  • Data: 2021-04-21 18:30:22
    Temat: Re: Politycznie... (Petru itd...)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s5ian0$17gg$...@g...aioe.org

    > Pójdę tedy tą drogą i wyskaluję radiator? Mieszkanie drukuje się
    > w skali ~1:50, radiator -- ~1:5 chyba... Co dokładnie ;) oznacza

    Chyba o jedno poletko za blisko -- trzeba przesunąć dziesiętny
    przecinek nie o 1 miejsce, ale o 2 miejsca, czyli pomnożyć
    mieszkaniową skalę nie przez 10, ale przez 100, czyli otrzymać
    skalę 2:1.

    > tylda w tym miejscu? Ano na wydruku 20cm nie widać błędu
    > gołym okiem... Czyli chyba nie jest źle. :)

    Sprawdziłem to starą skalówką profesjonalną -- kiedyś skalówki były
    dokładne. Poza nimi były jeszcze suwmiarki i czasami ;) zwijane
    metrówki metalowe. (krawieckie miewały odchyły kilkunastoprocentowe)

    Obecnie nawet darmowa (jakaś reklamówka programu księgowego) drewniana
    linijka jest na oko dostatecznie dokładna. Drewno jest delikatne, nie
    rysuje łatwo monitora laptopowego -- dzięki za prezent!

    Ćwierć wieku temu [tamtej i tamtemu?] za porządną półmetrową linijkę
    zapłaciłem 50 pln -- wówczas dokładność tyle kosztowała... Dziś można
    za tę cenę mieć kilka suwmiarek bez uwzględnienia inflacji...

    TeX dawał tak dokładne wyniki na drukarce, że można było drukować
    papier milimetrowy... Problemem mogła być słaba odporność papieru
    na wysoką temperaturę panującą w drukarce -- normalnie deformacje
    termiczne są pomijane/niezauważalne...

    --