    Date: Thu, 19 Jan 2023 18:22:11 +0100
    Subject: Re: Problem z uruchomieniem stosu TCP/IP na PIC32MZ2048EFM100
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok. Usunąłem w MHC całą konfigurację wszystkiego związanego z siecią,
    zbudowałem ją od nowa i po raz kolejny wygenerowałem kod. Problem
    powtarza się w dokładnie taki sam sposób, a objawy są dziwne.

    Podsumowując:
    - Stos TCP/IP inicjuje się prawidłowo, podobnie jak sterownik MAC/PHY.
    - Sterownik MIM jest w stanie czytać rejestry układu PHY (DP83848).
    - Pomimo umieszczenia w projekcie serwera ICMP, nie jestem w stanie
    pingować płytki. Komputer nie otrzymuje odpowiedzi.
    - Nie działa właściwie żadna łączność. Płytka nie otrzymuje adresu z
    DHCP (w logach routera nie widać w ogóle, żeby była podejmowana taka
    próba). Nie jestem w stanie przeprowadzić kwerendy za pomocą klienta
    DNS. Przeglądarka WWW nie widzi serwera HTTP odpalonego na płytce.
    - Sterownik MAC rejestruje statystyki odbieranych i wysyłanych pakietów.
    Wartości te narastają szybciej, jeśli podejmowana jest próba pingowania
    płytki.
    - Stos reaguje na odpinanie i podłączanie kabla Ethernet, dostosowując
    odpowiednio status połączenia wyświetlany przez narzędzie netinfo.
    - Na liście ARP urządzenia widoczne są adresy MAC i IP rzeczywistych
    urządzeń z tej sieci, w tym routera oraz komputerów, z których wysyłane
    były pingi.

    Czyli wygląda na to, że jakaś komunikacja jest. Tylko jakby w jedną
    stronę - płytka coś odbiera (a konkretnie pakiety ARP z informacjami na
    temat urządzeń w sieci) ale nie jest w stanie wysyłać (nie widać
    odpowiedzi na pingi ani prośby o przyznanie konfiguracji przez DHCP).

    Zaczynam się zastanawiać czy gdzieś nie ma problemu sprzętowego. Ktoś ma
    jakiś pomysł co do możliwej przyczyny, która mogłaby powodować tak
    dziwne działanie Ethernetu?