-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Mon, 06 Dec 2010 17:34:35 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 100
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <1...@n...onet.pl>
References: <idj0j1$rsb$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1291653275 11141 213.180.130.18 (6 Dec 2010 16:34:35 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Dec 2010 16:34:35 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 46.113.99.95, 10.174.28.61
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101026 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.12
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332271
[ ukryj nagłówki ]> U¿ytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> news:10c9.000000d3.4cfc43c1@newsgate.onet.pl...
> >> A prostownikiem .. trzeba umiec. Akurat tych do samochodow
> >> zazwyczaj
> >> jakos nie trzeba, bo musza byc odporne chocby na awarie
> >> regulatora
> >> napiecia.
> >>
> > Nie trzeba umieæ bo to nie te czasy. Trzeba mieæ prostownik
> > przystosowany do
> > ladowania nowoczesnych akumulatorów.
>
> Trzeba umiec, zeby widziec ze taki prostownik trzeba :-)
>
> > Nie moze daæ napiêcia wiêkszego jak
> > napisali w instrukcji eksploatacji akumulatora. Z regu³y nie mo¿e
> > pzrekroczyæ
> > 15V na zaciskach akumulatora w dowolnym momencie ladowania. Ale
> > to opisuje
> > instrukcja obs³ugi. Kiedy¶ akumulatory ladowa³o siê
sta³ym
> > pradem. Teraz z
> > ograniczeniem napiêcia. Mam prostonik z ograniczenien napiecia do
> > 14,75V. On
> > nigdy nie nal±duje akumukatora w 100 procentach. Ale i w
> > samochodzie nie jest
> > na³adowany nigdy w 100 procentach. 14,5V to za ma³o.
>
> Zelowe akumulatory maja ograniczenie stalego napiecia do 13.8V.
>
>
> > Tamten ciolek podlaczy³ hermetyczny akumulator do takiego
> > prostownika.
>
> Nawet te zelowe co nie dopuszczaja gazowania [bo z zelu sie trudno
> gaz uwalnia] nie sa calkiem hermetyczne, tylko maja gumowe kapturki
> na otworach
>
> > iêkszo¶æ akumulatorów zalatwiaja u¿ytkownicy. Nie
przykrêc± do
> > karoserii po ladowaniu bo ¶rubka albo plastik sie zgubi³y.
>
> Ciekaw jestem jak to ma wplyw praktyczny.
>
> > Jak wyjm± to podlacz±
> > pod niby prostownik. Ustawi± dla 50Ah 6 A i czas 10 godzin.
> > Napiecie wzro¶nie na
> > zaciskach do 17V i jak to bêdzie akumulator nie hermetyczny to po
> > takim zabiegu
> > ma 2/3 pojemno¶ci. Oczywi¶cie ciep³y zdjêty z prostownika
odpali
> > bez problemu.
> > Ale nastêpnego dnia ju¿ nie bardzo.
>
> Odpali odpali. 10h go nie zalatwi.
>
> > To znowu go pod zarzynarke akumulatora
> > podlacza. I tak po tygodniu placze jakie to kiepskie akumulatory
> > robi± i ¿e
> > reklamacja jest iluzoryczna. Jako¶ akumulatory pracuj±ce w
> > sprawnym samochodzie
> > i nie wyciagane do ladowania wytrzymuja kilka razy dluzej niz te
> > zadbane i
> > doladowywane.
>
> No ale z drugiej strony - jak ci sprzedadza bubla, to tez powiedza
> ze nie ich wina.
> Jakis promil bubli na pewno sie zdarza.
>
> > Wspólczesne akumulatory nie s± odporne na awarie regulatora
> > napiêcia.
> >Oczywi¶cie na takie co powoduj± wzrost napiêcia w instalacji.
>
> Przez 2h sa :-)
>
> J.
>
Wplyw praktyczny nie przykręconego akumulatora jest bardzo duży. Na dziurach
podskakuje i wykrusza się masa czynna z plyt. W starych konstrukcjach bylą
rezerwa na dnie akumuatora. Sporo z płyt musiało się oberwać i odpaśćzeby robilo
zwarcie. Jak pzreszli na akumulatory kopertowe to zamknęli każdą plytę w worku.
Wykruszająca sie masa czynna zostaje w worku i nie robi zwarć. Zwiększyli w ten
sposób pojemnosc akumulatorow bo nie musi być wolnego miejsca pod plytami.
Zrobili jeszcze jeden myk. Pojemność zależy od powierzchni płyt. Zrobili
bardziej porowate masy czynne. One z założenia sa mniej odporne mechanicznie.
Jak jest trwale polączony akumulator z nadwoziem to nie podskakuje. Więcej porow
to mniejsza odporność na gazoanie. Pęcherzyki gazu też wyrywają masę czynną.
Jeśli nie dopuścić do ich powstawania to problemu nie będzie. Kiedyś za oznakę
naladowania akumulatora przyjmowano spełnienie kilku parametró. Jedny z nich
bylo gazoanie. Oznaczalo ze akumulator się nalądoal i prad robi elektrolizę. To
jak poprzez ograniczenie napięcia, ale jednoczesne niedopuszczenie do
naladowania akumulatora do pełna, mozna wyeliminowac gazoanie. To je
wyeliminoali i pogodzili se z tym ze akumulator nigdy nie bedzie naladowany w
100 procentach. Jasne że przy produkcji zdarzają sie braki. Produkcja bezbrakowa
byla tylko w ZSRR. Gdybyś był producentem akumulatorów i wiedzial że prawie
wszystkie prostowniki nie nadają się do ich ladowania. To bys uznawal kazda
reklamacje czy tylko te wynikajace z twojej winy. Producent wie jak wygladaja
plyty w akumulatorze ladowanym wyzszym napieciem niz 15 woltow. Jak bys wiedzial
ze wszyscy takim napieciem laduja bo tak robia tanie prostowni to bys kazdy
popsuty pzrez uzytkownika akumulator wymienial?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 20:15 Czarek Daniluk
- 07.12.10 11:03 kan
- 07.12.10 11:35 Filip KK
- 07.12.10 11:41 Andrzej Lawa
- 07.12.10 11:41 Karolek
- 07.12.10 12:09 Filip KK
- 07.12.10 12:10 Filip KK
- 07.12.10 12:13 Waldek Godel
- 07.12.10 12:36 Filip KK
- 07.12.10 12:41 Waldek Godel
- 07.12.10 12:43 Filip KK
- 07.12.10 12:43 Filip KK
- 07.12.10 12:45 Filip KK
- 07.12.10 12:45 Filip KK
- 07.12.10 12:46 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
Najnowsze wątki
- 2025-11-10 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-10 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei