  • Data: 2009-01-15 18:26:50
    Temat: Re: PS (proste (?) pytanie
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-15 18:24:17 +0100, "Kamil" <k...@w...pl> said:

    > Nie chce Cie bynajmniej obrazic, ale Twoje tlumaczenie jest dokladnie
    > od tej samej strony co moje "zabieranie sie za to".

    To Ty jesteś w końcu Kamil czy Tadeusz? ;-)

    > Wytlumaczyles problem tak jakbys mial do czynienia z kims tylko
    > niewiele mniej wiedzacym na ten temat od Ciebie, a tak nie jest.

    Eeee, przecież to totalnie proste czynności... Dobra, nieważne.

    > dlatego moja prosba bys przetlumaczyl na ciag polecen PS ( w formie
    > np. image->mode->...) swoje polecenia w rodzaju "załaduj ją jako maskę"
    > oraz "skopiowanie maski do reszty layerów" prowadzace do szybkiego
    > rozwiazania problemu. Mam nadzieje ze tym razem zrozumiem o co Ci
    > chodzilo.

    Ech, kupić program za taką kasę i nie zajrzeć nawet do helpa... ;-)

    Tworzysz nowy (bądź otwierasz docelowy dokument) nazwijmy go X,
    otwierasz wybrane zdjęcia A--E, ustawiasz widok tak, aby gdzieś tam z
    boku wystawał X i teraz: albo narzędziem Move przeciągasz zawartość
    zdjęcia A (zakładam że wszystkie są płaskie) do okna dokumentu X, albo
    na palecie Layers łapiesz za warstwę (pewnie Background albo Layer 0) i
    wrzucasz na okno X; można też przerzucić tylko fragmenty zdjęć, robiąc
    najpierw selekcję i posługując się clipboardem . To samo z B-E. W ten
    sposób masz dokument X z 5 warstwami. Wybierasz pierwszą lepszą z
    wierzchu, rysujesz sobie na niej elipsę narzędziem do selekcji, czy
    jaki tam fikuśny kształt chcesz i klikasz Add Mask na palecie Layers
    lub w stosownym menu. Teraz wystarczy bądź złapać maskę na palecie
    layers i przeciągnąć z altem na inną warstwę (działa od bodaj CS2),
    bądź kliknąć w nią z Japkiem (czyli na pcujach pewnie controlem),
    przejś na kolejną warstwę i znów kliknąć Add Mask.
    Conajmniej połowa z tych czynności ma jeszcze kilka innych wariantów
    osiągnięcia tego samego celu, jak to w PS.
    Jeśli to co powyżej dalej jest niezrozumiałe, to powinieneś:
    - zacząć od czegoś prostrzego
    - kupić jakąś książkę o PS
    - poświęcić więcej czasu na poznanie różnych podstawowych funkcji
    - jakakolwiek kombinacja powyższych.

    de Fresz