-
Data: 2010-12-17 12:01:09
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-06 17:09, kogutek pisze:
>
>> Jeśli napięcie jest niższe, zwiększa
prąd wzbudzenia. Jeśli zbyt wysokie,
>> to zmniejsza. Oczywiście w granicach od zera do maksymalnego
prÄ…du wzbudzenia.
> Nie tak jest. To jest system zero jedynkowy. Za wysokie napięcie w instalacji
> prąd cewki wzbudzania =0, za niskie napiecie w instalacji prąd wzbudzania
> maksymalny wynikający z rezystancji i impedancji uzwojenia wzbudzania. Zmienia
> się tylko wypelnienie. Rozladowany akumulator wymusza niższe od nominalnego
> napiecie w instalacji. Czas wlączenia prądu w uzwojeniu wzbodzania jest dlugi.
> Akumulator naladowany czas wlaczenia pradu wzbudzania krotki. To typowy PWM.
> Duza czestotliwosc pzrelaczania i duza pojemnosc oraz stabilizujace dzialanie
> akumulatora powoduje że typowy miernik pokazuje stala wartosc. To czego nie
> widac na mierniku widac na oscyloskopie.
Pomijasz indukcyjność wzbudzenia. Owszem klucz jest sterowany zeroejdynkowo, zwykle z
dużą
częstotliwością (jako typowy PWM lub niekonecznie) i napięcie na wyjściu jest
prostokątne,
ale stała czasowa uzwojenia wzbudzenia powoduje, prze przyrost prądu w momencie
włączenia nie jest zbyt wielki, podobnie jak spadek przy wyłączeniu (w stanie
wyłączenia prąd płynie przez diodę, często zintegrowaną w kluczu.)
W rezultacie prąd wzbudzenia ma przebieg piłokształtny oscylujący około optimum,
a amplituda piły nie jest zbyt wielka. Mowa o norlmalnym, współczenym regulatorze.
Tak więc pomimo że sterowanie jest zerojedynkowe, to regulacja prądu jest niemal
liniowa :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 02:26 WS
- 18.12.10 03:48 kogutek
- 18.12.10 03:52 kogutek
- 18.12.10 12:56 J.F.
- 18.12.10 13:10 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
Najnowsze wątki
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=
- 2025-11-12 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-12 Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- 2025-11-12 Za dwa lata nie będzie wielu usług (19xxx)
- 2025-11-11 BRAK emerytury z ZUS po 20 LATACH placenia skladek
- 2025-11-11 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-11 ARANEA
- 2025-11-11 Gdańsk => iOS Developer <=
- 2025-11-11 Warszawa => Junior Rekruter <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei