    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Date: Sat, 5 Oct 2019 23:36:20 +0200
    <qm5va9$c07$1@dont-email.me> <5d86b148$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm7c3j$pl6$1@dont-email.me> <5d87968d$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm875f$g8o$1@dont-email.me> <5d87b31a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm8e0j$s55$1@dont-email.me> <qmgven$som$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    <qmiovo$fk3$1@dont-email.me> <qml41c$h79$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    <qmlhb2$b1k$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <qmt9rr$e6n$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <qn5eeg$2t3$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <qn84hk$ej4$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>

    On 05/10/2019 22:33, Maciej Sobczak wrote:
    > Słabe. Bardziej: "skoro pracował dobrze w motorówce o długości 4 metry, to powinien
    działać dobrze w podobnej motorówce o długości 5 metrów."
    > Prawda, że inaczej?

    Nie, nie inaczej, jedynie mniej przerysowane.

    > Czyli wyciągnięto jakieś wnioski z tego ćwiczenia. Drogo, ale szkolenia nigdy nie
    były tanie.

    Doatkowy ROM i napisanie kilku ifów też nie wydają się specjalnie
    drogie. Ale kto bogatemu zabroni.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Self-destruct

    Ja nie mam pretencji że zdetonował się bo wyleciał wyjątek.

    Ja mam pretencję że procedurą awaryjną jak coś się nie mieści w incie
    jest rzucenie wyjątku bez łapania i PROCEDURY AWARYJNEJ na tą okoliczność.

    > No to dajesz. Tego ifa. Znaczy - najbardziej mnie interesuje ten kawałek w środku.

    A to już zależy od speca. Jeśli spec mówił że cośtam z czujnika nie
    będzie większe od 11 na bum cykcyk to było by miło jak by napisał a co
    jak nie. Napisał? Speca nie mam, więc nie wiem. Ale wiem że obok
    napisali inne checki.

    > Nie ma przesłanek do takiego twierdzenia.

    Uznano że kod zadziała. Czyli testowano, bo przecież nie puszczono go na
    słowo honoru.

    Skoro wiec testy przeszły, kod był ok i nagle bum to co się stało?
    Chiński sabotaż czy dziura w testach? Sorry, ale przeciekanie kodu z
    niezabezpieczonym inputem to nie jest nawet przedszkole w testowaniu, a
    już na pewno nie w takim zastosowaniu.

    > Test mógł być i mógł sprawdzić, czy system wtedy wyzwala sygnał do samozniszczenia.

    Więc test był błedny. Bo nagle ta wartość była poprawna. Czyli test
    testował czy poprawna wartość zrobi bum. Albo go nie było.

    > Test mógł przejść poprawnie. Znaczy - przy rzutowaniu wartości spoza zakresu
    wyzwala.
    > Zbyt dużo dorabiasz do tej znanej historii.

    Nie, ja, ponieważ nie muszę utrzymywać tonu poprawności politycznej, nie
    mam problemu aby wyjaśnić że przyczyną nie był pierdzący w stołek
    nietechniczny od decyzji. Przyczyną był albo żałosny kod albo żałose
    testowanie, oba po stronie programistów. Możliwe że również
    specyfikacja, ale naprawdę, jesli to była wina speca to może nalezy ich
    rozwiązać i niech sadzą pietruszkę.

    > Szkoda, że tak tanio i cieniutko. Po tylu latach mógłbyś podnieść skilla w tym
    zakresie.

    Nie mam czasu na pierdoły, a poziom wystarczający żeby choć troche
    rozrywki w życiu mieć odkąd nie ma już Kabareciku Lipińskiej i Monty
    Pythona.

    > Nawet nie wiem, od którego z Twoich błędów poznawczych zacząć. Spuszczać nie
    trzeba, bo rynek jako całość ucieka od Ady w podskokach.

    Widzę, wiem, obserwuje.

    > Nie jest następny, tylko jednym z wcześniejszych. A wyznawców jest tylu, że
    mieszczą się w dwóch autobusach. Zmierzone naukowo.

    Ale każda religia tak kończy i tak zaczyna. Od grupki ludzi w autobusie.
    Jedna co bardziej globalna to by do malucha się zmieściła na początku.

    > Ależ oczywiście. Tylko jak widać wybór metody i zakresu testów nie jest oczywisty.

    Nigdy nie jest.

    Ziew.

    Może już zakończmy:

    - Ada jest zajebista choć COBOL jest czarujący.

    - Nikt jej nie chce.

    - Testujmy wiecej.

    - Pokój na bliskim zachodzie.