuję, on dzwoni do mnie - zajęte, włącza się poczta...
    Kończę z poczta przychodzi SMS, że na poczcie nowa wiadomość...
    Już nie mówię o przypadku, gdy korzystając z faktu, że poczta
    Orange wysyła SMSa z nr tego co pozostawił ostatnią wiadomość,
    ja od razu zadzwonię do niego a on do mnie - oba zajęte.
    No i do licha gdzie ochrona prywatności? jakim prawem op informuje
    innych, że włączyłem telefon (np. obudziłem się...)? Może
    jeszcze wpadną na pomysł podawania od razu lokalizacji!?

    Stąd pytanie (bo opisu z Orange nie zrozumiałem) CO można
    zablokować? Czy informowanie innych, że jestem dostępny, co ma
    sens, bo w wyżej opisanym przypadku sam mogę oddzwonić (lub nie...)
    gdy otrzymam inf. z poczty. Szybciej i sprawniej.
    Czy blokada dotyczy informowania mnie, że osoba do której dzwoniłem
    już jest w sieci, co niewiele daje (ale i tak bym wyłączył).

    Arek

  • 10. Data: 2009-03-10 18:26:49
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Arek pisze:

    Zamiast się irytować może powyłączaj niechciane usługi,

    --
    | Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
    | Computers don't make errors - What they do, they do on purpose. |