  • 151. Data: 2023-12-28 00:28:35
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > ICM historycznie jest zobowiązany do utrzymywania różnych niszowych usług.
    > Takie coś (mniej więcej) usłyszałem kiedyś na temat warszawa.irc.pl.
    >
    > A że warszawa.irc.pl już nie ma, to źle się zestarzało...

    No taki też ton przebrzmiewał w rozmowie odnośnie tego serwera ICM, że
    "zasób, który warto utrzymywać".

    > Pewnie tak. Bo tu zasoby liczy się inaczej. Nie ma oczekiwania, że
    > pieniądze jakkolwiek się zwrócą ani nie ma księgowego, który próbuje
    > zrobić tak, żeby w jednej tabelce było więcej, niż w drugiej.
    >
    > Inna sprawa, że koszty są tak śmiesznie niskie, że nawet szkoda o nich
    > wspominać.

    Ale, że mamy na to czas? No nie, ja nie mam, ja wolę płatnej płacy
    poszukać albo sobie jakiś projekcik IoT pyknąć. Nie widzę też
    uzasadnienia by zapychać dysk artykułami które czyta kilka osób na krzyż
    bo w końcu tego dysku braknie a już więcej nie da się włożyć czyli
    będzie trzeba kupić nowy serwer i wydać na niego kupę kasy.
    Niewykluczone, że i bez tego braknie czyli nawet jeśli mam trochę
    wolnego to już właściwie go nie mam.

    > Pewnie będzie tak jak z FidoNetem. Pamiętam jego koniec. Nadal było kilka
    > osób, które dyskutowały, ale w końcu światło zostało zgaszone.
    >
    > Zobaczymy. To jeszcze nie ten czas.

    Brak ewolucji. Normalnie nic nie trwa tak jak Usenet tylko ciągle się
    dostosowuje do zmieniających warunków.

  • 152. Data: 2023-12-28 00:36:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Tu przynajmniej mają komu wysłać. Na FB nie ma do kogo.

    Przez kilka miesięcy można zapomnieć, że się to w ogóle zrobiło.

  • 153. Data: 2023-12-28 01:29:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Przez kilka miesięcy można zapomnieć, że się to w ogóle zrobiło.

    To w końcu nastąpi miła niespodzianka. Jak z paczkami z Aliexpress.

    --
    Leci sobie nietoperz, leci, leci, leci i nagle sruuu... przypierdzielił
    w drzewo. Osunął się na dół po konarach, otrzepał swoje skrzydełka i

  • 154. Data: 2023-12-28 01:31:04
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > nie tyle do szczescia, ale do komunikowania sie. I juz widze, ze brak mi
    > softu typu whatsapp&signal, czesc znajomych tu, czesc tam. Dwa rozlaczne
    > [whatsapp, signal] juz zaczynaja mnie irytowac....

    To ja się twardo trzymam. Ale myślę, że niektóre znajomości mocno na tym
    ucierpiały.

    > soft w laptopie - i wystarczy :)

    Ale to wymaga wejścia na stronę FB. A ja nie chcę tam wchodzić. Chcę
    czyste, tekstowe grupy w wygodnym formacie. Czy też chciałem, teraz z FB
    nie chcę mieć nic wspólnego.

    --
    - Czy to prawda, że będzie mnie operował pan ordynator?
    - Tak, lubię sprawdzić przynajmniej raz na rok, czy coś jeszcze pamiętam.

  • 155. Data: 2023-12-28 01:36:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie, to jest cecha charakteru, zasadniczo umrzesz z nią.

    Nie wydaje mi się. Widzę, jak bardzo zmieniłem się na przestrzeni lat.
    Dotyczy to również brania do siebie różnych rzeczy, czy ogólnie pojętego
    dystansu do siebie.

    > O takie coś mam teraz w czytniku, nie wiadomo czy z powodu czytnika czy
    > serwera czy może jednak ktoś wysłał :-)

    Tzn. pojawiły ci się nagłówki w treści? Nie kliknąłeś nic? Pokaż screena.

    > A co za różnica? Zagrożenia normalnego funkcjonowania.

    Dla każdego znaczy to co innego.

    > Np łatwiej zablokować komuś dostęp niż przeczytać co ma do powiedzenia,
    > "go away k.. b..."

    Jedni chcą sprawiedliwości, inni chcą po prostu świętego spokoju. Jak
    chcesz świętego spokoju, a ludzie ci głowę na abuse zawracają, to zamiast
    wnikać, dociekać, kto ma rację, możesz po prostu zablokować osobnika, na
    którego są skargi, i koniec tematu. Albo osobnika, który się skarży :)

    --
    Po upojnej nocy ze słonicą mrówek idzie spać. Rano wstaje i widzi,
    ze zamęczył nocnymi igraszkami ukochana. Wiec wściekły wziął się do

  • 156. Data: 2023-12-28 01:44:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No taki też ton przebrzmiewał w rozmowie odnośnie tego serwera ICM, że
    > "zasób, który warto utrzymywać".

    Pewnie jeszcze jakiś czas będzie. Pewnie bardziej lub mniej siłą rozpędu.
    Nie wiem, zgaduję.

    > Ale, że mamy na to czas?

    Na utrzymywanie newsów? Znajduje się. Czasem zajmuje to więcej czasu (jak
    ostatnio, gdy dodawałem grupy de.* i uk.*, bo ktoś prosił, a te uk.*
    zresztą sam sobie chętnie poczytam), a czasem prawie wcale.

    > No nie, ja nie mam, ja wolę płatnej płacy poszukać albo sobie jakiś
    > projekcik IoT pyknąć.

    Projekciki pykane są swoją drogą. A jak w projekcikach coś nie działa, to
    pytam na pme, więc w moim interesie jest, żeby pme istniało :)

    > Nie widzę też uzasadnienia by zapychać dysk artykułami które czyta kilka
    > osób na krzyż bo w końcu tego dysku braknie a już więcej nie da się
    > włożyć czyli będzie trzeba kupić nowy serwer i wydać na niego kupę kasy.

    A to akurat zależy. Teraz standardem jest CNFS. Tworzysz duży plik (lub
    kilka) i w nim (w nich) serwer sobie trzyma posty. Jak doleci do końca, to
    nadpisuje najstarsze.

    > Niewykluczone, że i bez tego braknie czyli nawet jeśli mam trochę
    > wolnego to już właściwie go nie mam.

    Ja mam teraz dwa VPSy. Na jednym (nowszym) stoją newsy i część stron, na
    drugim (starszym) wszystko inne. Miałem to poprzenosić i wywalić starszy,
    ale mi się nie chce (ani mi się nie spieszy), a newsy musiałem, jak miałem
    ochotę dodać grupy big8 (a miałem ochotę też we własnym interesie, bo
    czytałem je przez Neostradę i chciałem czytać dalej po jej wyłączeniu).

    Są tam konkretne rzeczy, które zajmują konkretne miejsce. Mój własny
    "storage" (na którym są m.in. backupy, ale też wszystko inne) mam osobno.
    Jak się zrobi niebezpiecznie pełny, to pousuwam stare filmy z kamer, które
    pilnują kotów, jak mnie nie ma w domu.

    > Brak ewolucji. Normalnie nic nie trwa tak jak Usenet tylko ciągle się
    > dostosowuje do zmieniających warunków.

    A jednak nadal tli się tu życie. Może nie do każdego te "nowe warunki"
    przemawiają. Do mnie nie przemawiają.

    Zobacz jaka ładna sygnaturka mi się wylosowała. Słyszysz ten trzask
    pękających pleców, jakby mi się taka wylosowała na FB?

    --
    Siedząc w urzędzie jakiś czarny koleś spytał się mnie:
    - Hej, jaki masz numerek?

  • 157. Data: 2023-12-28 01:46:08
    Temat: Re: Google Groups zostaną zlikwidowane a Threads integruje się z fediwersum
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > Można zarejestrować się na chmurce czytnikiem przez NNTP?

    Nie, ale rejestrujesz się tylko raz.

    Dałoby się to zrobić (przez NNTP, przez maila, przez cokolwiek innego),
    ale to byłaby sztuka dla sztuki. Sens żaden.

    --
    Jego zona zajmowala się zmienianiem poscieli:
    - Moja zona Eulalia (autentyk!), niejednokrotnie dziewica, nie bedzie

  • 158. Data: 2023-12-28 01:50:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Trochę jednak co innego. Możesz robić naprawdę duże zasięgi, ale
    > wykorzystujesz częstotliwości wymagające licencji i przydługawych anten.
    > LoRa nadaje w pasmach otwartych, przy 4cm antence robi zasięg w
    > najbliższej okolicy, ale na tyle dużej np 2km, że można łączyć to w
    > sieci np wykorzystując Meshtastic. No i raczej krótkie paczki niż ciągły
    > transfer. Za to może być zasilane z panela PV i robić za łączność kryzysową.

    Wiem, to coś zupełnie innego. Chodzi o to, że to sztuka dla sztuki.
    Komunikacja dla samej komunikacji. Jak będzie kryzys, to prędzej dowołam
    się do kogoś na PMR niż na LoRa...

    > To zależy co. Meshtastic wymaga przydrogawych modułów, jakieś 120zł i
    > oczywiście więcej jak się chce mieć GPS albo klawiaturę. Natomiast
    > transmisje LoRa można robić na modułach za 15zł w Polsce albo z 5zł w
    > Chinach. Jak ktoś mieszka w bloku to może osiągnąć alarm w samochodzie
    > albo piwnicy.

    No 15 zł mogę wydać :) Inna sprawa, że teraz lista projektów, takich do
    zrobienia na już, ma 49 pozycji (a takich nie na już 337, oczywiście
    większości pewnie nigdy nie zrealizuję, a część się zdezaktualizowała)...

    > To brakuje wyświetlacza by mogło działać autonomicznie. :-)

    W zasadzie za taką małą klawiaturę z wyświetlaczem robi Eee PC. 7 cali,
    mały ekran, na upartego zmieści się w dużej kieszeni, zasila się to ładnie
    z akumulatora...

    --
    Przylatuje mucha do WC Donald's i mówi:
    - Kupę proszę.

  • 159. Data: 2023-12-28 01:57:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Mimo tego, komputer wybudzał się nawet po tygodniu nieużywania. To jest
    > dramatycznie krótki czas?

    A widzisz, to zupełnie inaczej to zapamiętałem. Kojarzę, że już po paru
    godzinach umierał. Ale miałem go w ręku tylko kilka razy.

    --
    Spotkanie w lesie - lew zbiera towarzystwo i mówi:
    - A teraz podzielimy się: mądre zwierzaki na prawo, a ładne na lewo.

  • 160. Data: 2023-12-28 13:01:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > A widzisz, to zupełnie inaczej to zapamiętałem. Kojarzę, że już
    > po paru godzinach umierał. Ale miałem go w ręku tylko kilka razy.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_E90_Communicator

    Piszą w specyfikacji starszego modelu, że "Stand-by time" to 14 dni.
    Co mogę potwierdzić jako użytkownik nowszych. Nie że tyle czekałem,
    ale że przy rzadkim użyciu kreski naładowania opadały bardzo wolno
    przez wiele dni. Ten parametr zdaje mi się w telefonie najważniejszy.

    "Talk time" określają na "up to 5.8 hours", co też jest dużo. Nie ma
    danych dotyczących czasu pracy komputera, ale myślę, że elektronów
    mógł żereć mnie więcej tyle, co moduł GSM. Jak ktoś pierwszy raz wziął
    do ręki ten, było nie było, najbardziej zaawansowany telefon, to mógł
    go znieżywić w ciągu kilku godzin zabawy. Ale ja go używałem na co
    dzień. A to nie oznacza kilkugodzinnego gapienia się w ekranik.
    Jakoś tak podobnie jest dzisiaj ze smartfonami.

    --
    Jarek