  • 1. Data: 2021-05-24 15:48:32
    Temat: Pasywna, tania, ale współczesna grafika - jaka?
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Potrzebuję GPU, które jest w miarę współczesne (np. kuma UEFI), zjada
    minimalnie mało prądu, jest pasywne i tanie.
    Co warto brać pod uwagę?

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2021-05-24 18:03:12
    Temat: Re: Pasywna, tania, ale współczesna grafika - jaka?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/05/2021 15:48, Roman Tyczka wrote:
    > Potrzebuję GPU, które jest w miarę współczesne (np. kuma UEFI), zjada
    > minimalnie mało prądu, jest pasywne i tanie.
    > Co warto brać pod uwagę?

    Cokowliek? Nie określiłeś wydajności ani przeznaczenia, więc zaryzykuje:
    zintegrowana.

  • 3. Data: 2021-05-24 18:27:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 24.05.2021 15:48, Roman Tyczka wrote:

    > Potrzebuję GPU, które jest w miarę współczesne (np. kuma UEFI), zjada
    > minimalnie mało prądu, jest pasywne i tanie.
    > Co warto brać pod uwagę?

    Obecnie nie ma czegoś takiego jak tanie i współczesne karty graficzne.

  • 4. Data: 2021-05-24 18:57:01
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 24.05.2021 18:03, heby wrote:

    > Cokowliek? Nie określiłeś wydajności ani przeznaczenia, więc zaryzykuje:
    > zintegrowana.

    Z moim CPU zintegrowany jest tylko kontroler pamięci :-)
    Przeznaczenie to wyświetlanie desktopu czyli proste 2D.
    Najprostsze, najsłabsze GPU.

    --
    pzdr
    Roman

  • 5. Data: 2021-05-24 18:58:01
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 24.05.2021 18:27, Atlantis wrote:

    > Obecnie nie ma czegoś takiego jak tanie i współczesne karty graficzne.

    Wiem, że górnictwo itp. ale oni potrzebują mocarnych kart, a ja te z
    drugiego bieguna, które potrafią wyświetlić okienka desktopu. Czy takich
    już nikt nie produkuje?

    --
    pzdr
    Roman

  • 6. Data: 2021-05-24 19:26:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-24-maja-2021 o 18:58, Roman Tyczka pisze:
    Czy takich
    > już nikt nie produkuje?

    Cokolwiek kupisz w sklepie albo na allegro

    Ja w domu siędzę od lat na zintegrowanych z procesorami intela.
    G4400 a teraz i5 6500

    W pracy Nvidia quadro z wyjściem na 4 monitory kupione za 50 zł

  • 7. Data: 2021-05-24 19:48:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 24 May 2021 15:48:32 +0200, w <60abaeb0$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
    Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> napisał(-a):

    > Potrzebuję GPU, które jest w miarę współczesne (np. kuma UEFI), zjada
    > minimalnie mało prądu, jest pasywne i tanie.
    > Co warto brać pod uwagę?

    Zintegrowane z Ryzenami.
    Ew. 1030.

  • 8. Data: 2021-05-24 20:46:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/05/2021 18:57, Roman Tyczka wrote:
    > Najprostsze, najsłabsze GPU.

    To chyba dowolna. Nie wiem o co chodzi z tym UEFI. Co ma UEFI do grafiki?

    Na allegro znajdziez pasywne karty lowprofile, wyrywane z jakiś Delli,
    Radeony, za 20-50zł (uwaga na złacze video, bywają z nietypowym). Do
    netu stykają, choć akceleracji video nie będzisz miał (rendering na CPU).

    Starsze modele GeForce ciągle są dostepne jako nowe, ze sklepu:

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/podze
    spoly-komputerowe/karty-graficzne/karta-graficzna-ms
    i-v809-1899r-geforce-gt-710

  • 9. Data: 2021-05-24 21:03:44
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 24.05.2021 20:46, heby wrote:

    > To chyba dowolna. Nie wiem o co chodzi z tym UEFI. Co ma UEFI do grafiki?

    GOP - Graphic Output Protocol:

    https://uefi.org/sites/default/files/resources/UPFS1
    1_P4_UEFI_GOP_AMD.pdf

    https://wiki.osdev.org/GOP

    Bez wsparcia ze strony GPU nie wystartujesz kompa z UEFI. Przynajmniej
    płyt MSI z chipsetem B550.

    > Na allegro znajdziez pasywne karty lowprofile, wyrywane z jakiś Delli,
    > Radeony, za 20-50zł (uwaga na złacze video, bywają z nietypowym). Do
    > netu stykają, choć akceleracji video nie będzisz miał (rendering na CPU).

    No więc potrzebuję ze wsparciem GOP, czyli w miarę nowej.

    > Starsze modele GeForce ciągle są dostepne jako nowe, ze sklepu:
    >
    > https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/podze
    spoly-komputerowe/karty-graficzne/karta-graficzna-ms
    i-v809-1899r-geforce-gt-710

    Nie znalazłem potwierdzenia, że GT710 wspiera GOP.

    --
    pzdr
    Roman

  • 10. Data: 2021-05-24 21:26:18
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 24.05.2021 18:58, Roman Tyczka wrote:

    > Wiem, że górnictwo itp. ale oni potrzebują mocarnych kart, a ja te z
    > drugiego bieguna, które potrafią wyświetlić okienka desktopu. Czy takich
    > już nikt nie produkuje?

    Tutaj nie o to chodzi. Mamy system naczyń połączonych:
    1) Górnicy wykupują karty, żeby móc kopać jeszcze bardziej intensywnie.
    2) Kurs kryptowalut jest korzystny, a więc górnicy zwiększający
    wydobycie mogą sobie pozwolić na kupowanie nowych kart, nawet pomimo
    wzrostu ich cen.
    3) Nie da się już za sensownie pieniądze kupić nowej karty graficznej.
    Ludzie zwracają się więc w kierunku używanych. Efekt? Wzrost cen i
    niedobory także na rynku wtórnym.

    W tej chwili właściwie jedynym sensownym wyborem jest zintegrowany układ
    GPU w procesorze, tak na przeczekanie.

    Tyle tylko, że jest jeszcze kilka innych czynników. Nauczanie zdalne
    wygenerowało popyt na używane komputery i części do nich. Praca zdalna
    sprawiła, że wiele firm przez ten rok nie czuło potrzeby wymiany
    sprzętów w biurach. Zmniejszyła się wiec podaż w segmencie
    poleasingowych komputerów. To doprowadziło do wzrostu cen.
    Na to nakłada się zmniejszenie produkcji półprzewodników, z uwagi n
    lockdowny. Chodzi również o te półprzewodniku, które są używane do
    produkcji GPU (w końcu w takiej karcie GPU nie jest jedynym kawałkiem
    krzemu).

    Efekt - wszystko drożeje.