-
Data: 2010-12-06 16:50:49
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> W dniu 2010-12-06 11:53, WS pisze:
> > On 6 Gru, 11:43, Jakub Witkowski<j...@d...z.sygnatury> wrote:
> >> W dniu 2010-12-06 11:11, WS pisze:
> >>
> >>> Podawalem przyklad ze swojego prostownika: na zaciskach aku np. 16V,
> >>> prad ladowania ~4A
> >>
> >> To typowe dla ca³kowicie na³adowanego. Ale we¼ taki sprawny,
dobry, ale
roz³adowany
> >> choæby w po³owie (nie mówiê nawet, ¿e ca³kiem) i
spróbuj wymusiæ na nim 16V
> >> a zobaczysz, ile amperów bêdziesz potrzebowa³ :)
> >
> > Ale ja calkowicie sie z tym zgadzam ...
> > Caly czas twierdze, ze aku moze byc ladowany duzym pradem ale tylko
> > jesli jest (prawie)calkowicie rozladowany...
> > Nie widze tylko mozlowosci doladowania aku po rozruchu pradem
> > 100-500A, czyli tego, co usiluje mi udowodnic m.in. Kogutek...
> > Niezaleznie jaka moc ma alternator prad ladowania bedzi taki sam
> > (oczywiscie zaczynajac od "wystarczajacej" mocy alternatora)
> >
> I w tym momencie obali³e¶ tezê wielu niedowiarkom.. Którzy
twierdz±, ¿e
> jak maj± alternatory o mocy 120A, to z tak± moc± bêd±
³adowaæ ich
> akumulatory.... :))
Pomijając Toją niewiedzę nic nie obalił. Napisał tylko sporo bzdur. Calkowicie
rozlądowany akumulator ma dużą oporność wewnętrzną i ona ogranicza skutecznie
prąd ładoania. Napisal ze nie widzi możliwoasci doladowania dużym prądem.To ze
on tego nie widzi nie znaczy ze ma rację Znaczy że on nie widzi. Obalenie
jakiejś tezy polega na podaniu argumentów i udowodnieniu że jest inaczej. A nie
na nie widzeniu. Jak alternator ma wieksza moc to ma uzwojenia nawiniete
grubszym drutem. grubszy drut to mniejsza oporność wewnetrzna i wiekszy prad
maksymalny. Wiekszy prad przy taakiej samej roznicy napiecia miedzu alternatorem
a akumulatorem to wiekszy ladunek dostarczony do akumulatora. To co on w końcu
obalil bo sie pogubiłem?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 17:11 WS
- 06.12.10 17:09 kogutek
- 06.12.10 17:34 kogutek
- 06.12.10 20:15 Czarek Daniluk
- 07.12.10 11:03 kan
- 07.12.10 11:35 Filip KK
- 07.12.10 11:41 Andrzej Lawa
- 07.12.10 11:41 Karolek
- 07.12.10 12:09 Filip KK
- 07.12.10 12:10 Filip KK
- 07.12.10 12:13 Waldek Godel
- 07.12.10 12:36 Filip KK
- 07.12.10 12:41 Waldek Godel
- 07.12.10 12:43 Filip KK
- 07.12.10 12:43 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
- Z innej beczki: Homologacja t3b
- Złomnik: Renault Fluence ZE to izraelski fakap
Najnowsze wątki
- 2025-05-03 gazowe kuchnie są znacznie bardziej szkodliwe dla zdrowia, niż dotychczas sądzono
- 2025-05-03 Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- 2025-05-03 Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- 2025-05-03 Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- 2025-05-03 pojebane Google
- 2025-05-03 Brednie w wiki - hasło Dehomag
- 2025-05-03 gazowe kuchnie są znacznie bardziej szkodliwe dla zdrowia, niż dotychczas sądzono
- 2025-05-03 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-05-03 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-03 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-05-02 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-02 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-02 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-05-02 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-05-02 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=