  • Data: 2012-11-10 11:07:06
    Temat: Re: Płatność zbliżeniowa
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 00:28:10 +0100, Piotr M napisał(a):

    > Mam pytania do Was co są bardziej w temacie
    > - temat jest praktycznie po stronie hardware tak?
    > - dużo fonów ma już zaimplementowaną? albo jakie są już modele?

    Nawet legendarna 3310:
    http://www.mbank.pl/images/blog/image/sticker_zblize
    niowe.jpg

    > - wszyscy operatorzy już umożliwiają taką płatność? Bo widzę, że Orange
    > reklamuje się na bilboardach jakoby umożliwia. A czy to w ogóle jest w
    > gestii operatorów, czy wystarczy odpowiedni fon, software i umowa z bankiem
    > - czy to prawda że jesteśmy prekursorami w UE? Ktoś mi tak mówi.

    Całość tego, to jedna wielka ściema. Do płatności paypass/paywave wystarczy
    naklejka. Operatorzy to olewają, bo nie mają z tego pieniędzy.

    To co reklamują, to jest "pełna" karta zbliżeniowa, czasem nawet z
    autoryzacją pinem. Zamiast chipa karty jest chip w telefonie i/lub stosowne
    oprogramowanie. Te karty są zazwyczaj niezależne od konta bankowego (bo
    tylko w ten sposób operator może zarobić), przy czym większość sklepów i
    tak nie umożliwi płatności wyższej niż normalny limit paypass/paywave, co
    oznacza, że cały ten system jest automatycznie bez sensu, bo w związku z
    "niezależnościa" karty od konta będzie miała ona swoje konto, które trzeba
    będzie najpierw naładować (i zamrozić środki), bo operatorzy raczej nie
    wejdą w oferowanie kredytówek (nawet nie mam pewności, czy im wolno)

    Reasumując: biorąc najklejkę ze swojego banku (jeżeli oferuje) można mieć
    wszystkie zalety systemu bez jego wad.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.