-
Data: 2018-07-04 19:50:17
Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-07-04 o 19:10, J.F. pisze:
>
> I beda tylko drogie, ale dobre ?
Jak już parę razy powtarzałem: im droższy model tym ryzyko kupienia
bubla mniejsze. Jednakże najdroższy model nie zagwarantuje dobrej
jakości. Zawsze więc przed zakupem warto poczytać opinie użytkowników,
którzy eksploatują opony inaczej niż do kościoła i z powrotem do domu.
> Doswiadczyles kiedys niedostatkow takiej sredniej nówki ?
Pisałem przecież, że tak.
> IMO - na suchym asfalcie to kazda dobra ...
Szczerze? Rzadko kiedy. A najlepiej widać to na torze i wynoszeniu z
zakrętów. Droga hamowania niewiele mówi bo odnoszę wrażenie, że
producenci głównie na to nacisk kładą ignorując obciążenia boczne.
Typowym mankamentem średniej opony jest zmiana powierzchni styku z
asfaltem przy obciążeniach bocznych.
> Owszem, czasem moze tych 10m zabraknac ... ale czy nie trzeba bylo
> zachowac 30m wiekszego odstepu ?
Odpowiem nie wprost - po zmianie letnich na zimowe tak właśnie mam.
Odstęp muszę trzymać 2-3x większy. Zakręty jak dziadek pokonuję. Też
przypomnę: im cięższe auto tym drastyczniejsze różnice. Przy autach o
wadze 1200kg nie dostrzegałem aż takich różnic. Przy prawie 2-tonowych
te różnice są ogromne.
> I chodzilo o hamowanie, czy trzymanie w zakretach ?
W zasadzie tylko zakręty. Hamowanie relatywnie niewielkie różnice daje
między oponami. 5m w tą czy w tą to dużo i nie dużo. Ale +10km/h przy
kiepskiej lub +40km/h przy dobrej na zakrętach robi istotną różnicę.
> Ale ... jesli doswiadczyles dopiero na torze, to czy jest roznica na
> zwyklej drodze ?
Na torze nauczyłem się rozróżniać jakość opon, która jest zaskakująco
duża. Zwykła droga nie różni się zbytnio od toru przecież. Może asfalt
jest bardziej chropowaty / wyślizgany na zwykłej ale proporcje doznań
będą zachowane.
Na torze masz też dodatkowy atut: świetnie można przetestować działanie
systemów kontroli trakcji. Dla mnie to było odkrywcze bom zwykły zjadacz
chleba a nie rajdowiec. Okazuje się, że one same z siebie nie działają
lecz wymagają współpracy z kierowcą. Zupełnie inaczej trzeba prowadzić
auto z włączonym i wyłączonym systemem.
> Tak z praktyki ... chyba najgorsze sa zjazdy z autostrad - promien
> zakretu niezbyt duzy (zeby nie powiedziec maly), a kto by tam
> przestrzegal tych 60 czy ile ustawili ...
> ale jeszcze gorsze to sa na mokro ..
Taaaa... to prawda. Ale to kwestia nawyków kierowcy i znajomości sprzętu
jaki prowadzi. Napęd na tył w takich przypadkach potrafi dostarczyć
wrażeń:-)
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.18 19:50 Marek S
- 04.07.18 20:06 Marek S
- 04.07.18 20:10 Marek S
- 04.07.18 20:14 J.F.
- 04.07.18 20:16 Cavallino
- 04.07.18 20:42 Marek S
- 04.07.18 21:44 Marek S
- 05.07.18 09:50 J.F.
- 05.07.18 17:06 kk
- 05.07.18 17:19 Cavallino
- 05.07.18 19:10 s...@g...com
- 05.07.18 23:49 Marek S
- 05.07.18 23:50 Marek S
- 06.07.18 06:06 J.F.
- 06.07.18 11:35 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=