    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange - zasieg 3G na starym telefonie
    Date: Thu, 5 Aug 2021 22:21:58 +0200

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:610af7e0$0$25418$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 04.08.2021 o 21:32, Arek pisze:
    > [...]
    >>
    > Przecież opisałem Tobie ten mechanizm. Tak, tak to działa. Tam gdzie
    > kiedyś miałem zasięg 3G to teraz sporadycznie się zdarza i nie chodzi
    > tutaj wcale o to, czy to stary czy nowy telefon.

    Nowszy miał LTE, sygnał słaby lecz stabilny. Niestety nie wpadłem na
    to by wymusić w nim 3G (o ile można było).

    > W nowym telefonie idzie wymusić 3G. Dodatkowo zmieniły się układy zalesień
    > (tłumienie), coraz więcej zakłóceń. Jeszcze inną sprawą jest stawianie
    > nowych BTS innego operatora, raczej Play to jeszcze robi.

    Lasów nie było, 2 małe miasteczka. W różnych miejscach - tak samo.

    > Masz układ. W danej małej wsi/mieście był sobie BTS Plus. Wszyscy we wsi
    > mieli Plusa. Nagle postawili BTS Play i odlegli mieszkańcy, mieszkający
    > przy BTS Play stracili zasięg Plusa. Plus niczego nie zmieniał w mocy
    > nadawczej...resztę spróbuj sobie sam wykoncypować.

    Zakłócenia, mała selektywność? Pasma się chyba nie nałożyły...

    > Takich układów jest sporo w Polsce. Inna sprawa, to zawsze możesz
    > sprawdzić czy dany BTS obsługuje Twój zakres. Najpierw zlokalizuj gdzie
    > Twój telefon się podłączył w sensie że ma JUŻ zasięg i zacznij się od
    > niego oddalać. Podobno dziecko 5 letnie potrafi wykonać tą arcytrudną
    > operację :)

    Na GSM nie musiałem sprawdzać, full sygnał i tam i tu i go nie gubił.
    W Warszawie na początku czerwca jeszcze łapał, nie wiem kiedy przestał,
    chyba ok. końca czerwca.
    Obstawiam więc psującego fona, ew. brak kompatybilności z tym
    co w 3G pozostawili.
    Bo jescze opcja, że tak 3G zajęte, że się dobić nie może i tylko
    GSM lub LTE? Ale nie zależało to od pory dnia.

    Arek