  • Data: 2020-10-05 17:24:33
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >przeglądzie stwierdzono, że poziom naładowania
    >akumulatora 60%.
    >Pacjent diesel 2,0 - akumulator obecnie 5 letni -
    >i zastanawia mnie ten poziom naładowania, bo samochód
    >w poniedziałek wrócił z trasy kilkaset km autostradą,
    >więc powinien byc raczej naladowany.
    >Ale samochód z różnych powodów w dwóch ostatnich latach
    >zrobił znacznie mniej km w trasie niż zazwyczaj i ostatnio
    >jest eksploatowany głownie w mieście, więc może już jest
    >"zabity" taką eksploatacją bez ładowania w trasie.

    >Chciałbym tylko wiedzieć co taki poziom naładowania oznacza?

    A to zalezy jak sprawdzili.
    Pewnie podlaczyli "miernik" i tak pokazal, a co to oznacza - domysl
    sie czlowieku sam :-)

    gdyby zmierzyli gestosc elektrolitu ... ciekawe, czy to mogloby
    swiadczyc o sporym zasiarczeniu plyt.

    >Tzn, że akumulator nie przyjął ładowania w trasie? Czy, że w ciągu 2
    >dni już oddał wszystko i taka jego norma teraz?

    wszystko mozliwe, podlacz woltomierz na dluzej, to sie dowiesz ...
    troche.
    Ewentualnie zerwij nalepke, odkrec korki i zmierz gestosc elektrolitu.

    >I czy jego koniec będzie sygnalizowany

    Roznie bywa. Ostatnio wiekszosc akumulatorow padlo mi na zwarcie celi,
    i to jest raczej niespodziewane.

    Choc ostatni ... czuc bylo, ze zapalanie mu gorzej idzie, i to tak ze
    dwa tygodnie trwalo.
    A napiecie ... tak ok 13.8V - troche malo, ale w tym aucie to norma.

    I pewnego dnia nie zapali, tak kompletnie pradu nie chcial dawac,
    wymontowalem, napiecie na aku ~13V - czyli calkiem dobrze.
    Poladowalem troche ... sprawia dobre wrazenie, a gdzies po dwoch
    dniach laduje jeszcze raz - i cela padla.

    >Pięć lat to i tak dużo - pierwszy wytrzymał 7 lat, ale jeździł więcej
    >autostradowo.

    Duzo i nieduzo - moglby dluzej wytrzymac ... i moze wytrzyma.

    J.