  • Data: 2009-01-15 14:14:30
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > dostrzega bez problemu nadmierny kontrast i podbicie kolorów w
    > telewizorach wystawionych na sprzedaż, a z drugiej potrafiła ustawić
    > swój telewizor LCD tak, by jasność, kontrast i kolory były przyjemne w
    > odbiorze, zarówno w dzień, jak i wieczorami.

    Nadmierny kontrast? Proszę mi wobec tego zdradzić jak go Pan zmniejszył?
    Podobnie z saturacją.

    > Moja autosugestia działała w dokładnie przeciwnym kierunku: zanim udałem
    > się na pierwsze oglądy telewizorów w sklepie, będąc świeżo po lekturze
    > forów tematycznych, recenzji itp, byłem święcie przekonany o wyższości
    > technologii plazmowej i nie wyobrażałem sobie zakupu LCD. Na szczęście
    > moje przekonania dość szybko ustąpiły doświadczeniu, jakiego nabierałem
    > z każdą godziną przebywania w MM czy Saturnie, regulując ustawienia i
    > odtwarzając wybrane filmy ze zbiorów domowych.

    Proszę wybaczyć, ale ocena obrazu w warunkach jakie panują w MM nie ma
    *żadnych* szans. Tak jak napisałem na wstępie. Weszliśmy w obszar Pana
    preferencji, które niestety, proszę się nie obrazić, nie mają większego
    związku z jakością samych oglądanych urządzeń.

    > Gdzie sugerowałem, że poza plazmami używana nie jest? Napisałem tylko,
    > że nie jest przyjazna dla oczu.

    Zgadzam się. Wiele innych rzeczy też nie jest przyjaznych, a da się z
    nimi żyć. Co więcej można ich przez całe życie nie zauważać.
    Wartościujmy może wielkości według ich wagi.

    > No właśnie, a do wykazania że plazma migocze nie potrzeba obrazów
    > *trickowych*, wystarczy obraz zwykły, z "M jak miłość", telewizji
    > śniadaniowej czy co tam kto sobie w zaciszu domowym ogląda. Pewna
    > różnica, prawda?

    Bzdura. Być może wyrobił Pan sobie takie zdanie przez niekorzystne
    warunki odbioru, złą regulację, czy kiepski lub uszkodzony model.
    Migotanie plazmy jest widoczne trochę więcej jak telewizor CRT "100Hz",
    ale mniej niż klasyczny. Jak wspomniałem da się z tym żyć. Co więcej,
    trzeba go wskazać i poinstruować jak patrzeć aby zauważyć. Nie jest to
    parametr krytyczny.

    > To plazmy już potrafią wyświetlić naprawdę biały biały? :>

    Proszę się nie silić na ironię.

    > wyregulowałem swój telewizor LCD tak, że obraz absolutnie nie sprawia
    > żadnych problemów wieczorem czy nocą.

    Niestety, to nie jest możliwe, z obiektywnego punktu widzenia. Z
    Pańskiego może i tak, ale to nie nadaje się jako porada, a bardziej
    prywatna opinia. Ważne jest zaznaczenie tego faktu, bo w tym wypadku
    mamy do czynienia z Pańską akceptacją istniejących i dość powszechnie
    zauważalnych zjawisk. Co więcej postrzeganych jako niekorzystnych.

    > Tak, odporność mechaniczną :) Wciąż jednak doskonale odbija wszelkie
    > możliwe źródła sztucznego światła w pomieszczeniu. No ale w końcu czerń
    > jest dobra, więc można oglądać po ciemku :)

    Znów niepotrzebna ironia zamiast argumentu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!