    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Płacz i zgrzytanie zębów...
    Date: Thu, 4 Jun 2020 00:11:40 +0200

    "Uzytkownik" 5ed80c0c$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Tak w ogóle to o co Ci chodzi?

    O coś takiego:
    https://youtu.be/73KIi9C63hc?t=1053
    lub takiego:
    http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploa
    ds/2014/07/d3.jpg

    > Jakoś tak jak czytam Twoje wypociny to mam wrażenie,

    Wrażenia mylą, ale to już opisywaliśmy w innych (kolorowych)
    wątkach... Chwila odpoczynku od grupy -- i mam, co chcę...

    > Jeżeli chcesz podyskutować

    Tu nie mam z kim...

    > i czegoś się dowiedzieć

    Dowiedziałem się, czego chciałem w chwil kilka...

    > Spróbuj napisać o co Ci chodzi w maksymalnie 3-4 byle nie za długich zdaniach.

    Odsyłam do podstawówki -- tam uczą czytania...

    -=-

    Szukałem sterowania LEDkami. <-- jedno krótkie zdanie
    Szukałem zasilacza, który mógłbym wstawić w miejsce zastanego. <-- drugie krótkie
    zdanie
    Szukałem tanich, jasnych, ściemnialnych LEDek oświetleniowych. <-- trzecie
    krótkie zdanie

    Wiesz, ile czasu kosztowało mnie znalezienie odpowiedzi
    w necie? -- ~7 razy mniej, niż napisanie tego postu,
    którego celem jest ukazanie mONdrości grupowej...
    (mądrości ludzi, którzy na ten temat wiedzą tyle, co ja)

    Raptem jeden JF wiedział, że stabilizacja prądu
    nie jest kosztowna, choć gotowca nie podał...

    -=-

    Mając kupione LEDki + podmieniony zasilacz
    z potencjometrem, mamy to, czego szukałem...

    Prosto, tanio, skutecznie. Trzeba tylko wiedzieć, jak taki
    zasilacz pracuje (mówi o tym film) i jak jest zbudowany
    (trzeba mieć jakąś praktykę), aby ,,dyskutować'' i radzić...

    Trzeba też ten zasilacz zbudować, a do tego zbudowania trzeba
    znać budowę ,,opraw''... Być może jest tak, jak piszę JF:
    12 V, 3 LEDki+rezystor
    Być może jest jakoś inaczej! Może jest nietypowe napięcie,
    bo i po co miałoby być 12 V w kompaktowych oprawach?

    Trochę można teraz pozgadywać -- wiadomo (chyba wiadomo) ile
    jest LEDek w oprawie i jaką oprawy mają moc w watach, choć
    nie wiadomo, czy to moc samych LEDek, czy kompletu...

    Jeśli to jednowatowe LEDki -- jest ich 50 na 150 cm.
    (idąc w przeciwna stronę -- wiemy, jakie mniej więcej są)

    Epistar -- trzeba zobaczyć, co produkuje...
    Być może nie produkuje zbyt wielu odmian...

    Przy dobrych wiatrach -- zasilacz można wykonać w ciemno!
    (lub choćby wykonać szkielet, który łatwo uzupełnić...)

    --