    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Date: Thu, 14 Mar 2024 09:47:44 +0100
    <uq3cvi$1fum3$1@news.icm.edu.pl> <uq5t0i$1kius$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uq7so1$1s6kn$1@news.icm.edu.pl> <uq8ej9$1u14v$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <ur7qhr$9uoc$1@news.icm.edu.pl> <ur83pc$8sn$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <urntk0$16ksv$1@news.icm.edu.pl> <urnvdj$qej$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <uro654$171ai$1@news.icm.edu.pl> <uro7me$qej$2$Mirek@news.chmurka.net>
    <uro8hg$177dq$1@news.icm.edu.pl> <urqke7$eu0$2$Mirek@news.chmurka.net>
    <ussv2m$kpn$1$Atlantis@news.chmurka.net>
    <ust59e$om3$1$Mirek@news.chmurka.net>

    On 13.03.2024 22:19, Mirek wrote:

    > Pomysły to może mieć każdy ;)
    > Żeby rozwiązać problem warto zadawać pytania (nawet głupie):
    > Ja to rozumiem, że urządzenie wysyła: "czekaj, teraz nie mogę", ale
    > czemu źródłem jest MAC 00-00-00-00-00-01 ?

    No i to jest właśnie zastanawiające. MAC jest dziwny i zdecydowanie nie
    należy do samego urządzenia.

    Znaczniki czasowe pomiędzy kolejnymi pakietami wyglądają następująco:

    0.000000
    0.008097
    0.015954
    0.023974

    Tak więc raczej nie wygląda na to, żeby interfejsy były fizycznie
    zapychane powodzią ramek broadcastowych.

    Najbardziej jednak zastanawia mnie fakt, że problem najwyraźniej jest
    związany z najniższą warstwą. Podczas kilkutygodniowych prób awaria
    pojawiała się tylko w przypadku podłączenia do niektórych urządzeń
    (stare i tanie switche 100 Mbps TP-Linka, router tej samej firmy) ale
    nie byłem w stanie jej zaobserwować na lepszym, gigabitowym switchu albo
    przy podłączeniu przez komputer pracujący w trynie bridge'a do
    przechwytywania pakietów.

    Gdyby po prostu urządzenie zaczynało po jakimś czasie siać pakietami
    mógłbym zrzucić winę na MAC w PIC32MX795F512L albo jakiś błąd w
    sterowniku z Harmony. Jednak tutaj znaczenie ma jeszcze to, co znajduje
    się po drugiej stronie kabla. No i efekt jest naprawdę dziwny.

    > I czemu komunikacja zamiera? Ten komunikat powinien interesować tylko te
    > urządzenia, które chcą nadawać do tego konkretnego MAC-a (jaki by nie
    > był), reszta komunikacji powinna działać normalnie.

    No cóż... Tak naprawdę nie mogę być w 100% pewien, że ten komunikat jest
    tym, co wychodzi z mojego urządzenia i wszystkim co z niego wychodzi.
    Nie byłem w stanie zreplikować problemu, gdy do urządzenia był podpięty
    komputer przechwytujący cały ruch. Teraz widzę więc tylko to, co dociera
    do komputera na innym porcie switcha dotkniętego problemem. Może z
    urządzenia wychodzi więcej śmieci, ale switch je dropuje i w efekcie
    pakiety "pause" z dziwnym MAC-iem są jedynym, co przechodzi przez sito?