  • 1. Data: 2021-08-04 08:01:57
    Temat: Orange - zasięg 3G na starym telefonie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Stary Telefunken Selfie.
    Styczeń: 3G na nim działa w stolicy i daleko od niej co
    objawia się literkami H, HT (może H+) lub 3G. Sporadycznie jednak
    włączał się na E (zwykły GSM) gdy szybsze miały słaby sygnał.
    LTE nie obsługuje.
    czerwiec: w stolicy bez zmian, ale 100 km od niej już tylko E
    (sprawdzane w dwóch różnych odległych miejscach).
    sierpień: wszędzie tylko E. Nie pomaga wymuszanie "tylko WCDMA"
    - wtedy po prostu z siecią się w ogóle nie łączy.
    Wg mapy zasięgu Orange 3G jest prawie wszędzie. 3G mieli wyłączać
    dopiero za kilka lat.
    Sprawdziłem na T-mobile - podobnie.
    Czy telefon psuł się stopniowo, w czerwcu na silnym sygnale jeszcze
    działał (duże miasto) a na słabszym już nie?
    Czy jednak coś zaczęli wyłączać, a tego co zostało telefon już
    nie obsługuje? Macie jakieś podobnie doświadczenia?

    Arek

  • 2. Data: 2021-08-04 11:06:03
    Temat: Re: Orange - zasi?g 3G na starym telefonie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.08.2021 o 08:01, Arek pisze:
> [...]
    > Czy jednak coś zaczęli wyłączać, a tego co zostało telefon już
    > nie obsługuje? Macie jakieś podobnie doświadczenia?

    Tu nie chodzi o wyłączenia a o zakłócanie słabego sygnału przed
    dodatkowe częstotliwości uruchamiane na skutek zmian w technologii.
    Zwyczajnie, poziom zakłóceń wzrasta i kończy się możliwość nawiązania
    połączenia. Tak samo masz w zestawieniu, kiedy w pustym holu rozmawiasz
    głosowo na odległość z jakąś osobą i tracisz kontakt, kiedy znajdzie się
    tam więcej osób, które rozmawiają.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-08-04 11:49:51
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Czy jednak coś zaczęli wyłączać, a tego co zostało telefon już
    > nie obsługuje? Macie jakieś podobnie doświadczenia?

    Doświadczeń nie, ale też coś tam słyszałem o wyłączaniu 3G przez
    T-Mobile. Tymczasem korzystam z usług sieci Orange i T-Mobile w roamingu
    Play i 3G jest dostępne.  Moze wyłączanie rozpoczęli od stolicy...

  • 4. Data: 2021-08-04 21:32:55
    Temat: Re: Orange - zasieg 3G na starym telefonie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "trybun" <M...@j...cb> napisał w wiadomości

    > Doświadczeń nie, ale też coś tam słyszałem o wyłączaniu 3G przez T-Mobile.
    > Tymczasem korzystam z usług sieci Orange i T-Mobile w roamingu Play i 3G
    > jest dostępne. Moze wyłączanie rozpoczęli od stolicy...

    Jak pisałem - byłoby właśnie odwrotnie - że zaczęli od prowincji.
    Albo na tych 3G też są różne odmiany i wyłączyli jakiś "protokół",
    który był przez starocia obsługiwany.
    Albo 3G w fonie powoli padało, najpierw przy słabszym sygnale,
    potem już wszędzie. Na co mże wskazywać podobny efekt w Orange i
    T-mobile.

    Wg opisów ma HSDPA, HSUPA, HSPA, EDGE i GSM. HSPA+ nie wiadomo.
    Nie znam się, musiałbym sprawdzić na innym egzemplarzu tego modelu.
    Stąd pytanie, czy ktoś na fonie z powiedzmy 2015r ma coś podobnego?

    Arek

  • 5. Data: 2021-08-04 22:25:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.08.2021 o 21:32, Arek pisze:
    [...]
    > Wg opisów ma HSDPA, HSUPA, HSPA, EDGE i GSM. HSPA+ nie wiadomo.
    > Nie znam się, musiałbym sprawdzić na innym egzemplarzu tego modelu.
    > Stąd pytanie, czy ktoś na fonie z powiedzmy 2015r ma coś podobnego?

    Przecież opisałem Tobie ten mechanizm. Tak, tak to działa. Tam gdzie
    kiedyś miałem zasięg 3G to teraz sporadycznie się zdarza i nie chodzi
    tutaj wcale o to, czy to stary czy nowy telefon. W nowym telefonie idzie
    wymusić 3G. Dodatkowo zmieniły się układy zalesień (tłumienie), coraz
    więcej zakłóceń. Jeszcze inną sprawą jest stawianie nowych BTS innego
    operatora, raczej Play to jeszcze robi.

    Masz układ. W danej małej wsi/mieście był sobie BTS Plus. Wszyscy we wsi
    mieli Plusa. Nagle postawili BTS Play i odlegli mieszkańcy, mieszkający
    przy BTS Play stracili zasięg Plusa. Plus niczego nie zmieniał w mocy
    nadawczej...resztę spróbuj sobie sam wykoncypować. Takich układów jest
    sporo w Polsce. Inna sprawa, to zawsze możesz sprawdzić czy dany BTS
    obsługuje Twój zakres. Najpierw zlokalizuj gdzie Twój telefon się
    podłączył w sensie że ma JUŻ zasięg i zacznij się od niego oddalać.
    Podobno dziecko 5 letnie potrafi wykonać tą arcytrudną operację :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 6. Data: 2021-08-05 15:12:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Nie znam się, musiałbym sprawdzić na innym egzemplarzu tego modelu.
    > Stąd pytanie, czy ktoś na fonie z powiedzmy 2015r ma coś podobnego?

    Mam taki telefon w szufladzie. Będę w domu to sprawdzę jak na nim
    wygląda 3G.

  • 7. Data: 2021-08-05 22:21:58
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kiedyś miałem zasięg 3G to teraz sporadycznie się zdarza i nie chodzi
    > tutaj wcale o to, czy to stary czy nowy telefon.

    Nowszy miał LTE, sygnał słaby lecz stabilny. Niestety nie wpadłem na
    to by wymusić w nim 3G (o ile można było).

    > W nowym telefonie idzie wymusić 3G. Dodatkowo zmieniły się układy zalesień
    > (tłumienie), coraz więcej zakłóceń. Jeszcze inną sprawą jest stawianie
    > nowych BTS innego operatora, raczej Play to jeszcze robi.

    Lasów nie było, 2 małe miasteczka. W różnych miejscach - tak samo.

> [...]
    > przy BTS Play stracili zasięg Plusa. Plus niczego nie zmieniał w mocy
    > nadawczej...resztę spróbuj sobie sam wykoncypować.

    Zakłócenia, mała selektywność? Pasma się chyba nie nałożyły...

> [...]
    > Twój telefon się podłączył w sensie że ma JUŻ zasięg i zacznij się od
    > niego oddalać. Podobno dziecko 5 letnie potrafi wykonać tą arcytrudną

    Na GSM nie musiałem sprawdzać, full sygnał i tam i tu i go nie gubił.
    W Warszawie na początku czerwca jeszcze łapał, nie wiem kiedy przestał,
    chyba ok. końca czerwca.
    Obstawiam więc psującego fona, ew. brak kompatybilności z tym
    co w 3G pozostawili.
    Bo jescze opcja, że tak 3G zajęte, że się dobić nie może i tylko
    GSM lub LTE? Ale nie zależało to od pory dnia.

    Arek

  • 8. Data: 2021-08-05 22:40:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.08.2021 o 22:21, Arek pisze:

> [...]
    > Bo jescze opcja, że tak 3G zajęte, że się dobić nie może i tylko
    > GSM lub LTE? Ale nie zależało to od pory dnia.

    Nie załapałeś. Rozwój pasm + ostatnio 5G nakłada się na miasta i to
    właśnie z odległego miejsca ten nadajnik, do którego chcesz się
    zalogować, "nie słyszy już telefonu" bo go w okolicy coś zagłusza.

    Nie myl tego z telefonem w którym nic się nie zmieniło. To własnie
    rozwój pasm się zmienił i nadajniki stały się "bardziej głuche".

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2021-08-06 01:27:26
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-08-05 o 22:21, Arek pisze:
> [...]
    > Bo jescze opcja, że tak 3G zajęte, że się dobić nie może i tylko
    > GSM lub LTE? Ale nie zależało to od pory dnia.

    To zależy od operatora i karty SIM jaką Ci sprzedał.
    Włączam transfer danych i od razu na górze telefonu ikona 3D.
    Rzadko korzystam z telefonowego internetu, Czasami jak czekam w kolejce
    do lekarza czy na poczcie.
    Śmiać mi sie chce jak widzę zakompleksionych ludzi łażących z telefonem
    pod nosem. A może to jakieś kapusie co łażą za kimś i nagrywają. Krzyżyk
    im na droę.

    --
    animka