-
Data: 2009-10-22 10:52:12
Temat: Re: Problem z odpalaniem w wilgotne dni.
Od: Artur Zabroński <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 22 Paź, 12:35, "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> wrote:
> > to wyjasnij jak sie przemieszcza prad:) chetnie wyslucham:)
>
> skąd biorą się mikropęknięcia skąd wiesz że w danym kablu one są skoro ich
> nawet nie widzisz?
Bo to widać w nocy.
> każdy kabel ma zapas izolacji na przebicie tak więc te twoje mikropęknięcia
> musiałyby być makropęknięciami żeby następowało przebicie przez izolację
>
Chyba zapomniałeś jakie napięcia panują w tych kablach. Podpowiem ci,
że jest to coś w okolicach 15kV wystarczająco żeby przy dużej
wilgotności iskra przeskoczyła na 1cm (na powietrzu). Więc teraz sobie
to połącz z pęknięciami na głębokość ~1-2mm kabli w których jest woda.
> w swoim samochodzie mam kable 8 letnie tanie podróbki i też miałem problem z
> odpalaniem w wilgotne dni raz silnik nie odpalił wcale
> ale zamiast lecieć jak burak tepy do sklepu ścisnąłem kapturki kabli
> nachodzące na palce cewki taśmą izolacyjną i po sekundzie silnik odpalił jak
> na nowych kablach i pali do dzisiaj bez żadnego problemu
A co się z tymi kapturkami stało przez lata, że musiałeś je owijać
taśmą?
> pamiętam kiedyś jak nie mogłem odpalić samochodu w innym mieście zapchnąłem
> jego do fachowców mechaników rozrebrali wtryski sprawdzali ciśnienia w
> cylindrach i dupka wszystko idealne a samochód nie pali ale po 2 godzinach
> ich niesamowicie fachowej pracy pod wpływem temp. w ich warsztacie
> wyparowała wilgoć między kapturkami kabli wchodzących na palce cewki a
> powierzchnią tych palców i silnik jak nowy odpalił
To oni tam musieli mieć chyba z 50 st. C, że w dwie godziny wszystko
się ogrzało i wyparowało. Możliwe, że przy okazji wyparowały twoje
szare komórki. Powiedz jeszcze misiu gdzie ta iskra ci skakała? Na
kopułkę z tworzywa?
Dodam tylko tyle, miałem pożyczony samochód, stał 2 dni nie ruszany w
deszczowe dni, po uruchomieniu i przejechaniu kilku kilometrów nie
szło dalej jechać. Po otworzeniu maski było widać jak prąd śmiga po
przewodach. Doraźnie wysuszyłem kable i owinąłem na całej długości
taśmą izolacyjną - pomogło. Więc miszczu jak to wytłumaczysz, mi
tępemu burakowi?
--
Artur
Następne wpisy z tego wątku
- 22.10.09 10:57 Artur Zabroński
- 22.10.09 20:27 Arni
- 22.10.09 22:50 olob kowalski
- 22.10.09 22:52 olob kowalski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy to jeszcze dziala
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
Najnowsze wątki
- 2025-11-13 SO postępowanie cywilne rejestrowe
- 2025-11-13 miesiąc z 5G i wifi calling
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei