    From: Maciej Łebkowski <m...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Problem z XHTML 1.1
    Date: Fri, 02 Jan 2009 23:14:41 +0100
    <gj5hub$apa$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gj5iuv$18v$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj5jp9$dm5$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gj5ji2$23k$1@achot.icm.edu.pl>
    <gja51s$4gj$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjah6v$sd2$1@achot.icm.edu.pl>
    <gjahib$84c$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjb1nt$hb2$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@a...local> <gjb6nf$oas$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjfk2t$1go$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjgfb1$jf$2@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjjnv0$hma$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjl3ts$rg7$1@achot.icm.edu.pl>

    Dnia 02-01-2009 o 14:13:37 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > Nie można w sensie technicznym czy nie można w sensie "nie powinno się"?

    No, w przypadku, gdy link odpala popupa - w jaki sposób odpalić go
    nie w popupie, tylko w tym samym oknie? Nie da się. Nie ma w przeglądarce
    opcji "otwórz, ale broń boże nie w popupie, tylko w tym sammy oknie"

    > To byłaby przesada. Jeżeli w treści dokumentu posługuję się paroma słowami,
    > które wymagają objaśnienia. To moim zdaniem otwierający się popup z
    > definicją tego słowa jest najwłaściwszy. Gdyby kliknięcie na słowie
    > powodowało konieczność wpisania go raz jeszcze w celu wyszukania to byłoby
    > to jakieś pokręcone. Nie sądzisz?

    Ale nie mówię o niczym takim. Po prostu potrzeba tu mechanizmu undo,
    bo target="mojanazwa" ma tendencje do nadpisywania zawartości okna.

    > No i chętnie chciałbym poznać lepszą alternatywę dla popupów i wyjaśnienie
    > dlaczego jest ona lepsza. Dlatego ciągnę Cię za język :-) Może jeszcze raz
    > przeanalizujmy przypadek np. referencji.

    Można np. zupełnie olać nowe okna i wyświetlić dymek.

    > Mamy sobie długi tekst. Niektóre z wyrazów są linkami do obszrniejszych
    > opisów użytych terminów. Klikamy na linku i Marek otwiera w tym momencie
    > popupa (mniejsze okno o ograniczonej funkcjonalności przysłaniające w części
    > treść podstawową). Czasem ten popup osadzam w treści w formie iframe'a na
    > DIVie udającego okno popup gdy tak życzy sobie klient.

    No, taki dymek.

    > Należy pamiętać, że treść pochodzi z serwisu zewnętrznego.
    > A co w tym momencie wyświetliłby Maciej? :-)

    Może być popup. Albo dymek. Albo title (jeśli krótkie). Albo footnote + link.
    Albo można to rozwiązać poza-technicznie (dać link do słowniczka trudnych
    pojęć). Kwestia sytuacji.
    Z tym, że w ciemno, to i tak raczej bym powiedział, że popup się nie nadaje,
    bo zwykle tak właśnie jest. :) Na dobre zastosowania ciężej trafić.

    --
    Maciej Łebkowski