-
1. Data: 2025-06-16 19:52:19
Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
wrote:
> PILNE !! OstrzeĹźenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to sÄ
LiFePOâ o niĹźszym napiÄciu, stÄ d ryzyko zapĹonu w wyniku przeĹadowania
LiFePO4 zalicza siÄ ciÄ gle do litowo-jonowych.
Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
Elektrycznych?
Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.
Elektryczne i hybrydowe majÄ stosowny ukĹad Ĺadowania, dostosowany do
baterii. LFP sÄ uwaĹźane za bezpieczniejsze czy wrÄcz bezpieczne, w
porĂłwnaniu do innych li-ion.
A jeĹli ma byÄ uĹźywany jako zwykĹy akumulator rozruchowy 12V,
to ma wbudowany stosowny ukĹad Ĺadowania.
> -----
>
> [...]
> í ˝í´ 1. Voltage Differences: LFP vs. âśClassicâ Li-ion [...]
> â ️ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
>
> Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
13.8â14.4âŻV. Thatâs fine for Pb or NMC. But for LFP:
> Overcharging risk: If charging >14.6âŻV, LFP cells can be overcharged, leading
to:
[...]
> í žíˇ Final Note
>
> In marketing terms, BMW and others may still call it âśLi-ionâ â but your
critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
enough that calling it simply âśLi-ionâ â without disclosing those critical
differences â can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
swaps).
Akurat "klasyczne" Li-ion majÄ podobne problemy z Ĺadowaniem, wiÄc
jedyne ryzyko jest, jak ktoĹ podmieni klasyczny li-ion, na LFP.
J.
-
2. Data: 2025-06-16 20:12:16
Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
"J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> ERROR "unexpected byte sequence starting at index 716: '\xED'" while decoding:
>
> On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
> wrote:
> > PILNE !! OstrzeA 1/4 enie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a
to sÄ LiFePOâ o niA 1/4 szym napiÄciu, stÄ d ryzyko zapAonu w wyniku
przeAadowania
>
> LiFePO4 zalicza siÄ ciÄ gle do litowo-jonowych.
>
> Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
> Elektrycznych?
>
> Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.
>
> Elektryczne i hybrydowe majÄ stosowny ukAad Aadowania, dostosowany do
> baterii. LFP sÄ uwaA 1/4 ane za bezpieczniejsze czy wrÄcz bezpieczne, w
> porA?wnaniu do innych li-ion.
>
>
> A jeAli ma byÄ uA 1/4 ywany jako zwykAy akumulator rozruchowy 12V,
> to ma wbudowany stosowny ukAad Aadowania.
>
>
> > -----
> >
> > [...]
> > í 1/2 í´ 1. Voltage Differences: LFP vs. âClassicâ Li-ion [...]
> > â i¸ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
> >
> > Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
13.8â14.4â?V. Thatâs fine for Pb or NMC. But for LFP:
> > Overcharging risk: If charging >14.6â?V, LFP cells can be overcharged,
leading to:
> [...]
> > í 3/4 í? Final Note
> >
> > In marketing terms, BMW and others may still call it âLi-ionâ â but your
critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
enough that calling it simply âLi-ionâ â without disclosing those critical
differences â can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
swaps).
>
> Akurat "klasyczne" Li-ion majÄ podobne problemy z Aadowaniem, wiÄc
> jedyne ryzyko jest, jak ktoA podmieni klasyczny li-ion, na LFP.
>
>
> J.
>
>
Ale w samochodach nie ma klasycznych Li-Ion bo są palne
a są LFP opisywane jako Li-Ion
i znajomy chciał zainstalować Li-Ion LFP zamiast ołowiaka, a to inne napięcia
ładowania, ryzyko przeładowania i ryzyko zapłonu
i musiałem mu pół godziny tłumaczyć.
Chińczyk kierowców nie oszukuje i znajomy miał 50 aku LFP w furgonetce el;ektrycznej
z Włoch i wysiadły i na każdym był napis , że to LFP 3,3V a nie Li-Ion 4,2V.
Ale producenci samochodów monopolizują rynek akumulatorów w samochodach i innego
ze sklepu nie założysz, a tylko Li-Ion od producenta samochodu
i to nie za 1000 zł a za 5000 zł + założenie.
-
3. Data: 2025-06-16 20:24:41
Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 16 Jun 2025 18:12:16 GMT, u...@n...org.invalid
wrote:
> "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
>> ERROR "unexpected byte sequence starting at index 716: '\xED'" while decoding:
>>
>> On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
>> wrote:
>>> PILNE !! OstrzeA 1/4 enie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a
to sÄ LiFePOâ o niA 1/4 szym napiÄciu, stÄ d ryzyko zapAonu w wyniku
przeAadowania
>>
>> LiFePO4 zalicza siÄ ciÄ gle do litowo-jonowych.
>>
>> Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
>> Elektrycznych?
>>
>> Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.
>>
>> Elektryczne i hybrydowe majÄ stosowny ukAad Aadowania, dostosowany do
>> baterii. LFP sÄ uwaA 1/4 ane za bezpieczniejsze czy wrÄcz bezpieczne, w
>> porA?wnaniu do innych li-ion.
>>
>>
>> A jeAli ma byÄ uA 1/4 ywany jako zwykAy akumulator rozruchowy 12V,
>> to ma wbudowany stosowny ukAad Aadowania.
>>
>>> [...]
>>> í 1/2 í´ 1. Voltage Differences: LFP vs. âClassicâ Li-ion [...]
>>> â i¸ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
>>>
>>> Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
13.8â14.4â?V. Thatâs fine for Pb or NMC. But for LFP:
>>> Overcharging risk: If charging >14.6â?V, LFP cells can be overcharged,
leading to:
>> [...]
>>> í 3/4 í? Final Note
>>>
>>> In marketing terms, BMW and others may still call it âLi-ionâ â but your
critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
enough that calling it simply âLi-ionâ â without disclosing those critical
differences â can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
swaps).
>>
>> Akurat "klasyczne" Li-ion majÄ podobne problemy z Aadowaniem, wiÄc
>> jedyne ryzyko jest, jak ktoA podmieni klasyczny li-ion, na LFP.
>>
>>
> Ale w samochodach nie ma klasycznych Li-Ion bo są palne
Ale w których samochodach?
W elektrycznych są.
W hybrydowych pewnie też są - ta "duża" bateria.
> a są LFP opisywane jako Li-Ion
> i znajomy chciał zainstalować Li-Ion LFP zamiast ołowiaka, a to inne napięcia
> ładowania, ryzyko przeładowania i ryzyko zapłonu
> i musiałem mu pół godziny tłumaczyć.
Uważac trzeba.
Ale jaki aku chciał wsadzic - taki "LFP do samochodu" ?
To pewnie dostosowany.
Czy taki "LFP 12V" ?
> Chińczyk kierowców nie oszukuje i znajomy miał 50 aku LFP w furgonetce
el;ektrycznej
> z Włoch i wysiadły i na każdym był napis , że to LFP 3,3V a nie Li-Ion 4,2V.
Ale LFP to ciągle li-ion. Tylko trochę inny.
> Ale producenci samochodów monopolizują rynek akumulatorów w samochodach i innego
> ze sklepu nie założysz, a tylko Li-Ion od producenta samochodu
> i to nie za 1000 zł a za 5000 zł + założenie.
Pewnie tak.
I to właśnie BMW zrobiło?
J.
-
4. Data: 2025-06-16 20:35:12
Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
"J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> On Mon, 16 Jun 2025 18:12:16 GMT, u...@n...org.invalid
> wrote:
> > "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
> >> ERROR "unexpected byte sequence starting at index 716: '\xED'" while decoding:
> >>
> >> On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
> >> wrote:
> >>> PILNE !! OstrzeA 1/4 enie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a
to sÄ LiFePOâ o niA 1/4 szym napiÄciu, stÄ d ryzyko zapAonu w wyniku
przeAadowania
> >>
> >> LiFePO4 zalicza siÄ ciÄ gle do litowo-jonowych.
> >>
> >> Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
> >> Elektrycznych?
> >>
> >> Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.
> >>
> >> Elektryczne i hybrydowe majÄ stosowny ukAad Aadowania, dostosowany do
> >> baterii. LFP sÄ uwaA 1/4 ane za bezpieczniejsze czy wrÄcz bezpieczne, w
> >> porA?wnaniu do innych li-ion.
> >>
> >>
> >> A jeAli ma byÄ uA 1/4 ywany jako zwykAy akumulator rozruchowy 12V,
> >> to ma wbudowany stosowny ukAad Aadowania.
> >>
> >>> [...]
> >>> í 1/2 í´ 1. Voltage Differences: LFP vs. âClassicâ Li-ion [...]
> >>> â i¸ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
> >>>
> >>> Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
13.8â14.4â?V. Thatâs fine for Pb or NMC. But for LFP:
> >>> Overcharging risk: If charging >14.6â?V, LFP cells can be overcharged,
leading to:
> >> [...]
> >>> í 3/4 í? Final Note
> >>>
> >>> In marketing terms, BMW and others may still call it âLi-ionâ â but your
critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
enough that calling it simply âLi-ionâ â without disclosing those critical
differences â can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
swaps).
> >>
> >> Akurat "klasyczne" Li-ion majÄ podobne problemy z Aadowaniem, wiÄc
> >> jedyne ryzyko jest, jak ktoA podmieni klasyczny li-ion, na LFP.
> >>
> >>
> > Ale w samochodach nie ma klasycznych Li-Ion bo są palne
>
> Ale w których samochodach?
> W elektrycznych są.
>
> W hybrydowych pewnie też są - ta "duża" bateria.
>
>
> > a są LFP opisywane jako Li-Ion
>
> > i znajomy chciał zainstalować Li-Ion LFP zamiast ołowiaka, a to inne napięcia
> > ładowania, ryzyko przeładowania i ryzyko zapłonu
> > i musiałem mu pół godziny tłumaczyć.
>
> Uważac trzeba.
> Ale jaki aku chciał wsadzic - taki "LFP do samochodu" ?
> To pewnie dostosowany.
>
> Czy taki "LFP 12V" ?
>
> > Chińczyk kierowców nie oszukuje i znajomy miał 50 aku LFP w furgonetce
el;ektrycznej
> > z Włoch i wysiadły i na każdym był napis , że to LFP 3,3V a nie Li-Ion 4,2V.
>
> Ale LFP to ciągle li-ion. Tylko trochę inny.
>
> > Ale producenci samochodów monopolizują rynek akumulatorów w samochodach i innego
> > ze sklepu nie założysz, a tylko Li-Ion od producenta samochodu
> > i to nie za 1000 zł a za 5000 zł + założenie.
>
> Pewnie tak.
> I to właśnie BMW zrobiło?
>
> J.
>
>
>
Czy taki "LFP 12V" ?
Mam BMW 70Ah 12V Li-Ion
taki rozmiar jak 70Ah ołowiaka
a to jest LFP i jak go zainstalujesz w spalinowej furgonetce to przeładujesz
a dodatkowo musisz aktywować przez szynę danych