  • Data: 2019-09-21 16:17:09
    Temat: Re: POpularność języków programowania w PO)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/09/2019 15:24, J-23 wrote:
    > Standardowa algorytmika a to ciekawe :)

    To dostęp do standardowych elementów ułatwiajacych pracę takich jak
    mapy, wektory, kolejki, thready itp itd. "duperele" które w przypadku
    widoku na db nigdy najwidoczniej nie miały zastosowania. Ciezko mówić o
    algroytmice skoro tam jest SELECT * FROM foo i potem pętla. W 99% wypadków.

    > Zgadza się i nie wiem dlaczego upaecie mieszasz IDE z językiem ja tylko
    > podałem przykład brzydkiego IDE bo posiada je zarowno Lazarus jak i
    > Delphi. Gdzie jest mase bugów i wypadku Embarcadero nic nie zmienia z
    > wersji na wersje

    Delphi jest nierozerwalnie związane ze swoim IDE. Cięzko się pisze, bo
    kiedyś próbowałem, bez *ich* IDE.

    > To zdecyduj się czy są "martwe" czy są "rozwijane"?

    Czy jeśli ktoś w marwym języku poprawia buga to jest martwy czy
    rozwijany? Ostatnio poprawili buga w grze na Atari 2600, konkretnie E.T.
    No więc Atari VCS jest martwe czy żywe?

    Jesli wykopie język z przed 50 lat i dodam do niego spacje w kodzie,
    skompiluje, to jest martwy czy żywy?

    No więc Pascal jest martwy.

    Bo kiedy powstawały nie trzeba było dużo aby zawojować rynek. Obecnie to
    już tak nie działa. W ostatnim okresie ludzkośc wymyśliła pewnie z tuzin
    języków programowania, które to języki są najlepsze, najbardziej
    koszerne, wielowatkowe, funkcyjne i imperatywne na raz, o śmieszych
    nazwach i fikuśnych składniach. Nic nie pomogło. Dalej języki {} +
    Python generują prawie całe programowanie.

    > Mówie to że gdyby nie grupa zapaleców w których jest potencjał to te
    > języki by nie powstały. Tyle nic innego podobnie jak projekt Lazarus

    One powstały wtedy kiedy jeden człowiek mógł zmienić rynek. Obecnie mas
    na to nikłe szanse że grupa misiów piszących niszowego Lazarusa osiągnie
    coś więcej niż szacun na dzielni.

    > Masz ciekawą definicje martwego języka. Bo raz mówisz że jest on
    > rozwijany przez grupę osób a raz mowisz że jest martwy.

    Bo pudrowanie trupa nie czyni z niego niz innego niż zombi a i to
    bardziej pacynkę.

    > Free Pascal bardzo się zmienia jednak jest on rozwijany przez ludzi
    > którzy to robią w wolnym czasie. W 2000 roku został wydany Free Pascal
    > gdyby był rozwijany przez konkretną firme podejrzewam że to co jest w
    > Delphi obecnie by przegonił bardzo szybko.

    Super. Kilka osób ma zarąbiste hobby. Ja też właśnie dorabiam wtyczkę
    SIO do Atari.

    > Także nie wiem jak go można nazwać "martwym".

    Oczywiście, przecież akademicko rzecz biorąc jakieś literki do kodu
    dodają. "Zombi" pasuje?