    From: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Date: Tue, 10 Feb 2009 14:19:35 +0100

    Agent 0700 wrote:
    > Witam
    >
    > Chcę zrobić przyczepkę samochodową i ją ocynkować.
    >
    > Diagnosta coś wspomniał o otworach technologicznych, które trzeba zrobić
    > przy cynkowaniu.

    Przy cynkowaniu ogniowym otwory potrzebne są tak samo jak przy spawaniu
    ze względu na rozszerzanie się powietrza wewnątrz profilu przy
    ogrzewaniu. Przy cynkowaniu galwanicznym (ale chyba nie będziesz
    cynkował galwaniczne przyczepki ?) - do usunięcia resztek kąpieli.

    > Chciałbym zrobić profile zadeklowane szczelnie, żeby do środka woda się nie
    > dostawała, ale skoro będą potrzebne te otwory to trzeba zrobić inaczej.

    Woda zawsze się dostanie, ale jak wszystko zamkniesz, to się nie
    wydostanie - najbardziej korodują profile zamknięte - vide progi w
    samochodzie: jeżeli od zewnątrz widać ślady korozji, to znaczy, że
    przekorodowały na wylot od środka. IMHO lepiej zrobić odpowiednio duże
    otwory odpływowe, które spowodują, że to co się wleje to się i wyleje. A
    profile zabezpieczyć od środka stosownym preparatem typu Fluidol itp.

    Pozdrawiam,
    Maciek