  • 131. Data: 2018-04-25 19:28:22
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pbqbjn$qqe$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 25-04-2018 o 18:39, J.F. pisze:

    >Żart jakiś?

    Android/Google. Automapa, itd ... zreszta "od zawsze" byla kwestia
    upgrade map tudziez programow - abo czy nie - za rozwoj placisz.

    >Te 60 zł to za jaki okres?

    https://www.naviexpert.pl/kup-abonament/

    w obecnej promocji 69zl/rok za teren Polski.

    Duzo/malo - podyskutowac mozna :-)

    J.

  • 132. Data: 2018-04-25 20:15:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 19:03, kk pisze:

    > Ale mi nie chodzi o mapę tylko o szukanie trasy, czemu kieruje na
    > zamkniętą drogę.

    Chodzi Ci o mapę.
    W której dostawca nie umieścił prawidłowych informacji o terminie
    otwarcia drogi.
    Powszechn bug map navteqa/here - od lat tak mają.
    Ja już z nimi tak "jechałem" zamkniętym słynnym wiaduktem na A1, czy A4
    do Zgorzelca przed jej otwarciem.

  • 133. Data: 2018-04-25 20:16:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 19:28, J.F. pisze:

    > Android/Google. Automapa, itd ...

    Co z nimi?

    > w obecnej promocji 69zl/rok za teren Polski.
    >
    > Duzo/malo - podyskutowac mozna :-)

    Sygic podobnie kosztuje na zawsze, więc dużo.

  • 134. Data: 2018-04-25 21:07:15
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A ja dla odmiany widziałem w GM, drogi alternatywne, wraz z informacją o
    > ile dłużej bym nimi jechał.
    > I to nie od razu po wyznaczeniu trasy, ale kilka km później, wyliczył
    > nowe trasy o których wcześniej nie wspominał.

    > Inna sprawa, że chyba jednak źle liczy czasy, bo skręciłem z ewidentnego
    > korka, w trasę o 1 km dłuższą, która jego zdaniem była o minutę dłuższa.
    > Ale de facto pewnie 15 minut krótsza, bo na tej co proponował był beton
    > przynajmniej na połowie odcinka.

    W zamyśle bardzo fajna funkcja, ale u mnie nigdy nie zadziałała dobrze.
    Zazwyczaj pokazuje warianty trasy o wiele dłuższe (i często wiem, że
    faktycznie tak jest). I nie rozumiem, kiedy mu przychodzi do głowy
    szukać alternatywne warianty.

  • 135. Data: 2018-04-25 21:35:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 17:08, Cavallino pisze:

    > No ja między innymi Ci doradziłem.

    Zwracam honor :-)

    > A ja dla odmiany widziałem w GM, drogi alternatywne, wraz z informacją o
    > ile dłużej bym nimi jechał.

    Tak, to od dawna tam było. W NE też jest - ale od niedawna jak napisali.
    Działa podobnie.

> [...]
    > nowe trasy o których wcześniej nie wspominał.
    >
    > To jest po trochu to o co Ci chodziło, od razu wiesz ile czasu stracisz

    Tak, o to również. Czasem wolę 5 minut stracić nadrabiając 10km na 30km
    odcinku ale jechać. Auto w korku zużywa tony paliwa i moją cierpliwość.
    Niekoniecznie też stracę. Rozwinę myśl. Tak się składa, że w najgorszy
    korek wbijam się zawsze na początku ulicy Spacerowej w Gdańsku.
    Przejechanie 500m w 20 minut to nic niezwykłego. Przejechanie reszta
    (4km) tej ulicy zajmuje tyle samo. Niestety nawigacje nie widzą tych
    różnic za bardzo. Może konkretnie: NE wyświetlił mi na początku korka,
    że dotrę do domu o 17:20. Gdy przejechałem jakieś 100m, nastąpiła
    korekta: 17:38. Drogę wyświetlał na czarno od samego początku aż do 1/3.
    Ale czarność czarności nie równa. Gdybym nadrobił 10km jadąc bez korków,
    może w lekkim spowolnieniu, to wyszło by na jedno. Natomiast jadąc
    równolegle do tego newralgicznego odcinka, również czarnym odcinkiem,
    zaoszczędzam zazwyczaj ok 10 minut. W alternatywie nie widzę korzyści a
    łatwo je policzyć. Wystarczy jakiś autobus namierzyć a potem, po
    wróceniu na właściwą drogę, policzyć ile czasu zajmie mu potarcie w to
    miejsce.

> [...]
    > korka, w trasę o 1 km dłuższą, która jego zdaniem była o minutę dłuższa.
    > Ale de facto pewnie 15 minut krótsza, bo na tej co proponował był beton

    No więc właśnie. Objazdówki w tej części Gdańska są zazwyczaj brukowane.
    Przy czym bruk jest "nowoczesny" - asfaltówki często są bardziej
    nierówne. Być może, że mimo to zyskują status gorszych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 136. Data: 2018-04-25 21:42:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 09:55, r...@k...pl pisze:

    > Działa w oparciu o rzeczywiste, i to niekoniecznie z aplikacji, a z monitoringu
    > GPS.

    Też mi się tak wydaje. Byłoby to absurdem gdyby tylko na statystykach
    działały. Zresztą Google i NE sprawnie reagują na rzeczywiste zmiany w
    natężeniu ruchu. Yanosik już kompletnie nie radzi sobie.

    Czy monitoring GPS jest aż tak powszechny, że stanowi wartościowe źródło
    informacji? Jak patrzę po znajomych to tylko jeden z nich, z luksusowym
    autem, zafundował sobie coś takiego, choć nie wiem po co. Złodziej i tak
    to zagłuszy. Floty ciężarówek nie jeżdżą miastem więc też słabo to wygląda.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 137. Data: 2018-04-25 21:53:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 15:54, J.F. pisze:

    > Z tym IMO jest problem ogolny.
    >
    > takie np
    > https://www.google.pl/maps/@51.0495006,16.974,16.33z
    >
    > Jak sie slimak do skretu w lewo zablokuje ... i korek jest na
    > autostradzie ... to co ma sobie serwer pomyslec, jesli jedne samochody
    > stoja, a drugie jada 100km/h ?
    > GPS jeszcze nie jest taki dokladny, zeby precyzyjnie pasy odrozniac.
    >
    > Choc ... jesli maja wpisana trase, to juz wie, kto prosto, a kto zjezdza...

    Jak wspominałem NE testuję już drugi dzień. No i 2x z rzędu dokładnie
    ten problem przerabiałem z tą nawigacją. Bardzo miłe zaskoczenie. Za
    kilkaset metrów mam skręcić w prawo. Gdy pas dla zjeżdżających zapełni
    się, to przyblokowuje prawy pas. Lewy porusza się bez spowolnień. I co
    nawigacja na to? Mówi w kółko "trzymaj się lewego pasa", a gdy jestem
    już niedaleko prawego zjazdu - zjedź na prawo.

    > A mnie wczoraj bardzo zgrabnie proponowal objazd przez stacje benzynowa,
    > wiec potrafi ciekawe rozwiazania znalezc.

    Owszem, zdarza mu się. Jednakże ja to traktuję jako wybryk. Zazwyczaj
    niczego nie potrafi dobrze zrobić poza jednym: ostrzeganiem o
    niebezpieczeństwach. Tu jest wybitnie skuteczny.

    > Moze po prostu dla 5 minut sie nie oplaca takich kombinacji :-)

    WIesz... 3x5 minut daje 15 minut. To duży % w odniesieniu do drogi,
    która zajmuje mi bez korków 35 minut a w korkach dziś 50minut, zwykle
    ponad 1h a skrajnie 2.5h.

    Tu NE sprawdził się póki co.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 138. Data: 2018-04-25 21:56:35
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 14:36:04 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

    > Tak, o to również. Czasem wolę 5 minut stracić nadrabiając 10km na 30km
    > odcinku ale jechać. Auto w korku zużywa tony paliwa i moją cierpliwość.

    To mocno zalezy od korka.

> [...]
    > korek wbijam się zawsze na początku ulicy Spacerowej w Gdańsku.
    > Przejechanie 500m w 20 minut to nic niezwykłego. Przejechanie reszta

    Masz bardzo specyficzny korek. I moze rzeczywiscie ci sie oplaca go objechac.

    Ale dla przykladu jaki wspomniales wyzej (dodatkowe 10km) to juz niestety nie za
    bardzo sie kupy trzyma.

    Tak sie sklada ze pare razy podczas mojej cyklicznej podrozy trafialem na korek pod
    czestochowa. Korek na dobre 2-3km. I w praktyce stracone 30-40-60 minut.

    No i omijalem go na rozne sposoby. Mniej lub bardziej fikusne i mniej lub bardziej
    nadkladajac drogi.

    I okazywalo sie jak potem analizowalem logi z gps-a ze zysk czasowy jest nijaki a
    paliwa nie oszczedzilem.

    Pewnie gdzies jeszcze mam te logi.

    A co do zuzywania paliwa w korku. Samochod kiedy pracuje na wolnych obrotach zuzywa
    od 0.5 do 1.0L/h. W praktyce jest to w okolicy 0.6L/100.

    Jak jedziesz, nawet snujac sie to wiele wiecej paliwa nie zuzyjesz w porownaniu do
    jazdy 60km/h.

    Wiec w praktyce tak dlugo jak sie w korku nie traci 30-40 minut to lepiej jest w nim
    postac niz kluczyc wioskami.

    Ale juz w przypadku kiedy wiesz ze gdzies jest korek i pojedziesz alternatywna droga
    to moze to miec sens.

    Choc i tutaj czesto zyski glowy nie urywaja. Jak jezdzilem po slasku to mialem ze 3-4
    warianty tej samej trasy. I w zaleznosci od tego gdzie byly roboty drogowe to danej
    trasy unikalem. No i tu tez zyski byly nikle. Bo najkrotsza trasa to bylo np.
    36minut, kolejna juz 39-41 a nastepna w okolicy 45minut.

    A na tej najkrotszej korek zazwyczaj byl na okolo 8-10 minut max. Wiec w sumie jeden
    kit :)

    Dlatego sie nie dziwie dzis ludziom ze stoja w korku. Tak czasem wcale nie jest tak
    najgorzej.

  • 139. Data: 2018-04-25 21:57:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 17:16, Cavallino pisze:

    > Niekoniecznie.
    > Może być algorytm i założenia.

    Które czyni producent...

    > BTW: czy yanosik proponuje w ogóle zmianę wcześniej wyznaczonej trasy,
    > jeśli jakiś korek pojawi się po jej wyznaczeniu?

    Dobre pytanie. Po latach używania odkryłem, że zdarzyło mu się parę
    razy. Nawet trzeba było zaakceptować ręcznie nowy wybór. Przynajmniej
    kiedyś tak było. Nie wiem jak zatem potraktować to co zrobił... jako
    funkcjonalność czy jako incydent :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 140. Data: 2018-04-25 22:39:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 17:53, Cavallino pisze:

    > Że w yanosiku?
    > Przecież to jego podstawowa funkcjonalność, a cała reszta to dodatek do
    > niej.

    Po pierwsze wymaga włączenia opcji, o której nie wiedziałem / nie
    pamiętałem. A po drugie, eeee... jak to podstawowa? Podstawowa to albo
    nawigacja albo tryb zgłoszeń. Po uruchomieniu programu dwa duże buttony
    kierują albo tu albo tam określając podstawową funkcjonalność tym samym.
    Pływająca ikona pojawia się tylko wtedy gdy jest włączona i gdy Yanosik
    używany jest w tle. Ja go używałem jako główną aplikację w trybie
    zgłoszeń. Czarne tło nie oślepia i przygasza się gdy nic się nie dzieje.
    Duże kolorowe ikony, po kolorze można właściwego zgłoszenia dokonać -
    nie trzeba się wpatrywać w znaki graficzne. Naprawdę fajny interfejs
    użytkownika. Na czym polega moje nadużycie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek