  • 1. Data: 2011-11-28 22:05:03
    Temat: Programator do AVRów
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Chcialbym sobie skompletować zestawik do programowania (jezyk C) AVRów.
    Jestem raczej początkujący (umie programowac, jakies podstawy podstaw
    elektroniki i zrobilem jakies proste programiki pod AVRy - jezyk C) i
    chcialbym sie doradzic co wybrac.

    Na pewno nie chce jakis zestawow uruchomieniowych, tylko od podstaw
    budowac uklady. Jedyne co chce miec sensownego, to programator, ktory
    musi spelniac kilka wymagan:

    a) polaczenie programatora z kompem musi byc przez USB. Niestety, ale
    moj lapek niema juz RS-232, a bawienie sie z przejsciowkami to droga
    przez meke i na ogol nie udaje sie (przynajmniej w moim przypadku)

    b) chodzic pod Vista i Linuksem (pewnie jakies sterowniki beda wymagane)

    Na obecna chwile znalazlem cos takiego
    http://programatory.com.pl/sklep/index.php?p450,prog
    ramator-usb-avr-mkii-zgodny-z-avrisp-mkii

    Ma ktos to? Jak sie sprawuje? A moze wgole nie wato tego brac.

    Z tego co widze, mozna nim programowac chyba wszystkie modele AVRów, ma
    USB, a poza tym, obsluguje ISP, co chyba umozliwia programowania w
    locie, bez koniecznosci przekladania kostki pomiedzy mikrokontrolerem i
    gotowym ukladem.
    Na co powinienem jeszcze zwrocic uwage przy wyborze programatora?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-11-28 22:38:46
    Temat: Re: Programator do AVRów
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał(a):
> [...]
    > ukladem.
    > Na co powinienem jeszcze zwrocic uwage przy wyborze programatora?

    Ja sobie zrobiłem USBasp (http://www.fischl.de/usbasp/), konkretnie wersję
    LV, ponieważ robię ostatnio układy zasilane napięciem 3,3V (na 5V też
    działa). Działa pod wszystkim (Windows, Linux, Mac) i myślę, że wychodzi
    taniej. Minus jest taki, że nie integruje się z AVR Studio (nie wiem jak z
    mkII). Ale nie jest to wielki problem, po prostu mam oddzielne okienko z
    wierszem polecenia i AVRDUDE.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-11-29 12:39:04
    Od: Mateusz Klatecki <*@klatecki.net>

    Zaspamuję i polecę swój produkt - Multitool :-) (do kupienia na allegro)

  • 4. Data: 2011-11-29 12:49:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mateusz,

    Tuesday, November 29, 2011, 1:39:04 PM, you wrote:

    > Zaspamuję i polecę swój produkt - Multitool :-) (do kupienia na allegro)

    11 stron w wynikach wyszukiwania - faktycznie zaspamowałeś...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-11-29 13:47:43
    Od: Mateusz Klatecki <*@klatecki.net>

    Jak szukasz w Sport i turystyka to owszem otrzymasz duuuużo wyników.

    Hint: zawęź poszukiwania do RTV i AGD :-)

  • 6. Data: 2011-11-29 21:00:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zaspamuję i polecę swój produkt - Multitool :-)

    Zaspamuje i potwierdze: Calkiem fajnie dziala jako STK500 z AVR Studio.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2011-11-29 21:10:25
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    ramator-usb-avr-mkii-z

    > Ja sobie zrobiłem USBasp (http://www.fischl.de/usbasp/), konkretnie
    U mnie samodzielne lutowanie odpada, bo moje jedyne doswiadczenie w
    lutowaniu skonczylo sie na lutowaniu wtyczek minijack i wtyczki
    antenowej, a mikrokontrolery, to juz troche inna bajka i nie chce
    ryzykowac, ze cos zepsuje, a potem sie bede zastanawial, czy cos w
    programie jes nie tak, czy programator jest skopany.

  • 8. Data: 2011-11-29 21:18:37
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 2011-11-29 13:39, Mateusz Klatecki pisze:
    > Zaspamuję i polecę swój produkt - Multitool :-) (do kupienia na allegro)
    Przejrzalem pobieżnie i wyglada na ciekawe urzadzonko, pytanie tylko jak
    sie to bedzie sprawdzac w praktyce. Co gorsze, nie wszystkie pojecia sa
    mi znane o ktorych tam mowa. Bede musial poczytac o tym i moze sie skusze.

    Jesli chodzi o prace w trybie przejsciowki RS->USB, to dziala to tak jak
    reszta przejsciowek, czyli praktycznie zadna nie dziala, czy to jest
    jakos sensownie zrobione.

    A jakby co, to mozna by inaczej niz przez Allegro?

  • 9. Data: 2011-11-29 21:37:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-29 22:18, Pawel pisze:
> [...]
    > jakos sensownie zrobione.
    >
    > A jakby co, to mozna by inaczej niz przez Allegro?

    Możesz w sklepie AVT, na przykład taki:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/487726/mini+programator+usb
    +mikrokontrolerow+avr+kompatybilny+z+stk500+v2.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2011-11-29 22:10:54
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 2011-11-29 22:00, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Zaspamuje i potwierdze: Calkiem fajnie dziala jako STK500 z AVR Studio.

    A moglbys powiedziec (i innych grupowiczow takze prosze o opinie), ktore
    jest lepsze? to w postaci spamu, czy ten programator o ktory ja pytalem.

    Pytam sie pod katem poczakujacego uzytkownika (na poczatek pewnie bede
    uzywal tylko funkcji: programator AVR i moze funkcji: przejsciowka
    USB-RS-232) i mozliwosci uzywania tego w przyszlosci. Czy ten standard
    STK500 jest jakis przyszlosciowy w porownaniu do tego "avrisp-mkII".
    Zeby nie okazalo sie, ze producenci wycofuja sie z uzywania go na rzecz
    jakiegos innego standardu.