-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kqi119$nhm$1@news.task.gda.pl>
<1tj07jmrlthy1$.tlm8cpznldbu$.dlg@40tude.net>
<1rj2spdpie73s$.tmt6okczddac$.dlg@40tude.net>
<19onw2ytoit3s$.13xj9eyu9bxli.dlg@40tude.net>
Date: Fri, 28 Jun 2013 18:32:08 +0200
Message-ID: <16eccdljp5vp1$.h65wo3zbgjpx.dlg@40tude.net>
Lines: 82
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.156.246
X-Trace: 1372437131 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1219 83.11.156.246:50480
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4676
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2496737
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 28 Jun 2013 07:33:41 +0200, J.F. napisał(a):
>> Dość prawdopodobne że w niektórych przypadkach komputer będzie miał błędne
>> dane dotyczące np. zużycia paliwa.
>
> No tak, a kolega nam pisal ze wpinany miedzy wtryski a komputer :-)
No niekoniecznie to musi być nawet układ cyfrowy.
Nietrudno sobie wyobrazić układ na 4 tranzystorach i 4 kondensatorach który
podtrzyma chwilę dłużej wtryskiwacz w pozycji otwartej :)
> Tylko ... czy to cos da ? przy pelnej dawce moze tak, ale przy okazji
> duzo czarnego dymu pojdzie.
W czasach kiedy w dieslu jedynym parametrem wejściowym była dawka paliwa i
kąt wtrysku to na pewno dawało.
Dziś szmery-bajery-komputery, sterowane turbiny, sondy lambda itp. i nie
wiadomo czy taki numer w ogóle przejdzie.
Komputer się zrekalibruje i jeżeli zmieści mu się to w tolerancji to skróci
impulsy na wtryskiwacze, a jak nie, to jeszcze check engine zapali.
Albo i w ogóle się obrazi, stanie i każe się wieść do ASO lawetą :)
>>> Dane ogolnodostepne, pracowali kiedys w przemysle i mieli dostep do
>>> dokumentacji, czy zdeassemblowali caly program ...
>> Tego zazwyczaj nie wymyśla ten który potem tuninguje.
>> Są firmy dostaczające gotowe rozwiązania - czyli oprogramowanie do
>> modyfikowania map w konkrenych sterownikach silników.
>
> I o te firmy mi chodzi. Ale tu anacron pisal "kolega mi przygotowal".
Idea boxa jest taka że nie dotyka się w ogóle ECU, a modyfikuje mu
wejście/wyjście.
Wiedza o wnętrznościach nie jest więc wymagana.
A kolega albo skorzystał z któregoś z gotowych programowalnych układów do
robienia boxów, albo zastosował jakiś "chip-rezystor".
>
>> Ale sama deasemblacja to też nie jest jakiś wielki wyczyn.
>> Ściągnąłem kiedyś program z ECU Fiata Punto - rozpisanie całości, włącznie
>> z reverse-engeneeringiem wszystkich formuł matematycznych zajęło mi ze 3
>> wieczory.
>
> A to strasznie krotki musial program byc, bo ja wiem ze to raczej
> zajecie na dlugie zimowe miesiace juz przy kilkunastu KB.
Tam było kilkanaście KB, może nawet kilkadziesiąt.
Flash miał chyba 128KB ale połowa była pusta.
Pocesor był kompatybilny z Motorollą 68k, więc dokumentacji i narzędzi
pełno, a sam assembler dość przejrzysty bo chyba kompilator jakiś
prymitywny, albo z wyłączonymi optymalizacjami, bo wszystko grzecznie, po
kolei, można sobie było wyobrażać kolejne linie kodu źródłowego w języku
wysokiego poziomu.
Ogólnie było łatwo - ale wyobrażam sobie kob binarny dla jakiegoś RISC z
potokami i innymi cudami, a do tego kompilator który robi różne sztuczki i
optymalizacje.
> Choc w sumie
> - dawniej to on nie mial powodow byc dlugi. Teraz tych czujnikow
> troche przybylo ..
Czy znowu aż tyle.
To już był całkiem współczesny silnik - MPI (półsekwencyjny działający
parami), elektroniczny zapłon, sonda lambda, czujnik MAP, TPS (co ciekawe
wyglądało że używany tylko do przełączania trybu pracy pętla
zamknięta/otwarta), temperatura wody i powietrza, immobiliser i to chyba
wszystko.
Chociaż faktycznie - mam drugi, trochę nowszy samochód i tam to już kogoś
fantazja poniosła.
Silnik ma osobno czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału
korbowego. Czujnik położenia wału używany jest tylko przy rozruchu, a wałka
rozrządu jak już silnik się kręci.
Jak padł czujnik położenia wału korbowego, to silnik dało się uruchomić,
ale pod warunkiem że samochód najpierw się pchnęło i wykonało nim chociaż
kawałek obrotu.
No ale jako że sam pracuję w dużej korporacyjnej inżynierii, to wyobrażam
sobie jakie historie mogą stać za tego typu dziwnymi decyzjami.
Kod binarny nie musi być wielce skomplikowany, ale przekopanie się przez to
"co poeta miał na myśli" może być cokolwiek trudne.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.13 19:01 J.F.
- 28.06.13 22:07 Konfabulator
- 29.06.13 01:11 Tomasz Pyra
- 29.06.13 01:35 J.F.
- 29.06.13 02:25 Tomasz Pyra
- 29.06.13 11:15 J.F.
- 29.06.13 12:05 Michoo
- 29.06.13 14:27 Tomasz Pyra
- 29.06.13 14:31 Tomasz Pyra
- 29.06.13 14:33 anacron
- 01.07.13 22:44 anacron
- 01.07.13 23:27 k...@g...com
- 02.07.13 00:24 anacron
- 02.07.13 02:48 k...@g...com
- 08.07.13 06:59 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML