-
Data: 2011-07-04 10:51:34
Temat: Re: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 4 Jul 2011 10:23:11 +0200, Dman-666 napisał(a):
>> To oświeć nas jaka to jest trudność z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF 4HP20 w
>> jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?
>
> Tak jeszcze sobi mysle, ze w.w. mechanik raczej mial na mysli skrzynie
> francuskie oraz inne wynalazki.
> Tutaj nie ma co piany bic i sadze, ze jakby uslyszal jakiego typu
> automat to raczej nie robilby ze strachu w gacie ;)
Widzisz... jednak jest w Tobie rozsądek.
Teraz skup się - od dłuższego czasu była tylko jedna francuska skrzynia,
oznaczona jako AL4 w autach PSA i DP0 w Renówkach. JEDNA.
Nie jest ani specjalnie gorsza, ani też trudniej serwisowalna niż ZF czy
AW. Części są łatwo dostępne, w kilkanaście sekund znajdziesz kompletne
opisy regeneracji, do zrobienia w garażu przez bardziej zaawansowanego
amatora.
Co prawda za Renówki nie ręczę, ale w Pugach i Citroenach nie było innych.
W dodatku AL4 to wcale nie najpopularniejsza skrzynia, ani też nie
montowana specjalnie długo. Bo licząc od początku lat 90, to w mniejszych
silnikach montowali 4HP14, później własnie AL4, później 4HP18.
Jako ciekawostka, zobacz sobie listę zastosowań 4HP18:
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP18_transmission
Później przeszli na 4HP20, stosowna lista tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP20_transmission
Ostatnie lata PSA przeszło na sześciobiegową skrzynie Aisin-Warner TF-80SC
montowaną w:
Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Fiat
Croma, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel
Signum
Oceniając zgrubnie liczby zamontowanych skrzyń, mając dowolny francuski
samochód z automatem masz jakieś 30% szans na skrzynię AL4/DP0 i 70% na
skrzynię ZF albo AW. Jeżeli samochód jest po roku 1998-2000, to szanse
drastycznie rosną. Czyli każdy mechanik od niemieckich aut (a raczej ich
automatów) powinien to zrobić bez żadnego problemu - o czym pisałem.
Trafiając na AL4 - jeżeli jest mechanikiem od automatów, to też zrobi, bo
jest powszechnie dostępna dokumentacja i części, a pieniądze nie śmierdzą.
Robota łatwa, a kasa taka sama.
Chyba, że z niego ostatnia pizda a nie mechanik od automatów - wtedy będzie
jak ta pizda stał i jęczał, że francuskiego nie rusza. CBDO.
PS.
ZF 4HP20 ma wadę fabryczną która powoduje rozpieprzenie połowy skrzyni, co
było już opisywane na pms. Dla odmiany TF-80SC jest prawie nieserwisowalna,
bo całe sterowanie występuje jako jeden moduł (drogi jak cholera), zamiast
oddzielnych zaworów, płyty itp. AL4 przy TF-80SC to wzór serwisowalności.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.11 11:13 Waldek Godel
- 04.07.11 11:05 Robson
- 04.07.11 13:17 Robson
- 04.07.11 13:43 Dman-666
- 04.07.11 13:33 Waldek Godel
- 04.07.11 13:49 Waldek Godel
- 04.07.11 13:54 Waldek Godel
- 04.07.11 13:19 Robson
- 04.07.11 13:35 Dman-666
- 04.07.11 13:51 Waldek Godel
- 04.07.11 14:35 Robson
- 04.07.11 15:15 Robson
- 04.07.11 13:40 Dman-666
- 04.07.11 14:50 Robson
- 04.07.11 14:52 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-02 Warszawa => Dyrektor pionu IT <=
- 2025-10-02 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- 2025-10-01 Multimetr z bluetooth
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami