eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2025-06-16 19:52:19
    Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
    wrote:
    > PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są
    LiFePO₄ o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania

    LiFePO4 zalicza się ciągle do litowo-jonowych.

    Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
    Elektrycznych?

    Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.

    Elektryczne i hybrydowe mają stosowny układ ładowania, dostosowany do
    baterii. LFP są uważane za bezpieczniejsze czy wręcz bezpieczne, w
    porĂłwnaniu do innych li-ion.


    A jeśli ma być używany jako zwykły akumulator rozruchowy 12V,
    to ma wbudowany stosowny układ ładowania.


    > -----
    >
    > [...]
    > 🔋 1. Voltage Differences: LFP vs. ‶Classic” Li-ion [...]
    > ⚠︬ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
    >
    > Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
    13.8–14.4 V. That’s fine for Pb or NMC. But for LFP:
    > Overcharging risk: If charging >14.6 V, LFP cells can be overcharged, leading
    to:
    [...]
    > 🧠 Final Note
    >
    > In marketing terms, BMW and others may still call it ‶Li-ion” — but your
    critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
    enough that calling it simply ‶Li-ion” — without disclosing those critical
    differences — can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
    swaps).

    Akurat "klasyczne" Li-ion mają podobne problemy z ładowaniem, więc
    jedyne ryzyko jest, jak ktoś podmieni klasyczny li-ion, na LFP.


    J.



  • 2. Data: 2025-06-16 20:12:16
    Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
    Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>


    "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:

    > ERROR "unexpected byte sequence starting at index 716: '\xED'" while decoding:
    >
    > On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
    > wrote:
    > > PILNE !! OstrzeA 1/4 enie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a
    to są LiFePO₄ o niA 1/4 szym napięciu, stąd ryzyko zapA‚onu w wyniku
    przeA‚adowania
    >
    > LiFePO4 zalicza się ciągle do litowo-jonowych.
    >
    > Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
    > Elektrycznych?
    >
    > Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.
    >
    > Elektryczne i hybrydowe mają stosowny ukA‚ad A‚adowania, dostosowany do
    > baterii. LFP są uwaA 1/4 ane za bezpieczniejsze czy wręcz bezpieczne, w
    > porA?wnaniu do innych li-ion.
    >
    >
    > A jeA›li ma być uA 1/4 ywany jako zwykA‚y akumulator rozruchowy 12V,
    > to ma wbudowany stosowny ukA‚ad A‚adowania.
    >
    >
    > > -----
    > >
    > > [...]
    > > í  1/2 í´‹ 1. Voltage Differences: LFP vs. “Classic” Li-ion [...]
    > > ⚠i¸ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
    > >
    > > Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
    13.8–14.4â€?V. That’s fine for Pb or NMC. But for LFP:
    > > Overcharging risk: If charging >14.6�V, LFP cells can be overcharged,
    leading to:
    > [...]
    > > í  3/4 í?  Final Note
    > >
    > > In marketing terms, BMW and others may still call it “Li-ion” — but your
    critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
    enough that calling it simply “Li-ion” — without disclosing those critical
    differences — can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
    swaps).
    >
    > Akurat "klasyczne" Li-ion mają podobne problemy z A‚adowaniem, więc
    > jedyne ryzyko jest, jak ktoA› podmieni klasyczny li-ion, na LFP.
    >
    >
    > J.
    >
    >
    Ale w samochodach nie ma klasycznych Li-Ion bo są palne
    a są LFP opisywane jako Li-Ion

    i znajomy chciał zainstalować Li-Ion LFP zamiast ołowiaka, a to inne napięcia
    ładowania, ryzyko przeładowania i ryzyko zapłonu
    i musiałem mu pół godziny tłumaczyć.

    Chińczyk kierowców nie oszukuje i znajomy miał 50 aku LFP w furgonetce el;ektrycznej
    z Włoch i wysiadły i na każdym był napis , że to LFP 3,3V a nie Li-Ion 4,2V.

    Ale producenci samochodów monopolizują rynek akumulatorów w samochodach i innego
    ze sklepu nie założysz, a tylko Li-Ion od producenta samochodu
    i to nie za 1000 zł a za 5000 zł + założenie.


  • 3. Data: 2025-06-16 20:24:41
    Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jun 2025 18:12:16 GMT, u...@n...org.invalid
    wrote:
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
    >> ERROR "unexpected byte sequence starting at index 716: '\xED'" while decoding:
    >>
    >> On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
    >> wrote:
    >>> PILNE !! OstrzeA 1/4 enie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a
    to są LiFePO₄ o niA 1/4 szym napięciu, stąd ryzyko zapA‚onu w wyniku
    przeA‚adowania
    >>
    >> LiFePO4 zalicza się ciągle do litowo-jonowych.
    >>
    >> Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
    >> Elektrycznych?
    >>
    >> Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.
    >>
    >> Elektryczne i hybrydowe mają stosowny ukA‚ad A‚adowania, dostosowany do
    >> baterii. LFP są uwaA 1/4 ane za bezpieczniejsze czy wręcz bezpieczne, w
    >> porA?wnaniu do innych li-ion.
    >>
    >>
    >> A jeA›li ma być uA 1/4 ywany jako zwykA‚y akumulator rozruchowy 12V,
    >> to ma wbudowany stosowny ukA‚ad A‚adowania.
    >>
    >>> [...]
    >>> í  1/2 í´‹ 1. Voltage Differences: LFP vs. “Classic” Li-ion [...]
    >>> ⚠i¸ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
    >>>
    >>> Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
    13.8–14.4â€?V. That’s fine for Pb or NMC. But for LFP:
    >>> Overcharging risk: If charging >14.6�V, LFP cells can be overcharged,
    leading to:
    >> [...]
    >>> í  3/4 í?  Final Note
    >>>
    >>> In marketing terms, BMW and others may still call it “Li-ion” — but your
    critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
    enough that calling it simply “Li-ion” — without disclosing those critical
    differences — can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
    swaps).
    >>
    >> Akurat "klasyczne" Li-ion mają podobne problemy z A‚adowaniem, więc
    >> jedyne ryzyko jest, jak ktoA› podmieni klasyczny li-ion, na LFP.
    >>
    >>
    > Ale w samochodach nie ma klasycznych Li-Ion bo są palne

    Ale w których samochodach?
    W elektrycznych są.

    W hybrydowych pewnie też są - ta "duża" bateria.


    > a są LFP opisywane jako Li-Ion

    > i znajomy chciał zainstalować Li-Ion LFP zamiast ołowiaka, a to inne napięcia
    > ładowania, ryzyko przeładowania i ryzyko zapłonu
    > i musiałem mu pół godziny tłumaczyć.

    Uważac trzeba.
    Ale jaki aku chciał wsadzic - taki "LFP do samochodu" ?
    To pewnie dostosowany.

    Czy taki "LFP 12V" ?

    > Chińczyk kierowców nie oszukuje i znajomy miał 50 aku LFP w furgonetce
    el;ektrycznej
    > z Włoch i wysiadły i na każdym był napis , że to LFP 3,3V a nie Li-Ion 4,2V.

    Ale LFP to ciągle li-ion. Tylko trochę inny.

    > Ale producenci samochodów monopolizują rynek akumulatorów w samochodach i innego
    > ze sklepu nie założysz, a tylko Li-Ion od producenta samochodu
    > i to nie za 1000 zł a za 5000 zł + założenie.

    Pewnie tak.
    I to właśnie BMW zrobiło?

    J.




  • 4. Data: 2025-06-16 20:35:12
    Temat: Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
    Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>


    "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:

    > On Mon, 16 Jun 2025 18:12:16 GMT, u...@n...org.invalid
    > wrote:
    > > "J.F" <j...@p...onet.pl> posted:
    > >> ERROR "unexpected byte sequence starting at index 716: '\xED'" while decoding:
    > >>
    > >> On Mon, 16 Jun 2025 17:19:58 GMT, u...@n...org.invalid
    > >> wrote:
    > >>> PILNE !! OstrzeA 1/4 enie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a
    to są LiFePO₄ o niA 1/4 szym napięciu, stąd ryzyko zapA‚onu w wyniku
    przeA‚adowania
    > >>
    > >> LiFePO4 zalicza się ciągle do litowo-jonowych.
    > >>
    > >> Ale o jakich akumulatorach i samochodach mowa?
    > >> Elektrycznych?
    > >>
    > >> Czy spalinowych - i tym rozruchowym akumulatorze 12V.
    > >>
    > >> Elektryczne i hybrydowe mają stosowny ukA‚ad A‚adowania, dostosowany do
    > >> baterii. LFP są uwaA 1/4 ane za bezpieczniejsze czy wręcz bezpieczne, w
    > >> porA?wnaniu do innych li-ion.
    > >>
    > >>
    > >> A jeA›li ma być uA 1/4 ywany jako zwykA‚y akumulator rozruchowy 12V,
    > >> to ma wbudowany stosowny ukA‚ad A‚adowania.
    > >>
    > >>> [...]
    > >>> í  1/2 í´‹ 1. Voltage Differences: LFP vs. “Classic” Li-ion [...]
    > >>> ⚠i¸ 2. The Problem in Cars: Charging Compatibility
    > >>>
    > >>> Most car alternators and ECUs are designed to charge lead-acid batteries at
    13.8–14.4â€?V. That’s fine for Pb or NMC. But for LFP:
    > >>> Overcharging risk: If charging >14.6�V, LFP cells can be overcharged,
    leading to:
    > >> [...]
    > >>> í  3/4 í?  Final Note
    > >>>
    > >>> In marketing terms, BMW and others may still call it “Li-ion” — but your
    critique is technically valid: the chemistry and voltage curve of LFP is different
    enough that calling it simply “Li-ion” — without disclosing those critical
    differences — can be misleading or dangerous in certain contexts (like 12V battery
    swaps).
    > >>
    > >> Akurat "klasyczne" Li-ion mają podobne problemy z A‚adowaniem, więc
    > >> jedyne ryzyko jest, jak ktoA› podmieni klasyczny li-ion, na LFP.
    > >>
    > >>
    > > Ale w samochodach nie ma klasycznych Li-Ion bo są palne
    >
    > Ale w których samochodach?
    > W elektrycznych są.
    >
    > W hybrydowych pewnie też są - ta "duża" bateria.
    >
    >
    > > a są LFP opisywane jako Li-Ion
    >
    > > i znajomy chciał zainstalować Li-Ion LFP zamiast ołowiaka, a to inne napięcia
    > > ładowania, ryzyko przeładowania i ryzyko zapłonu
    > > i musiałem mu pół godziny tłumaczyć.
    >
    > Uważac trzeba.
    > Ale jaki aku chciał wsadzic - taki "LFP do samochodu" ?
    > To pewnie dostosowany.
    >
    > Czy taki "LFP 12V" ?
    >
    > > Chińczyk kierowców nie oszukuje i znajomy miał 50 aku LFP w furgonetce
    el;ektrycznej
    > > z Włoch i wysiadły i na każdym był napis , że to LFP 3,3V a nie Li-Ion 4,2V.
    >
    > Ale LFP to ciągle li-ion. Tylko trochę inny.
    >
    > > Ale producenci samochodów monopolizują rynek akumulatorów w samochodach i innego
    > > ze sklepu nie założysz, a tylko Li-Ion od producenta samochodu
    > > i to nie za 1000 zł a za 5000 zł + założenie.
    >
    > Pewnie tak.
    > I to właśnie BMW zrobiło?
    >
    > J.
    >
    >
    >
    Czy taki "LFP 12V" ?

    Mam BMW 70Ah 12V Li-Ion
    taki rozmiar jak 70Ah ołowiaka

    a to jest LFP i jak go zainstalujesz w spalinowej furgonetce to przeładujesz
    a dodatkowo musisz aktywować przez szynę danych

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: