  • 51. Data: 2011-05-19 16:54:08
    Temat: Re: Po debacie o jako ci - UKE - wolne wnioski
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-19 17:55, Robert pisze:
    > nic z tego nie bedzie jesli lacza operatorskie nie beda objete takimi samymi
    > gwarancjami to po pierwsze. po drugie nie moze byc tak ze ISP ma udowadniac
    > ze jest nie winny. to wine nalezy udowodnic. po trzecie potencjalne
    > konsekwencje musza dotyczyc obu stron. klient ma racje wiec ISP placi
    > klientowi, klient nie ma racji wiec to on placi ISP ;)

    Czyli niedaś. Dajcie lepiej na mszę, bo wskaźniki pewnie będą. I nie
    takie, jak sobie wyobrażacie.

  • 52. Data: 2011-05-19 17:51:50
    Od: Rafał Wilk <rw@inet_CYFRA6_.pl>

    W dniu 2011-05-19 18:54, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Czyli niedaś. Dajcie lepiej na mszę, bo wskaźniki pewnie będą. I nie
    > takie, jak sobie wyobrażacie.

    Czyli powinieneś się cieszyć, bo co do tego, że nie reprezentujesz
    żadnego operatora chyba nikt tu nie ma żadnych wątpliwości ;-)
    Zaproponuj coś sensownego - poddamy to dyskusji - bo to co proponuje MI
    to bardziej bubel prawny niż prawo.

    Pozdrawiam,
    Rafał Wilk

  • 53. Data: 2011-05-19 18:47:09
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-05-19 08:42, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Mikołaj Jopczyński"
    >
    > Chyba żeby akurat nie miał. Wyobraź sobie, że w Warszawie, w Śródmieściu
    > jedyne, co mogę mieć, jako klient, to neo, albo netia. I gdzie mam ten
    > straszny wybór operatora? Ja już nie wspomnę o szwagrze z Mazur, który

    a zadaj pytanie czemu!!

    Bo oszuście deweloperzy albo spółdzielnie mówią spierdalaj ISP. Nie masz
    opcji dostarczania sygnału bo Cię deweloper wyruchał

  • 54. Data: 2011-05-19 19:10:48
    Od: djrzulf <d...@g...com>

    > Bo oszuście deweloperzy albo spółdzielnie mówią spierdalaj ISP. Nie masz
    > opcji dostarczania sygnału bo Cię deweloper wyruchał

    Koledzy, mniej wulgaryzmu i emocji, więcej konkretów. Im bardziej się
    tutaj gotujecie, tym bardziej MI i UKE wie, że ma rację.

    --
    psk

  • 55. Data: 2011-05-19 20:02:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-19 19:51, Rafał Wilk pisze:

    > Czyli powinieneś się cieszyć, bo co do tego, że nie reprezentujesz
    > żadnego operatora chyba nikt tu nie ma żadnych wątpliwości ;-)

    Nie, ale paru znam dość dobrze, z paroma współpracowałem biznesowo i
    śmiem twierdzić, że część problemów branży znam.

    > Zaproponuj coś sensownego - poddamy to dyskusji - bo to co proponuje MI
    > to bardziej bubel prawny niż prawo.

    Więc z powodu "niedasia" bubel stanie się prawem obowiązującym.
    Wiesz, niektórzy przedsiebiorcy rozumieją, że zaproszenie do dyskusji
    np. przez UKE czy innego regulatora nie jest powodem, żeby obrzucać
    zapraszającego błotem.
    Ale z całej dyskusji wynika, że branża jest bardzo młoda. Emocjonalnie.

  • 56. Data: 2011-05-19 20:29:36
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: Anna Strezynska <a...@g...com>

    Witajcie Panowie
    proponuje, żeby nie czytac subiektywnych relacji a raczej czytać zapis
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6780&layout=3&page=text
    jest tu także zapis audio

    I krótko:

    UKE nie ma zamiaru wdrożyć zadnych absurdów typu 90% oferowanej w
    umowie jakości.
    Dyrektywy nakładają na regulatora okreslone obowiązki, w szczególności
    w zakresie wymagania minimalnej jakości, ale po to rozmawiamy, żeby
    nie przegiąć.

    Co na tym etapie myslę o regulacji jakości to znajdziecie tutaj:
    http://www.rp.pl/artykul/305791,658942_O_jakosci_usl
    ug_internetowych__czyli_serwery_w_Mozambiku.html

    Nie mam zamiaru wygłupić się z jakimiś nierealnymi wymaganiami i
    spędzic reszty życia uganiając się z narzędziami pomiarowymi po
    Waszych sieciach a następnie w sądach. Ale trzeba pogodzic się że
    wymagania minimalne będą, bo nie moze byc tak jak to sie czasem
    zdarza, ze klient płaci za 6 Mb a ma świadczone w porywach 0,5
    (świadczone, czyli sprawdzilismy ze naprawdę wina jest po stronie
    operatora). Natomiast zdecydowanie nie popieramy wymagań podobnych do
    wymogu utrzymywania nie mniej niz 90% deklarowanej przepływnosci (bez
    zdefiniowania w dodatku gdzie jest mierzona i jak). Musicie tez
    zrozumieć, ze my mamy to potem wyegzekwować w całym kraju na 50 mln
    linii przewodowych i bezprzewodowych, wiec w naszym interesie jest,
    zeby te regulacje były racjonalne a nie PR-owe.
    Pozdrawiam
    Anna Strezynska

  • 57. Data: 2011-05-19 21:09:58
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 13:29:36 -0700, Anna Strezynska napisał(a):
    /.../
> [...]
    > w całym kraju na 50 mln linii przewodowych i bezprzewodowych, wiec w
    > naszym interesie jest, zeby te regulacje były racjonalne a nie PR-owe.

    No i supcio. Ktoś tu jednak kręcił.

  • 58. Data: 2011-05-19 22:19:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-19, o godz. 13:29:36
    Anna Strezynska <a...@g...com> napisał(a):

    > I krótko:
    >
    > UKE nie ma zamiaru wdrożyć zadnych absurdów typu 90% oferowanej w
    > umowie jakości.

    Doprawdy ciekawe stwierdzenie.

    A jeśli na UKE ustawodawca nałoży obowiązek wdrożenia takich absurdów
    to UKE złamie prawo i nie wdroży absurdu? Czy też UKE postąpi według
    zasady "niechcem ale muszem"?

    Poważnie zapytuję jak UKE postąpi w takiej sytuacji. Czy wykona to co
    nałoży na niego ustawodawca czy też zbojkotuje prawo i stanie po
    stronie operatorów?

    Zdrówko

  • 59. Data: 2011-05-20 07:27:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mruk"
    >a zadaj pytanie czemu!!
    >
    >Bo oszuście deweloperzy albo spółdzielnie mówią spierdalaj ISP. Nie masz
    >opcji dostarczania sygnału bo Cię deweloper wyruchał

    Oczywiście. Szwagier deweloper w środku mazurskiej puszczy powiedział.
    Albo ówczesna spółdzielnia mieszkaniowa powiedziała w 1980 roku...

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 60. Data: 2011-05-20 07:51:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Anna Strezynska"
> [...]
    >linii przewodowych i bezprzewodowych, wiec w naszym interesie jest,
    >zeby te regulacje były racjonalne a nie PR-owe.

    ATSD, nie prościej to podzielić na dwie części?
    1) Odcinek od klienta do routera brzegowego - tu przecież dać się
    powinno to w miarę miarodajnie zmierzyć, prawda?
    2) Wyjście "na zewnątrz" - a dlaczego by nie zrobić po prostu wymogu
    podania rzetelnej i ustandaryzowanej informacji o tym jakie są
    parametry? Na przykład (uwaga! to jest tylko przykład! chętnie usłyszę
    inne propozycje) maksymalne przeciętne zużycie pasma
    (powiedzmy, w procentach) po urządzeniach na ścieżkach wyjściowych od
    klienta? Jak klient chce się pchać w zapchaną sieć, niech się pcha -
    podobnie jak nikt nie broni (OK, jest ustawa antylichwiarska) klientowi
    brać kredytu hipotecznego z RRSO na poziomie 12%, ale klient musi
    wiedzieć w co się pakuje. Podobnie tu - skoro jest urządzenie z
    uplinkiem 10Mbps, do którego podłączamy fafnastu klientów po 100Mbps,
    możemy się spodziewać, że raczej uplink będziemy wysycać dość mocno,
    niezależnie od tego co mamy dalej w szkielecie. Albo w drugą stronę -
    mamy nowoczesny szkielet, ale wyjście na świat dwiema cienkimi rurkami,
    to nam się tam zatka i znowu musimy pokazać wysokie procenty.
    Gdzie są luki w takim rozumowaniu?

    --