-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Piotrek <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
Date: Sun, 5 Dec 2010 11:24:59 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <nljo1snhw67h$.1p7pdf7r2bnue$.dlg@40tude.net>
References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 093105242020.raciborz.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291544701 25897 93.105.242.20 (5 Dec 2010 10:25:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 10:25:01 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331513
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 05 Dec 2010 10:29:06 +0100, Marcin napisał(a):
> Witam
>
> Akumulator Banner 74Ah pracujący w Golfie TDI przy -10 odmówił
> posłuszeństwa, robię krótkie odcinki po okolo 6 km do pracy i 6 km z
> pracy. Aku jest prawie nowy kupiłem go w lipcu 2009 - na gwarancji.
> Oczywiście po naładowaniu w domu śmiga jak nowy.
>
> Moje pytanie jest takie czy mam go reklamować ??? Procedura reklamacji
> wygląda tak że 2 tygodnie mam być bez akumulatora, bo gwarant nie
> zapewnia zastępczego, tak mi powiedzieli też w firmie w której kupiłem,
> niech pan przywiezie najpierw go naładujemy.
> Dodam że w aucie jest wszystko sprawne, napięcie ładowania 14,5V, auto
> sprawne w 100%.
>
> Gwarancja na akumulatory to raczej fikcja, czy komuś udało się kiedyś
> coś wywalczyć ??
> Znajomy powiedział że jeśli akumulator wymaga doładowania to jest na
> śmietnik a mi ciężko będzie bez auta 2 tyg, pozatym ceny nowych aku też
> troche wywindowali do góry.
A po co go reklamować? Przeciez jest sprawny. Przy krótkich odcinkach to
oczywiste że akumulator będzie niedoładowany i trzeba go co jakiś czas
doładowywac prostownikiem. Żeby uzupełnić ładunek elektryczny zabrany z
akumulatora przy rozruchu trzeba przejechac co najmniej 20 km. Przy dieslu
odcinki po 6 km w zimie jeszcze z grzaniem szyby i nawiewem powodują że
alternator nie ma żadnych szans na pełne naładowanie akumulatora.
Informacja od znajomego, o tym, że jeżeli akumulator wymaga doładowania -
to jest na śmietnik - to kompletna bzdura. W końcu akumulator ma za zadanie
ładować się i rozładowywać. W końcu w sklepie motoryzacyjnym mają też
akumulatory na sprzedaż i ładują je prostownikami - a nie w samochodzie!
Tak więc jeździć dalej i kontrolować - co 2 tygodnie - co miesiąc
akumulator. Jezeli napięcie w spoczynku spadnie poniżej 12,4v - od razu
doładowac prostownikiem. I przyzwyczaić się, że przy tak krótkich odcinkach
- i dodatkowo przy dieslu takie zachowanie się akumulatora jest całkowicie
normalne i nie świadczy absolutnie o jakimkolwiek jego uszkodzeniu.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 11:38 Filip KK
- 05.12.10 11:46 P_ablo
- 05.12.10 11:48 Irokez
- 05.12.10 11:49 Przembo
- 05.12.10 11:48 Stefan Szczygielski
- 05.12.10 11:50 Przemysław Czaja
- 05.12.10 11:51 P_ablo
- 05.12.10 11:55 Przembo
- 05.12.10 11:54 Filip KK
- 05.12.10 11:49 Karolek
- 05.12.10 11:58 Cavallino
- 05.12.10 12:02 Przembo
- 05.12.10 12:07 Filip KK
- 05.12.10 12:07 Filip KK
- 05.12.10 12:09 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-09-30 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-09-30 Zbrodzień Ziobro zatrzymany na płycie lotnika międzynarodowego bo PRZYLECIAŁ do RP3 zostać "nielegalne doprowadzony"
- 2025-09-30 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=