  • 11. Data: 2020-01-31 11:42:11
    Temat: Re: Problem z wyłączeniem triaka
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2020-01-31 o 11:06, Marek pisze:

    > A jaka jest gwarancja, że nie płynie skoro jest nagły skok napięcia,
    > które z kolei może spowodować przebicie i przepływ?

    Masz proste wyjaśnienie które działa, po co kombinować jak koń pod górę?

    P.P.

  • 12. Data: 2020-01-31 12:33:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jan 2020 11:42:11 +0100, Paweł Pawłowicz
    > Masz proste wyjaśnienie które działa, po co kombinować jak koń pod
    > górę?

    Teraz mnie zainteresowała fizyka zjawiska.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-01-31 13:05:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Teraz mnie zainteresowała fizyka zjawiska.

    Fizyka jest ogólnie znana, równia pochyła zaliczana jest do maszyn prostych.
    Ale koń, choć łeb ma wielki, musi się nad tym nieżle nakombinować.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2020-01-31 16:58:15
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Pomogło dodanie gasika 220nF+40ohm i zaczął się wyłączać poprawnie. Ale
    > żebym dobrze zrozumiał zjawisko - w tym przypadku spadek prądu jest szybszy
    > niż określone dI/dt (c) tego triaka?

    A co zrobiłeś z bramką tego triaka? W klasycznych układach pomiędzy
    bramkę a A1 dawało się kilkaset (100-500) omów. Powodowało to lepsze
    wyłączanie i odporność na śmieci.
    Wojtek

  • 15. Data: 2020-01-31 17:17:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Pomogło dodanie gasika 220nF+40ohm i zaczął się wyłączać poprawnie.

    rownolegle do lampy, czy rownolegle do triaka ?

    Bo jesli dobrze licze - 220nF to 15kohm impedancji.
    I z 15 mA pradu przy 230V.

    LED powinna ladnie swiecic ale moze te Twoje maja jakies lepsze
    przetwornice i sie wylaczaja ...

    J.

  • 16. Data: 2020-01-31 22:26:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jan 2020 16:58:15 +0100, wowa <w...@g...pl> wrote:
    > A co zrobiłeś z bramką tego triaka? W klasycznych układach pomiędzy
    > bramkę a A1 dawało się kilkaset (100-500) omów. Powodowało to
    > lepsze
    > wyłączanie i odporność na śmieci.

    "Triak" użyto tutaj jako skrótu. To jest SSR, ma triaka w swojej
    strukturze ale dostępu do bramki nie ma.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-01-31 22:28:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jan 2020 17:17:41 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > LED powinna ladnie swiecic ale moze te Twoje maja jakies lepsze
    > przetwornice i sie wylaczaja ...

    To nie jest 1 Led ale 6 równolegle. Przy jednej owszem miga z tym
    kondensatorem. Ale dołożenie kolejnych rownolegle powoduje
    ściągnięcie tego napięcia poniżej progu zapalenia.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2020-02-01 20:51:40
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > "Triak" użyto tutaj jako skrótu. To jest SSR, ma triaka w swojej strukturze
    > ale dostępu do bramki nie ma.

    To jest to?
    https://www.tme.eu/pl/details/aqh3213/przekazniki-ss
    r-jednofazowe/panasonic/?gclid=EAIaIQobChMI_s30lY-x5
    wIVxOR3Ch13qQ1yEAAYAyAAEgJGqPD_BwE
    Według obrazka bramka występuje na nodze nr 5. Jeśli to nie to, to
    przepraszam za zamieszanie.
    Wojtek

  • 19. Data: 2020-02-01 22:29:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 01 Feb 2020 20:51:40 +0100, wowa <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    wIVxOR3Ch13qQ1yEAAYAyAAEgJGqPD_BwE
    > Według obrazka bramka występuje na nodze nr 5. Jeśli to nie to, to

    Tak to ten, natomiast hmm... teraz nie wiem co o tym myśleć. Wyjście
    nr 5 rozumiałem jako mostek wyjść A2 tego podwójnego triaka, no bo
    jaki sens jest wyprowadzyac bramkę na zewnątrz układu opto?? Zresztą
    wyprowadzenie bramki najczęściej rysuje się ze środka symbolu
    "diody"...

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-02-01 22:32:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 01 Feb 2020 22:29:49 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > Zresztą
    > wyprowadzenie bramki najczęściej rysuje się ze środka symbolu

    Chyba, że to drugie to optodiak stąd połączenia wew. struktury z
    bramka triaka ma sens ale wtedy po co wyprowadzać bramkę na zewnątrz?

    --
    Marek