    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pomoc w zdiagnozowaniu zasilacza (TV)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 11 Jun 2021 20:52:14 +0200

    On Fri, 11 Jun 2021 18:17:44 +0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Tak. Zakładam, że pik jest stąd, że kondensator po stronie 5V jest pusty.

    > Nie jestem :) ale robiłem też eksperymenty z większymi rezystorami, nie
    > pamiętam dokładnie napięć ale było podobnie.

    Hm, jak widac, to przynajmniej na poczatku dziala.
    Wstaw 20 ohm, albo zarowke 200mA.

    > Poza tym:
    > - odpięcie ścieżki idącej do Q907 i R925 sprawia, że jest tam 10.66V
    > - pozostawienie jej, ale odpięcie R920 sprawia, że jest 7.57V
    >
    > Czyli samo złącze BE Q907 + R926 (to 10k a nie 22k jak na schemacie) daje
    > taki spadek.

    No ba - przeciez na R959 masz jakies 10V spadku, czyli prad w impulsie
    ma z 0.5A, tylko ze impuls ma 2us, a przerwy 500us.
    Sredni prad jakies 2mA, wiec co sie dziwic, ze na 1k jest 2V.

    Ale wina jak sam doszedles - wiekszego wypelnienia zasilacz dac nie
    moze, bo 5V na wyjsciu przekroczy.

    > Sprawdziłem dalej. 1A pobierany z 5V daje wzrost Vdd-S do 10.2V. Nadal za
    > mało, żeby przetwornica wystartowała. Wątpię żeby logika pobierała więcej
    > niż 1A, choć może?

    No, to juz faktycznie niezdrowo ... ale zrob oscylogramy teraz.
    Moze 1A to juz za duzo jak na ten zasilacz ?
    TNY277PN to tak od 8W w gore, wiec 1A nie powinien byc problemem.

    > Postaram się sprawdzić jutro resztę elektroniki (TV mam na działce, płytkę
    > zasilacza wziąłem do domu). Podepnę dodatkowy zasilacz 14V zamiast Vdd-S i
    > zobaczę, czy sam TV wystartuje.

    IMO - zasilacz tez musi dobre napiecia dac.
    Tylko go trzeba odpowiednio obciazyc.
    Jak Ci juz weszlo na ambicje, to popracuj nad nim.
    Szczegolnie, ze sprawia wrazenie dobrego - tzn duzo obwidow jakby
    dziala.

    A tak jeszcze widze, ze BP/M i C948 jest dosc istotny, i wyznacza
    limit pradu. ZD908 chyba nie jest zepsuta ?

    J.