-
Data: 2010-12-05 16:59:55
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-05 16:31, Stefan Szczygielski pisze:
> Jak chcesz tylko wymieniać to oczywiście jest to jakaś metoda. :)
>
Nie, ja kupuję akumulatory ładowane na sucho, tzw. białą serię i mam
zajebisty akumulator. Bo sam wlewam elektrolit i ładuję. Nie kupują
chińskiego gówna zalanego i naładowanego, bo taki akumulator już kupiony
jest zasiarczony. Wystarczy, że stoi 4 msc w sklepie. Kupujesz nowy aku
i możesz go "wyrzucić na śmietnik".
> Ale ładowanie małym prądem (w warunkach domowych z prostownika) dobrze
> wpływa na ,,odsiarczanie'' płyt -> wzrost pojemności i mniejsze ryzyko,
> że jak się za dużo na płytach/w grodziach związków siarki nazbiera to w
> końcu wszystko opadnie i zewrze 2 sąsiednie płyty na stałe -> akumulator
> na śmietnik.
>
Masz rację! Potem wylać elektrolit i wlać nowy i tak długo powtarzać
proces, aż będzie stężenie ok. W ten sposób się odsiarcza akumulatory. I
z takim akumulatorem nie będziesz mieć problemów nigdy. Na pewno dwa
razy dłużej pochodzi od przeciętnego akumulatora, jak nie jeszcze
dłużej. Ale weź pod uwagę, że ładujesz akumulator dobrym prostownikiem z
możliwością ustawienia natężenia prądu. A nie znów chińskie prostowniki,
co ładują 10 amperami, a wskaźniki pokazują 6.
> Kolejna sprawa to kondycja akumulatora w zimie - jak jest rozładowany ->
> niskie stężenie elektrolitu (siarka na płytach), w grodziach ,,prawie
> sama woda'' i to po prostu zamarza/lód rozsadza -> na śmietnik. Jeśli
> warunki eksploatacji (rzadka jazda, krótkie odcinki, grzanie świec w
> silniku wysokoprężnym) są trudne, to zabranie raz na jakiś czas do
> ciepła i podładowanie może przedłużyć czas eksploatacji wielokrotnie!
>
Zgadza się.
Kto tak robi? Nikt.
> OIDP to do sucho naładowanego akumulatora (uformowane płyty, bez
> elektrolitu) lało się mniej więcej 1 część stężonego kwasu siarkowego na
> 4 części wody destylowanej. Z tym, że ten stężony kwas siarkowy też ma
> oczywiście w sobie extra trochę wody. :) To się nie zmienia niezależnie
> od tego jak bardzo bezobsługowo producent nazwie swoje akumulatory.
>
Problem jest w czym innym. Proces produkcyjny akumulatora nie trwa tak
długo jak proces dostarczania tych akumulatorów do rąk klientów
(przewóz, magazynowanie, itp.). Wystarczy, że kilka msc poleży
naładowany akumulator i już jest zasiarczony. I tego nikt nie zrozumie,
bo każdy kupuje taki akumulator i oczekuje od niego zbyt wiele..
> Alternator w samochodzie powiedzmy 80A. Instalacja (światła, dmuchawa,
> cośtam) ciągnie machając łapami 40A. Akumulator może być ładowany prądem
> rzędu pojedynczych dziesiątek amperów (oczywiście jest regulacja i
> napięciowe zabezpieczenie przed przeładowaniem). Typowy prostownik
> samochodowy ma 3A może 6A?
Nie przesadzaj. Alternator załóżmy o mocy 120A ładuje aku 2-3 Amperami i
to w zupełności wystarcza do normalnej eksploatacji. Chyba, że ktoś ma
elektrownie w samochodzie, to inna para kaloszy.
Typowy prostownik samochodowy? Nie wiem.. Porządny może mieć nawet 10A.
Oczywiście jak chcemy ładować, ustawiamy na niższy prąd 2-4A i ładujemy
tak długo aż spadnie prąd do zera.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 17:06 Filip KK
- 05.12.10 17:07 Filip KK
- 05.12.10 17:22 Marek P.
- 05.12.10 17:32 J.F.
- 05.12.10 17:38 J.F.
- 05.12.10 17:49 J.F.
- 05.12.10 17:50 PJ
- 05.12.10 17:50 MarcinJM
- 05.12.10 17:53 MarcinJM
- 05.12.10 18:01 J.F.
- 05.12.10 18:02 MarcinJM
- 05.12.10 18:03 to
- 05.12.10 18:05 to
- 05.12.10 18:14 MarcinJM
- 05.12.10 18:16 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
- Z innej beczki: Homologacja t3b
- Złomnik: Renault Fluence ZE to izraelski fakap
Najnowsze wątki
- 2025-05-03 gazowe kuchnie są znacznie bardziej szkodliwe dla zdrowia, niż dotychczas sądzono
- 2025-05-03 Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- 2025-05-03 Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- 2025-05-03 Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- 2025-05-03 pojebane Google
- 2025-05-03 Brednie w wiki - hasło Dehomag
- 2025-05-03 gazowe kuchnie są znacznie bardziej szkodliwe dla zdrowia, niż dotychczas sądzono
- 2025-05-03 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-05-03 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-03 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-05-02 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-02 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-02 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-05-02 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-05-02 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=