    From: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: PCC-3 pojazd o wartości poniżej 1000zł
    Date: Mon, 22 Feb 2010 21:26:06 +0100

    > W moim wypadku (Trabant za 500zł) dostaliśmy zaświadczenie o
    > zwolnieniu z podatku - oczywiście płatne w znaczkach skarbowych.

    Gdy czytam takie urocze fakciki o naszym państwie, myślę sobie: ohydne
    biurokratyczne więzienie projektowane dla ludzi niepełnosprawnych umysłowo
    przez ludzi niepełnosprawnych umysłowo... Szkoda, że oddając stary
    zlewozmywak na złom nie trzeba mieć zaświadczenia ze znaczkami skarbowymi za
    10zł, że faktycznie jest wart 4,50zł. Aha, jeszcze przydałaby się wycena
    biegłego rzeczoznawcy (150zł; notabene, biegły naprawdę na rzeczy się biegle
    nie zna, tylko po prostu miał tatę i wujka biegłego) i poświadczenie
    notarialne (80zł) tłumaczenia przysięgłego (120zł) wypisu z radzieckiego
    świadectwa homologacji (50zł plus znaczki skarbowe). A na złomie oczywiście
    nie dostajesz za zlewozmywak 4,50zł, tylko płacisz 25zł za świadectwo zdania
    niebezpiecznego odpadu przemysłowego w stacji recyklingowej (która różni się
    od wysypiska tym, że właściciel ma tatę w urzędzie miasta i wujka w urzędzie
    wojewódzkim). Świadectwo musisz dostarczyć w trzech kopiach do Urzędu
    Miasta, Starostwa Powiatowego i Urzędu Skarbowego, każdą kopię upiększając
    znaczkami skarbowymi za 12zł i dobrowolnym datkiem 20zł na Komisję Przyjazne
    Państwo (bez zaświadczenia o wpłacie dobrowolnego datku nic się nie da
    załatwić). Jeśli nie wykonasz wszystkich powyższych czynności, płacisz
    ustawową karę za zatajanie odpadu przemysłowego plus grzywnę dla Urzędu
    Skarbowego za wykorzystywanie odpadu przemysłowego dla osiągnięcia korzyści
    majątkowej. Wszak umyłeś w zlewozmywaku jabłko, dzięki czemu nie dostałeś
    tasiemca, dzięki czemu zaoszczędziłeś 400zł na lekarstwach. Korzyść
    majątkowa ewidentna. Aha, tutaj jeszcze wypadałoby wlepić 3 miesiące w
    zawieszeniu i koszty sądowe za sabotowanie przemysłu farmaceutycznego przez
    niechorowanie, podczas gdy mogłeś chorować.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży