  • Data: 2010-05-29 10:27:23
    Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
    Od: "Katanka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    M.H. wrote:
    > Witam,
    >
    > Jeżdżę vectrą c na oponach 215/50 R17. Taka mnie teraz naszła
    > refleksja

    Ale to nie jest niski profil :)

    Takie to nie, ale moje oponki 235x40/R18 zimowe okropnie sprawiły gumiarzowi
    problem. Oczywiście opony nowe, bo przy drugim zakładaniu nie było problemów. A
    jaki to był problem? Pompował je do 9atm i dopiero wtedy wskakiwały na felgę.
    Oczywiście robił to w zamkniętym pomieszczeniu, bo raz, że był huk, a dwa, że
    przy rozerwaniu opony, mogliśmy zginąć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego
    znajomy z Zakopanego pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczną opona strzeliła.
    Rozerwału kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę. Zginął w ciężkich
    męczarniach. Dlatego trzeba uważać, bo podobno nawet 3atm są groźne jeśli się
    stoi blisko pompowanej opony.

    Cisnienie 9atm było zaraz po zakupie opon, bo jak drugi raz zakładał tę sama
    oponę, to wystarczyło 3,5atm i wskoczyła na miejsce. Oczywiście opona musiała
    byc też dobrze nasmarowana, a felga wyczyszczona. Niski profil przy duzym
    cisnieniu wymaga też czasu. Nie wskakuje od razu, tylko milimetr po milimetrze
    się nasuwa na felgę. dopiero po jakims krytycznym momencie zaskoczy.

    > No więc pytam: czy to się tak właśnie robi, czy to może takie problemy
    > sprawiać przy zakładaniu ? Czy też może gumiarze coś robili nie tak ?

    Mogą byc o wiele większe problemy jak masz faktycznie niski profil :)

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!