  • Data: 2019-09-21 15:24:10
    Temat: Re: POpularność języków programowania w PO)
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.09.2019 o 10:44, heby pisze:

    > Nic nie rozumiem. Jakie zalety posiada Pascal vs cokolwiek innego że
    > warto go rozwijać?

    > Przegrał przez masę rzeczy. U mnie przez brak standardowej algorytmiki w
    > języku

    Standardowa algorytmika a to ciekawe :)

    > IDE to najmniej istotny element całości. Nikt nie pisze poważnego softu
    > tylko dlatego że IDE jest takie albo śmakie, skoro od dziesięcioleci
    > mamy IDE uniwersalne.

    Zgadza się i nie wiem dlaczego upaecie mieszasz IDE z językiem ja tylko
    podałem przykład brzydkiego IDE bo posiada je zarowno Lazarus jak i
    Delphi. Gdzie jest mase bugów i wypadku Embarcadero nic nie zmienia z
    wersji na wersje

    > Ale przecież wiele języków rozwijają *mimo* że martwe. Co to niby ma do
    > rzeczy że jakiś znikomy zbiór pasjonatów coś tam sobie dłubie.

    To zdecyduj się czy są "martwe" czy są "rozwijane"?

    > To jest tylko ogromny potencjał. Za mało dzisiaj aby nawet hello worldy
    > pisać. Potrzebny jest gigantyczny.

    > Mówisz że BCPL czy inny C a nastepnie Java. C#, C++, Python itd by nie
    > powstały gdyby nie Pascal? Bez przesady. Nie widzę unikatowych cech
    > Pascala w ani jednym z języków z top 10. Bo też niczym się nie wyróznia.
    > Ot, nastepny, nudny do cna, jezyk imperatywny z gadatliwą składnią do
    > pisania helloworldów.

    Mówie to że gdyby nie grupa zapaleców w których jest potencjał to te
    języki by nie powstały. Tyle nic innego podobnie jak projekt Lazarus

    > Których nie ma bo nikt ich nie pisze do martwego języka. Game Over.

    Masz ciekawą definicje martwego języka. Bo raz mówisz że jest on
    rozwijany przez grupę osób a raz mowisz że jest martwy.

    Free Pascal bardzo się zmienia jednak jest on rozwijany przez ludzi
    którzy to robią w wolnym czasie. W 2000 roku został wydany Free Pascal
    gdyby był rozwijany przez konkretną firme podejrzewam że to co jest w
    Delphi obecnie by przegonił bardzo szybko.

    Także nie wiem jak go można nazwać "martwym".