  • Data: 2020-02-08 16:50:18
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 8 Feb 2020 14:43:00 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e3ebae3$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >Ale mi nie chodzi o informację ile zostało wolnego miejsca po założeniu
    >partycji - ja chce wygospodarować wolne miejsce po założeniu jednej. Tak
    >że jak zakładam partycję "D" to miedzy "C" a "D" ma być wolna
    >przestrzeń. A przecie gdy nawet wg powyższego schematu założę jedną
    >partycję to druga/następna zostanie automatycznie  zamontowana przy
    >niej, bez wolnej przestrzeni.
    >
    >A może to ja coś źle zrozumiałem,. Ta wolna przestrzeń dla partycji z np
    >Win 10 musi być po sąsiedzku czy wystarczy jak będzie na końcu dysku z
    >kilkoma partycjami i systemami na nich?

    No to jeszcze raz.

    Masz w oknie tworzenia partucji:

    Unalocated space before - tu wstawiasz co potrzebujesz, to ilość wolnego miejsca
    PRZED
    partycją, którą zakładasz(to jest nasze wolne miejsce pracujące jako dodatkowy OP)

    Partition size - rozmiar partycji

    Unalocated space after - widzisz tu, ile wolnego jest na dysku na dalsze partycje

    Czyli ustawiasz:
    space before - 4GiB
    size - 49 GiB
    Otrzymujesz wolne miejsce 4GiB przed partycją i 49GiB partycję.
    W ten sposób zakładasz co chcesz i gdzie chcesz, to musi być dobrze rozplanowane.
    I uwaga, przed tym wszystkim zrobić secure erase dysku(lub, najlepiej, blkdiscard
    całego
    obszaru), bo jeśli na nieprzydzielonych obszarach zostaną jakieś dane, to zostaną tam
    po
    wieki wieków, i te obszary nie będą dobrze pełnić roli dodatkowego OP.
    Oczywiście blkdiscard można zrobić po partycjonowaniu, ale trzeba się na tym znać.