  • Data: 2019-05-05 13:07:10
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: ń <k...@t...sie> szukaj wiadomości tego autora

    Mają, bo wiele filmów musi być "obrobionych".
    Monitor zwykle wyświetla w stałej częstotliwości 60 Hz, a filmy są i 24 Hz, i 30 Hz,
    i 50 Hz, i 60 Hz i bywają jeszcze inne
    częstotliwości
    Przy czym filmów ze źródłowym 60 Hz jest mało (nagrane elektronicznie w standardzie
    NTSC, co jest kolejną bajką).
    Większość komputer musi przerobić z 24 Hz czy nawet 30 Hz na 60 Hz i obraz po prostu
    skacze np. co którąś ramkę (zaraz paru ślepaków
    napisze, że im nie skacze).
    Dlatego lepsze jest oglądanie filmów na TV z natywną częstotliwością ekranu 100/120
    Hz lub... zakup komputera z kartą graficzną z
    wyjściem 120 Hz i monitora z wejściem 120 Hz.
    To dość popularne bo stosowane przez graczy, ale trochę kosztuje, szczególnie że
    warto wejść w UHD (4k czyli 3840x2160).
    Na dziś do oglądania ruchomych obrazów (filmy) na pewno nie kupowałbym komputera z
    grafiką 60 Hz.
    Zamiast monitora popularniejsze jest zastosowanie nowoczesnego TV z odpowiednimi
    wejściami (2160p@120Hz).
    Nowoczesny Smart TV ma dedykowany procesor obrazu z którym nie mogą się równać karty
    graficzne komputerów - albo jakościowo albo
    cenowo.
    DVD to przeżytek ;-) Jeśli płyty to BD.

    -----
    > I Twoim zdaniem ani procesor, ani wielkość RAMu, ani pamięć na karcie graficznej
    nie maja wpływu na to czy film jest odtwarzany
    > płynnie czy nie?
    Mam tu na myśli filmy odtwarzane z DVD lub dysku zewnętrznego