    From: Roman W <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Porównanie różnych języków
    Date: Mon, 19 Dec 2011 04:43:04 -0800 (PST)
    <5...@q...googlegroups.com>
    <jclff7$eg3$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@t...googlegroups.com>
    <jclmm9$9t7$1@inews.gazeta.pl>
    <22138826.1026.1324245346694.JavaMail.geo-discussion-forums@yqlh1>
    <8...@d...googlegroups.com>

    On Dec 19, 11:02 am, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:
    > No więc tak dla poddierżania razgawora, i abstrahując od kolesia z
    > którym rozmawiałem i firmy, w której pracuje, czy wyobrażasz sobie, że
    > mogłoby to działać w ten sposób:
    > * Koleś/kolesie od wymyślania modeli funkcjonuje/ą jako OSCR

    Na ogol modele wymyslaja i implementuja w kodzie te same osoby.
    Dawanie modeli numerycznych czystym programistom czesto prowadzi do
    kupy smiechu.

    > * Modele funkcjonują jako user stories

    To nie sa user stories.

    > * Po stworzeniu modelu koleś od wymyślania zanosi go do product ownera
    > * Product owner zajmuje się tym, żeby złożone u niego modele zostały
    > zatwierdzone gdzie trzeba

    Nope. Product owner na ogol jest traderem, ktory nie chce miec nic
    wspolnego z zatwierdzaniem modelu. Co najwyzej moze naciskac
    politycznie, zeby dany model zostal zatwierdzony, z roznym skutkiem.

    > * Na początku każdej iteracji zetsraw zatwierdzonych gdzie trzeba
    > modeli jest brany jako pula user stories do zaplanowania?

    Natomiast XP programming mozna by IMHO stosowac wewnatrz grupy quantow
    implementujacych modele, przy zalozeniu za jakas dokumentacja jednak
    powstaje, rowniez przed rozpoczeciem kodowania.

    RW