  • 1. Data: 2010-04-02 10:51:35
    Temat: Podłączenie laptopa do tv
    Od: Mateusz Adamczyk <m...@N...gmail.com>

    Witam, jeżeli ntg to przepraszam. Mam takie głupie pytanie. Otóż jest
    laptop z wyjściem który chciałbym podłączyć do telewizora lcd. Obraz
    idzie przez DVI więc z tym nie ma problemu.

    Zastanawiam się nad podłączeniem dźwięku, tv posiada wejście liniowe w
    postaci 2xRCA. Poziom napięć na wyjściu słuchawkowym (w laptopie) to ok
    0-2V, natomiast poziom na wejściu liniowym to ok 0-200mV /*sprostujcie
    mnie jeżeli się mylę*/.

    Czy można to ot tak podłączyć czy nie? To nie dla mnie, ale osobie która
    mnie pytała powiedziałem że lepiej nie, że lepiej zrobić dzielnik
    napięcia tak aby na chinch'ach mieć napięcia 0-200mV? Teraz pytanie czy
    miałem rację?

    --
    Mateusz pozdrawia

  • 2. Data: 2010-04-02 19:15:58
    Temat: Re: Podłączenie laptopa do tv
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > postaci 2xRCA. Poziom napięć na wyjściu słuchawkowym (w laptopie) to ok
    > 0-2V, natomiast poziom na wejściu liniowym to ok 0-200mV /*sprostujcie

    Mylisz się. Napięcie na wejściu liniowym może spokojnie dochodzić do 2V.
    Jeżeli dźwięk będzie przesterowany, możesz obniżyć poziom regulacją
    głośności w laptopie. Nic nie uszkodzisz, nie martw się.

> [...]
    > mnie pytała powiedziałem że lepiej nie, że lepiej zrobić dzielnik
    > napięcia tak aby na chinch'ach mieć napięcia 0-200mV? Teraz pytanie czy

    Nawet gdyby maksymalne napięcie wejścia było 200mV, zawsze mógłbyś zejść
    do tego poziomu regulacją głośności w laptopie. Po co więc dzielnik?

    Piotr

  • 3. Data: 2010-04-02 20:36:10
    Od: Mateusz Adamczyk <m...@g...com>

    On 2 Kwi, 21:15, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Nawet gdyby maksymalne napięcie wejścia było 200mV, zawsze mógłbyś zejść
    > do tego poziomu regulacją głośności w laptopie. Po co więc dzielnik?

    No to dałem ciała...

  • 4. Data: 2010-04-03 00:07:47
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > No to dałem ciała...