  • 21. Data: 2004-11-17 12:31:43
    Temat: Re: [POLIP] Dziś zapukała do mnie policja ;)
    Od: Szymon Wyrembak <_...@w...wielun.pl>

    Mateusz Swatek napisał(a):
    > Użytkownik "Szymon Wyrembak" <_...@w...wielun.pl> napisał w wiadomości

    > ale to ze gosc o konkretnej godzinie pisal maila przez WWW nie znaczy ze
    > byly to np. w/w pogrozki
    > IMHO trzeba miec zapis calej sesji zeby to jako dowod traktowac

    No to w takim razie trzeba uderzyć do firmy udostępniającej pocztę.

    Szymon Wyrembak
    (popraw adres email: imie kropka nazwisko)

  • 22. Data: 2004-11-17 12:37:52
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    .

    > No to w takim razie trzeba uderzyć do firmy udostępniającej pocztę.

    no i teraz nie wiadomo ci i jak
    czy to ktos obslugujacy klienta ma logowac caly jego ruch, czy to operator
    serwera pcoztowego ma cala poczte backupowac

    --
    mateo

  • 23. Data: 2004-11-17 12:53:19
    Od: Przemek Celej <s...@p...fm>

    Mateusz Swatek wrote:

    >czy to ktos obslugujacy klienta ma logowac caly jego ruch, czy to operator
    >serwera pcoztowego ma cala poczte backupowac
    >

    > no i teraz nie wiadomo ci i jak

    Ale tu chodzi nie oto jaka była treść tego e-maila tylko oto kto z za
    NATu łączył się do servera poczty, policja chce ustalić dane personalne.

    Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837

  • 24. Data: 2004-11-17 13:33:09
    Od: Szymon Wyrembak <_...@w...wielun.pl>

    Przemek Celej napisał(a):

    > Ale tu chodzi nie oto jaka była treść tego e-maila tylko oto kto z za
    > NATu łączył się do servera poczty, policja chce ustalić dane personalne.

    Nie bardzo wybrażam sobie logowanie *tresci* :)
    Ja niedawno miałem pismo z Policji - ale to wyglądało trochę inaczaj:
    mieli już "podejrzanego" i chcieli ustalić jaki ma (miał) adres IP i
    jakie serwisy (konkretnie strony www) w danym dniu odwiedzał. Ze
    stronami nie bardzo, bo mogę podać tylko adresy IP serwerów.
    Do tego chcieli jeszcze informację czy z danego hosta wysyłano pocztę z
    adresu xxxx - to wskazałem im Onet jako właściwą firmę :)

  • 25. Data: 2004-11-17 13:36:18
    Od: g...@w...studio.tpi.pl (Adam Wysocki)

    Mateusz Swatek <m...@s...krakow.pl> wrote:

    > ale to ze gosc o konkretnej godzinie pisal maila przez WWW nie znaczy
    > ze byly to np. w/w pogrozki

    Prokuratura ma dostęp do logów, z których wynika, że pogróżki wyszły
    o danej godzine z danego IP i danego portu. Ty masz logi, z których
    wynika, że dany port na danym IP był znatowany na dany IP wewnętrzny
    danego klienta.

    --
    Adam Wysocki * http://www.gophi.apcoh.org/ * GG 1234 * GSM 508878856
    Jesteś emocjonalnie wykolejony. I to bardziej niż futszaK. (C) Bylin

  • 26. Data: 2004-11-17 16:10:39
    Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl>

    Tako rzecze Pawel Rutkowski:
    > Czyli wystarczy dla tcp lapac tylko pakiety SYN, czy tez cala wymiane
    > pakietow ?

    Ja sobie mirroruję ruch na inny port w ciskaczu, podstawiam peceta ze
    snortem i loguję sesje TCP w formie zgrabnych wpisów. W sumie wszystko
    jedno, jak to zrobisz, bylebyś mógł rozpoznać, kto w danym czasie wychodził
    zza PAT-a.

    Saddie
    --
    |\ /|
    ,~~~>>";"<< Jesteś osobą, która wrzuca klucz francuski rozsądku

  • 27. Data: 2004-11-17 17:03:48
    Od: Przemek Celej <s...@p...fm>

    Malgorzata Lewicka wrote:

> [...]
    >jedno, jak to zrobisz, bylebyś mógł rozpoznać, kto w danym czasie wychodził

    Można też logować ipfw wszystkie konekcje TCP setup, wszystkie pakiety
    UDP i ICMP. A potem rozdzielać syslogiem i do tego newsyslog
    automatycznie (np. po przekroczeniu pewnego rozmiaru pliku lub upływie
    pewnego czasu) kompresuje logi. ew. mozesz się pobawić iptraf'em albo
    softflowd.

    Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837

  • 28. Data: 2004-11-17 17:20:38
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Marcin Kowalczyk
    <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> w artykule
    <news:cnf3ns$s8p$2@hal9000.inds.pl> pisze:

    > miab w <cndrft$801$1@korweta.task.gda.pl> zeznal:
    >
    > nie w czestochowie :)
    > Mamy aleje frytkowa i tam sa frtyki 0,65pln/100gr :)

    To ja też chcę! Po 65 groszy kupię każdą ilość stugroszówek...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

    *** MUSK TFUi WRUK ***
    (taki sobie napis na murze)

  • 29. Data: 2004-11-17 17:26:45
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    On 2004-11-17, Przemek Celej <s...@p...fm> wrote:
> [...]
    > automatycznie (np. po przekroczeniu pewnego rozmiaru pliku lub upływie
    > pewnego czasu) kompresuje logi. ew. mozesz się pobawić iptraf'em albo

    Jakies zacmienie mnie trafilo i kombinowalem jak to zrobic przez tcpdumpa,
    wogole zapominajac o firewallu :)

    Dzieki za podsuniecie pomyslu.

    PS. Ma to jeszcze ta zalete ze przez sysloga mozna wywalac to na inna maszyne.

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 847 68 52 http://www.rsc.pl

  • 30. Data: 2004-11-17 17:53:46
    Od: g...@w...studio.tpi.pl (Adam Wysocki)

    Pawel Rutkowski <s...@n...ol.sl.pl.al.m.rsc.pl> wrote:

    > kombinowalem jak to zrobic przez tcpdumpa,

    Czytałeś man tcpdump? Jest dokładny przykład.

    --
    Adam Wysocki * http://www.gophi.apcoh.org/ * GG 1234 * GSM 508878856
    po ile teraz stoi kilogram grup dyskusyjnych? (C) hash @ apcoh @ 2k3