    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prawdopodobieństwo zespolonego zdarzenia.
    Date: Mon, 16 Oct 2023 02:24:24 +0200

    W dniu 15.10.2023 o 22:03, Adam pisze:
    > Dlaczego jedno?
    >
    > Mamy w jednym worku kulki, losujemy jedną.
    > W drugim worku mamy pudełka, losujemy jedno.
    > Teraz sprawdzamy, czy para pudełko-kulka występuje na liście powiązań.

    To może napisz o co Ci chodzi dokładnie.

    Prawdopodobieństwo wylosowania dowolnej kulki, to 1/80. Jakąś
    wylosujesz. Jeśli nie ma dla Ciebie znaczenia, jaką (bo już nie wiem, co
    chcesz) to masz szansę 1/120, że trafisz właściwe pudełko. Właściwe,
    czyli pasujące do wylosowanej kulki. Bo jakieś pudełko musisz wylosować.
    Kulką ne ma co się specjalnie tu przejmować.

    Natomiast, jeżeli za sukces uważasz, że wylosujesz określoną kulkę
    (załóżmy nr 13), to masz 1/80, że wylosujesz określoną kulkę i 1/120, że
    akurat dopasujesz pudełko nr 13, czyli razem 1/9600.

    To jest tak proste i oczywiste, że nie wiem, co tu chcesz komplikować.
    --
    (~) Robert Tomasik