  • 161. Data: 2023-12-28 21:18:08
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Zobacz jaka ładna sygnaturka mi się wylosowała. Słyszysz ten trzask
    > pękających pleców, jakby mi się taka wylosowała na FB?
    >
    > -- Siedząc w urzędzie jakiś czarny koleś spytał się mnie: - Hej, jaki
    > masz numerek? - My, biali, nie mamy numerów. Mamy imiona.

    Na grupach big8 też wstawiasz amerykańskie dowcipy o czarnuchach? :)

  • 162. Data: 2023-12-29 00:04:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > Na grupach big8 też wstawiasz amerykańskie dowcipy o czarnuchach? :)

    Ja nic nie wstawiam, mam pliki i losuje się z nich samo. Jak się wylosuje
    tak jest. Nie pamiętam czy w angielskiej wersji są grzeczniejsze, czy nie.
    Zasadniczo należałoby to w końcu przejrzeć...

    --
    Idzie zajączek lasem, patrzy a na dróżce leży podkowa. Podnosi ja,
    odwraca na druga stronę, a tam... koń!

  • 163. Data: 2023-12-29 17:56:51
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    [.....................]
    > Tacy to znajomi, że jak jeden facet, którego miałem w znajomych, umarł,
    > to dowiedziałem się o tym przypadkiem po 3 latach, bo ktoś o tym
    > wspomniał. Po prostu jego posty przestały mi się wyświetlać, nawet nie
    > zauważyłem. Tyle te znajomości są warte.
    [...................]
    > Dookoła pełno pięknych ludzi, robiących fajne rzeczy, więc robisz sobie
    > 50 selfie, żeby wyedytować i wrzucić jedno, oszukując siebie i innych,
    > że wyglądasz tak, jak nie wyglądasz, i żyjesz tak, jak nie żyjesz.

    bardzo dobry opis swiata absurdalnego

  • 164. Data: 2023-12-29 18:08:39
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    > To ja się twardo trzymam. Ale myślę, że niektóre znajomości mocno na tym
    > ucierpiały.

    czy to chodzi o ucierpienie.... Jesli jest znajomosc i chec komunikowania
    sie... Tylko, ze po cholere pare softow w komorce (mam miec)? Jedni siedza
    tu, inni tam. Mialem na mysli jakis jeden soft, ktory bedzie omnipotentny, w
    moim przypadku: zbierze komunikacje whatsapp&signal. Nie widze.

    > Ale to wymaga wejścia na stronę FB. A ja nie chcę tam wchodzić. Chcę
    > czyste, tekstowe grupy w wygodnym formacie. Czy też chciałem, teraz z FB
    > nie chcę mieć nic wspólnego.

    z tym, ze mialem na mysli grupy=usenet. Czytnik w laptopie calkowicie mi
    wystarczy. Co do grup fb.... - podejrzewam, ze waskosformatowane grupy sa
    tam, ale skoro nie mam (zlikwidowalem) fb, to problem sam sie rozwiazal :)

  • 165. Data: 2023-12-29 19:00:55
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 28.12.2023 o 00:28, io pisze:
    > Brak ewolucji. Normalnie nic nie trwa tak jak Usenet tylko ciągle się
    > dostosowuje do zmieniających warunków.

    Możesz napisać co powinno się zmienić w Usenecie?

  • 166. Data: 2023-12-29 20:28:00
    Temat: Re: Google Groups zostaną zlikwidowane a Threads integruje się z fediwersum
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Nie, ale rejestrujesz się tylko raz.

    Raz na miesiąc trzeba wyjść z KF inaczej człowiek się udusi. :)

  • 167. Data: 2023-12-29 23:54:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Wiem, to coś zupełnie innego. Chodzi o to, że to sztuka dla sztuki.
    > Komunikacja dla samej komunikacji.

    Dla zastosowań.

    > Jak będzie kryzys, to prędzej dowołam
    > się do kogoś na PMR niż na LoRa...

    Dowołasz albo nie dowołasz. Zależy czy oboje będziecie mieli prąd.
    Zapewne nie wystarczy prądu by transmitować ciągle i będziecie mogli
    tylko zgadywać się na godziny. No i czy będziecie się wzajemnie
    widzieli. Przemiennik można postawić, ale większa sieć to dopiero APRS z
    licencją.

    Może łączność kryzysowa nie jest najlepszym zastosowaniem. Mnie w
    zasadzie interesuje mesh a LoRa jest tylko wygodnym medium. Mesh by nie
    być zależnym od interesu dostawców tudzież innych uwarunkowań
    prowadzenia biznesu w rodzaju minister nakazał albo chcemy ludziom
    dobrze zrobić uniemożliwiając pożyczanie hulajnóg na minuty w Sylwestra,
    przed chwilą przeczytałem. Przestrzeń sieciowa ma być nasza tak jak
    przestrzeń publiczna.

    > No 15 zł mogę wydać :) Inna sprawa, że teraz lista projektów, takich do
    > zrobienia na już, ma 49 pozycji (a takich nie na już 337, oczywiście
    > większości pewnie nigdy nie zrealizuję, a część się zdezaktualizowała)...

    Może niekiedy warto poczekać jak się wszystko rozwinie. W poprzednim
    wieku chciałem automatyzować oświetlenie w mieszkaniu a dzisiaj dopiero
    jestem w stanie zrobić to bez nadmiernych nakładów finansowych i czasowych.

    > W zasadzie za taką małą klawiaturę z wyświetlaczem robi Eee PC. 7 cali,
    > mały ekran, na upartego zmieści się w dużej kieszeni, zasila się to ładnie
    > z akumulatora...

    7 cali to jest już dość użyteczny rozmiar, który faktycznie da się
    upchnąć w kieszeni.

  • 168. Data: 2023-12-30 00:04:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie wydaje mi się. Widzę, jak bardzo zmieniłem się na przestrzeni lat.
    > Dotyczy to również brania do siebie różnych rzeczy, czy ogólnie pojętego
    > dystansu do siebie.

    Ale czy zmieniłeś się naprawdę. Bo to, że w ciągu życia ludzie uczą się
    znajdować w różnych sytuacjach jest oczywiste.

    > Tzn. pojawiły ci się nagłówki w treści? Nie kliknąłeś nic? Pokaż screena.

    Tak. Tak wygląda jak tutaj widać. Da się stwierdzić co jest powodem, ale
    rozwiązać już będzie trudniej. Więc nie podejmuję na razie :-)

    > Dla każdego znaczy to co innego.

    W każdym razie kwestia bezpieczeństwa nie ogranicza się do fizycznych
    zagrożeń.

    > Jedni chcą sprawiedliwości, inni chcą po prostu świętego spokoju. Jak
    > chcesz świętego spokoju, a ludzie ci głowę na abuse zawracają, to zamiast
    > wnikać, dociekać, kto ma rację, możesz po prostu zablokować osobnika, na
    > którego są skargi, i koniec tematu. Albo osobnika, który się skarży :)

    Minęły lata i co z tego zostało.

  • 169. Data: 2023-12-30 00:10:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To w końcu nastąpi miła niespodzianka. Jak z paczkami z Aliexpress.

    Jak sobie przypomnisz i zadzwonisz. Z paczkami ali też się zdarzało, że
    została pozostawiona nie tam, gdzie chciałem i tylko dlatego, że sobie
    przypomniałem i sam zacząłem szukać, to w końcu ją dostałem.

  • 170. Data: 2023-12-30 00:36:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Na utrzymywanie newsów? Znajduje się. Czasem zajmuje to więcej czasu (jak
    > ostatnio, gdy dodawałem grupy de.* i uk.*, bo ktoś prosił, a te uk.*
    > zresztą sam sobie chętnie poczytam), a czasem prawie wcale.

    > Projekciki pykane są swoją drogą. A jak w projekcikach coś nie działa, to
    > pytam na pme, więc w moim interesie jest, żeby pme istniało :)

    Nikła pomoc. Wszystkie moje nieoczywiste tematy kończą się niczym,
    przykład z brzegu, wyeliminowanie HA na rzecz jakiegoś DCSa. Czytanie
    innych oczywiście rozwija, ale to jest trochę stwarzanie problemów skoro
    nie żyję z tych projekcików.

    > A to akurat zależy. Teraz standardem jest CNFS. Tworzysz duży plik (lub
    > kilka) i w nim (w nich) serwer sobie trzyma posty. Jak doleci do końca, to
    > nadpisuje najstarsze.

    To chyba zawsze jakiś sposób na usuwanie starych artykułów był a to nie
    musi być kwestia miejsca dla artykułów tylko właśnie całej reszty.
    Miałem np taki problem, że jedna usługa sukcesywnie zapychała mi
    miejsce, i miała prawo zajmować coraz więcej, ale nie aż tak dużo co
    dopiero niedawno zdiagnozowałem, i co jakiś czas miejsca brakowało, coś
    usuwałem i za jakiś czas znowu to samo. A upadało dość nieciekawie,
    zatrzymywały się wirtualki, trzeba było je wznawiać co niedawno stało
    się niemożliwe, bo od dostawcy nie działa przekierowanie portu routera,
    dostawca jakieś bajki o tym przekierowaniu opowiada, nie mam czasu na
    kolejne rozmowy jak udało się to obejść, no ale nieoczekiwanie przestało
    działać jak byłem na dłuższym wyjeździe z którego musiałem wrócić by
    wznowić i rozwiązać problem by dało się to robić zdalnie i akurat udało
    się rozpoznać że powodem zapychania nie jest normalna aktywność usługi
    tylko brak wykonywania kopii archiwalnej. Co by było gdybym miał
    działającą usługę grup dyskusyjnych ciężko powiedzieć, pewnie jeszcze
    trudniej byłoby zauważyć w czym jest problem. I teraz jak robisz coś
    jeszcze w życiu oprócz hobbystycznym zajmowaniem się administrowaniem to
    możesz na to administrowanie w ogóle nie mieć czasu.

    > Ja mam teraz dwa VPSy. Na jednym (nowszym) stoją newsy i część stron, na
    > drugim (starszym) wszystko inne. Miałem to poprzenosić i wywalić starszy,
    > ale mi się nie chce (ani mi się nie spieszy), a newsy musiałem, jak miałem
    > ochotę dodać grupy big8 (a miałem ochotę też we własnym interesie, bo
    > czytałem je przez Neostradę i chciałem czytać dalej po jej wyłączeniu).

    Mam np jakieś stare wersje niektórych usług, które są jakoś załatane,
    ale już dawno powinienem podnieść do nowych wersji czego nie da się
    zrobić automatycznie. I znowu, problem nie jest z zasobami fizycznymi
    tylko z czasem.

    > Są tam konkretne rzeczy, które zajmują konkretne miejsce. Mój własny
    > "storage" (na którym są m.in. backupy, ale też wszystko inne) mam osobno.
    > Jak się zrobi niebezpiecznie pełny, to pousuwam stare filmy z kamer, które
    > pilnują kotów, jak mnie nie ma w domu.

    Po co koty inwigilować. One normalnie na wolności żyją. Łażą se po
    okolicy, wracają i trzeba im tylko umożliwić wejście i wyjście.

> [...]
    >
    > Zobacz jaka ładna sygnaturka mi się wylosowała. Słyszysz ten trzask
    > pękających pleców, jakby mi się taka wylosowała na FB?

    Nigdy nie wiadomo co spowoduje zablokowanie profilu. Ale na to, że mój
    serwer pocztowy znalazł się na jakimś RBLu też nie mam wpływu bo takie
    są założenia tego RBLa i tylko każdemu co sobie podpiął musiałbym
    tłumaczyć jaki jest sens tego RBLa.