  • Data: 2021-05-24 21:03:44
    Temat: Re: Pasywna, tania, ale współczesna grafika - jaka?
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.05.2021 20:46, heby wrote:

    > To chyba dowolna. Nie wiem o co chodzi z tym UEFI. Co ma UEFI do grafiki?

    GOP - Graphic Output Protocol:

    https://uefi.org/sites/default/files/resources/UPFS1
    1_P4_UEFI_GOP_AMD.pdf

    https://wiki.osdev.org/GOP

    Bez wsparcia ze strony GPU nie wystartujesz kompa z UEFI. Przynajmniej
    płyt MSI z chipsetem B550.

    > Na allegro znajdziez pasywne karty lowprofile, wyrywane z jakiś Delli,
    > Radeony, za 20-50zł (uwaga na złacze video, bywają z nietypowym). Do
    > netu stykają, choć akceleracji video nie będzisz miał (rendering na CPU).

    No więc potrzebuję ze wsparciem GOP, czyli w miarę nowej.

    > Starsze modele GeForce ciągle są dostepne jako nowe, ze sklepu:
    >
    > https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/podze
    spoly-komputerowe/karty-graficzne/karta-graficzna-ms
    i-v809-1899r-geforce-gt-710

    Nie znalazłem potwierdzenia, że GT710 wspiera GOP.

    --
    pzdr
    Roman