  • Data: 2023-10-31 03:51:11
    Temat: Re: Print serwer problemy
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27 paź 2023 o 03:23, Eneuel pisze:

    > Mam w domu 4 routery bezprzewodowe obecnie, do których podpiętych jest
    > kilkadziesiat urządzeń (głównie smarthome). Wyłaczenie "na chwilę"
    > niewątpliwie jest operacją logistyczną podobną do katastrofy.
    Do jednej Tendy podłączonych mam teraz sześć urządzeń: desktop, laptop,
    dwa smartfony, drukarkę i balkonową [raczej balkostarą] hybrydę. Restart
    (przed chwilą sprawdziłem, więc dobrze znam czas softowego restartu) tej
    Tendy trwa dłużej niż w sumie:
    - zdjęcie hasła w routerku
    - znalezienie/instalacja drukarki
    - ustawienie hasła w drukarce z PeCeta
    - ustawienie hasła w routerku

    Chcesz sto lat ;) wytrwać bez jakiegokolwiek restartu routerka?
    W fikcyjnym świecie wyobraźni zdołasz -- lecz raczej nie w rzeczywistym.

    -=-

    Najciekawsze jest to, że routerek ma i 2.4GHz, i 5GHz, więc można
    bez odłączania urządzeń na 5GHz i miedź -- usunąć hasło z 2.4GHz,
    więc gdzie tu katastrofa? (hasłowanie 2.4GHz oddzielne jest od
    hasłowania 5GHz -- można tym dwóm różnym częstotliwościom dać:
    różne nazwy, różne hasła, różne metody szyfrowanie...)

    Zdjęcie hasła z 2.4GHz nie wpływa na dostęp via 5GHz a APek kosztował
    (~przed rokiem) kilka dych pln. (chyba 75 pln razem z VATem)

    -=-

    Jedynym mym problemem z drukarką WiFi była jej niewidoczność na starym
    sofcie i niemożność (próbowałem wielu różnych dróg ominięcia problemu
    zaufania) reinstalowania tegoż starego softu. Drukarka zachowywała się
    poprawnie i dawała się konfigurować z PeCeta, ale była niewidoczna. ;)

    Z nowym softem nie miałem żadnego problemu?
    Teraz mam czasochłonny problem -- czas poświęcony temu wątkowi
    przekracza czas poświęcony instalacji softu związanego z tą drukarką...

    Bezpośrednio (tu długo nie eksperymentowałem) i via APek dwa
    laptopy i jeden smartfon -- OK z drukarką i ze skanerem...

    Jedyną komunikacyjną niedogodnością jest brak 5GHz, ale ma to też
    swoją dobrą stronę a włączenie (i wyłączenie) w APku (nawet zdalna,
    via LTE) 2.4GHz jest łatwe, szybkie i bezproblemowe...

    [Dunaj może znów wyrazi zdumienie -- jak to via LTE? spoza JEGO
    podsieci?! spoza JEGO podadresacji?!?!? toż zabezpieczył swoją
    podsieć przed takimi ,,włamami''... ewentualnie zdejmował kiedyś
    to ,,zabezpieczenie'' -- ale nie za freeko... a tu takie coś...]

    Inne me APki (w sumie mam pięć sztuk na chodzie) nie zezwalają na
    zdalny (spoza podsieci Dunaja) dostęp; ta jedyna Tenda zezwala...

    Rzecz jasna VoIPowe bramki musiały zezwalać i pralka zezwalała...

    Radiusa mam na balkonach -- ale (co chyba oczywiste) nie używam.

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s