    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Print serwer problemy
    Date: Fri, 3 Nov 2023 15:08:07 +0100
    <uh2sm4$2c587$1@dont-email.me> <uh4h2l$2o8k3$1@dont-email.me>
    <uh56bk$300t3$1@dont-email.me> <uh74u2$3fi2v$1@dont-email.me>
    <uh7knr$3mf98$1@dont-email.me> <uh9qtb$ecac$1@dont-email.me>
    <uhbbti$raba$1@dont-email.me> <uhe1t4$1mlj5$1@dont-email.me>
    <uhe4u7$1n8vo$1@dont-email.me> <uhpq3q$romi$1@dont-email.me>
    <uhrcqt$14ro0$2@dont-email.me> <uhrjt9$166io$1@dont-email.me>
    <uhs0b3$188rn$1@dont-email.me> <uhtmms$1l4a1$1@dont-email.me>
    <uhtp7p$na8$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    <uhu940$1jl$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    <15al41avhm0go$.17mw24bwimonr.dlg@40tude.net>
    <ui0tfc$2c3dd$1@dont-email.me> <ui2ng1$7ec$1$Eneuel@news.chmurka.net>

    Dnia Fri, 3 Nov 2023 13:07:54 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > W dniu 2 lis 2023 o 20:31, Eneuel Leszek Ciszewski aposterriori:

    > Nie jest zafiksowany do końca, ale z taką maską (255.255.255.0)
    > nie można dać takiego adresu, jaki chcę. Można z maską 255.0.0.0
    > dać 10.x i można dać z tą maską to, co chcę, ale pamiętam jakiś
    > problem przed laty (miałem wówczas WXP) z taką maską -- który
    > zniechęcił mnie do pójścia tą drogą.

    Ale co to ma do rzeczy?
    Maska definiuje tylko ilość oadresów do wykorzystania, a nie pulę adresową.
    Adresację 10.x możesz położyć zarówno w dawnej klasie A jak i w C albo
    maskę dać dowolnie inaczej.

> [...]
    > do resetu ustawień -- ani bakapu tych ustawień nie mam, ani nie mam jak
    > dostać się do zresetowanego APka. (trzeba by ethernetem)
    >
    > Takie adresy (jakie mam) mi odpowiadają. Stukam w przeglądarkę
    > 6 (ew. 6.6) i mam od razu w propozycjach przeglądarki spis tych
    > APków. Nie mam jednego z nich, ale do tego rzadko zaglądam. Do
    > Tendy z 5GHz zaglądam z uwagi na drukarkę, balkonowe hybrydy
    > wymagają częstych :) restartów i prób z różnymi ustawkami
    > zwiększającymi czas życia pomiędzy restartami i transfery,
    > a i APek łączący się z Dunajem czasami trzeba sprawdzić...

    Nie wiem, o jakim Dunaju piszesz, ale dziwią mnie restarty.
    Jak ja mam gdzieś zrobić restart po kilku miesiącach uptime, to twierdzę,
    że restarty są "co chwilę". A mam urządzenia, które mają uptime po kilka
    lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam