  • 31. Data: 2011-05-18 19:30:51
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: kyob <k...@w...pl>

    cala sprawa przypomina pytanie czyja kupa bardziej smierdzi...

    ta banda zlodzieli z wiejskiej jest dla ludzi, a nie oni dla nas, wiec w
    nadchodzacych wyborach proponuje zagloswac na partie nieobecne w sejmie :)

  • 32. Data: 2011-05-18 19:39:15
    Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 21:12, djrzulf pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem. Jest mi smutno, że sieć, którą budowałem od 2003 może
    > rozwalić świetne prawo konsumenta do uzyskania MIESIĘCZNEGO rabatu, za
    > 12h niespełniania norm. Może to impuls od góry, by zacząć się
    > zastanawiać nad sprzedażą sieci?
    >
    > Nic. Czas wrócić do klepania SIISa, niestety nie wyrobiłem się w
    > "regulaminowych 30 dniach" od wezwania (mam jakieś 10 dni spóźnienia)
    > - mam trochę automatyki do importu, ale niestety weryfikacja z TERYTEM
    > ręcznie. I prawie 3000 rekordów trzeba przeklikać.
    >
    > Przydało by się trochę serca w MI, ale tam znajdziemy tylko...

    Ja sobie tak mysle ..... klient ma prawo wyboru operatora (w wiekszosci
    wypadkow). Nikt go nie zmusa, sam go dokonuje (swiadomie lub mniej).

    I cos nie dziala tak, jak powinno, przychodzi RZOND i grozi palcem opowi
    i mowi userowi, olej umowe, zerwij idz do innego.

    Teraz przyklad.

    Kupuje samochod. Samochod sie psuje, dealer/komisant umywa rece.
    Czy przyjdzie RZOND, zabierze moj popsuty i da mi dobry, sprawny - albo
    kaze zabrac dealerowi i zaplacic mi odszkodowanie, ze auto sie zepsulo -
    przeciez to byl MOJ wybor.

    Po prostu abstrakcja i populizm :(

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 33. Data: 2011-05-18 22:30:16
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 18.05.2011 Mikołaj Jopczyński <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > Czy przyjdzie RZOND, zabierze moj popsuty i da mi dobry, sprawny - albo
    > kaze zabrac dealerowi i zaplacic mi odszkodowanie, ze auto sie zepsulo -

    A nie sądzisz, że pisanie przy ogłoszeniach sprzedaży samochodu, że
    bezwypadkowy mimo iż miesiąc wcześniej był przysłowiowym przystankiem
    autobusowym to oszustwo ? Klient powinien być świadomy tego co kupuje i
    wtedy dokonywać wyboru, a nie odprawiać czarną magię, żeby odgadnąć
    wszystkie oszustwa sprzedającego. Oszustwo powinno być piętnowane i
    ukrucane prawnie. Albo ISP napisze jasno i wyraźnie co oferuje, a jeżeli
    nie to klient powinien mieć prawo dochodzenia swoich praw. Jasne powinno
    być, że jeżeli klient kupuje powiedzmy 1Gb łącza za 100zł to szanse
    zobaczenia tego ma np. w 1% czasu albo jeszcze mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 34. Data: 2011-05-19 04:43:25
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-19 00:30, Łukasz Jagiełło pisze:

> [...]
    > być, że jeżeli klient kupuje powiedzmy 1Gb łącza za 100zł to szanse
    > zobaczenia tego ma np. w 1% czasu albo jeszcze mniej.

    Oczywiscie, ze oszustwo - ale czy tutaj interweniuje panstwo? Albo kogos
    za raczke prowadzi?

    Przykladow mozna mnozyc. Uparli sie na internet, bo to "medialne"...

  • 35. Data: 2011-05-19 05:01:16
    Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>

    > Oczywiscie, ze oszustwo - ale czy tutaj interweniuje panstwo? Albo kogos
    > za raczke prowadzi?
    > Przykladow mozna mnozyc. Uparli sie na internet, bo to "medialne"...
    dokladnie, chca ukarac wszystkich za kilku duzych oszustow.
    dlaczego nie zajma sie OGROMNYMI oszustwami kreconymi przez deweloperow
    wszelkiej masci gdzie klient (czesto w obecnosci notariusza) zawarl umowe z
    ktorej potem zostal wyslizgany i strata wynosi nie pare pln a czesto dorobek
    calego zycia (w koncu zakup mieszkania do najtanszych nie nalezy).
    z drugiej strony czy to planowane prawo zaklada zaplate
    dodatkowego abonamentu dla ISP za kazde NIEZASADNE wezwanie
    serwisu/podwazenie jakosci uslugi przez klienta? wszak konstytucja
    gwarantuje rowne traktowanie wszystkich obywateli a przesiebiorca to tez
    obywatel.
    moim zdaniem wystarczylo by okreslic warunki reklam uslug
    telekomunikacyjnych tak zeby nie wprowadzaly w blad i nie pozostawaly
    oderwane od rzeczywistosci oraz ustalic maksymalny overbooking na rozsadnym
    poziomie

    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 36. Data: 2011-05-19 06:42:10
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj Jopczyński"
    >Ja sobie tak mysle ..... klient ma prawo wyboru operatora (w wiekszosci
    >wypadkow). Nikt go nie zmusa, sam go dokonuje (swiadomie lub mniej).

    Chyba żeby akurat nie miał. Wyobraź sobie, że w Warszawie, w Śródmieściu
    jedyne, co mogę mieć, jako klient, to neo, albo netia. I gdzie mam ten
    straszny wybór operatora? Ja już nie wspomnę o szwagrze z Mazur, który
    nie ma nawet tego i jest skazany na komórkopochodne wynalazki.
    Dla ustalenia uwagi - nie, nie twierdzę, że taka regulacja, o jakiej tu
    piszecie jest rozwiązaniem tego problemu, ale śmieszy mnie jak ludzie
    wypisują jak to wspaniale wolny rynek rozwiązuje wszystkie problemy tego
    świata i jak klientowi wręcz dopłacają żeby coś wziął. A rzeczywistość
    skrzeczy.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 37. Data: 2011-05-19 07:17:17
    Od: djrzulf <d...@g...com>

    I chyba dochodzimy do meritum sprawy - zbliżają się wybory, trzeba
    zrobić szum medialny (czytałem już chyba 5 wiadomości w przeciągu
    ostatniego miesiąca, że JUŻ WCHODZI PRAWO) i potem rząd się pochwali -
    CHRONIMY WAS PRZED NIEUCZCIWYMI DOSTAWCAMI ISP.

    Skoro Państwo Polskie tak bardzo dba o konsumentów, bo przecież o nich
    tutaj chodzi, to dlaczego nie zaczną nas chronić przed nieuczciwymi
    sprzedawcami na Allegro, dostajesz negatyw i od razu audyt oraz kara!
    A handlarze samochodów co z Niemiec sprowadzają auta, którego
    poprzednim właścicielem była "starsza Pani, niepaląca, auto
    garażowane, bezwypadkowe"...

    No przecież Ci Polscy przedsiębiorcy to sami oszuści!

    Jeszcze tak mi się nasunęło - Rząd chciał dobrze, a wyszło jak
    zwykle...

    No cóż. Ja swoje wagony będę ciągnął mając nadzieję, że kłody na
    torach rzucone przez rząd nie spowodują mojego wykolejenia.

    Szkoda, że my, przedsiębiorcy, jak podpisujemy umowę z użytkownikiem,
    to musimy go obdarzyć zaufaniem, by inwestycja, którą ponieśliśmy żeby
    go podłączyć, się zwróciła i spłacał w terminie.

  • 38. Data: 2011-05-19 07:32:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 19.05.2011 07:01, Robert wrote:
> [...]
    > telekomunikacyjnych tak zeby nie wprowadzaly w blad i nie pozostawaly
    > oderwane od rzeczywistosci oraz ustalic maksymalny overbooking na rozsadnym

    Marketoidzi cały czas kombinują jak nakłamać zgodnie z prawdą. Regulacje
    nic nie dadzą, bo zaraz będzie dziura. Poza tym reklama, reklamą, a są
    jeszcze centra telemarketingu wciskające dziwne rzeczy. Mamy teraz sieci
    komórkowe 4G, jako jedyni na świecie. Bo jakiś marketoid wpadł na taki
    pomysł. Nijak się to ma do rzeczywistości. Ale we wszystkich dziedzinach
    jest tak, że panuje kult dużych liczb w marketingu. Wystarczy popatrzeć
    ile Mpix mają telefony komórkowe, mimo, że ich obiektywy pozwalają
    osiągnąć 1/4 tej rozdzielczości.

    Ustalanie maksymalnego overbookingu też nie jest rozwiązaniem. W różnych
    lokalizacjach są różne potrzeby, różnie ludzie korzystają z sieci. Poza
    tym czy to ma być overbooking lokalny? globalny? Ktoś ma 20 sieci
    połączonych w szkielet. Który ma być liczony overbooking? Ten dla jednej
    sieci czy dla całości?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 39. Data: 2011-05-19 08:17:10
    Od: "D.W." <w...@k...pl>

    > Szkoda, że my, przedsiębiorcy, jak podpisujemy umowę z użytkownikiem,
    > to musimy go obdarzyć zaufaniem, by inwestycja, którą ponieśliśmy żeby
    > go podłączyć, się zwróciła i spłacał w terminie.

    a ewentualne ściąganie należności (należnych nam pieniędzy) prowadzić
    cierpliwie z odpowiednimi procedurami, terminami, aby potem niezwisły
    sąd raczył w terminie 4miesięcy wydać nakaz zapłaty, który potem
    komornik ściąga kolejne 4miesiące albo dłużej, bo konsument jest
    chroniony, aż zanadto

    --
    D.Wesołowski

  • 40. Data: 2011-05-19 08:19:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-19, o godz. 08:42:10
    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

> [...]
    >
    > Chyba żeby akurat nie miał. Wyobraź sobie, że w Warszawie, w
    > Śródmieściu jedyne, co mogę mieć, jako klient, to neo, albo netia. I

    Dokładnie. Mam takie miejsce w Centrum Warszawy (okolice pl.
    Grzybowskiego) gdzie od ~10 lat jest BMT na jakikolwiek
    kabel/światłowód. I żeby sieć działała stabilnie są 2 radiolinie.
    Anteny na dachu przestawiane już 4 razy bo nowe budynki przesłaniają
    tory radiowy i trzeba kombinować.

    Zdrówko