    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programista iOS - Łódź
    Date: Wed, 26 Mar 2014 19:58:22 +0100
    <5...@g...com>
    <lgqcvr$spp$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <lgsii8$8h3$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    On 2014-03-25 20:48, Wojciech Muła wrote:
    > Nie. To moje obserwacje na próbce z pewnego dużego miasta.

    Aha.

    > Zadanie jest proste: mamy n przedziałów, mają na siebie nie nachodzić,
    > ale jeśli nachodzą, trzeba podać ich listę, ale na zasadzie: "przedziały
    > A, C i D kolidują", bez wnikania, które pary konkretnie.

    Dodatkowo sugeruje uwzględnić że kazdy z przedziałów zawiera liczbę z
    zakresu <0,NDA> (żeby nie bylo za łatwo) którą należy w locie wyjąć z
    odwrócenia MD5 i umozliwić działanie w O(-1) zapewniając oczywiście że
    całość algorytmu zajmnie nie więcej jak 40 linijek co jasno pokaże jakie
    można, kurna, argumenty na grupie zapodać, co wciskają rozmówcę w ziemię.

    > Jak to zrobisz z pomocą tej biblioteki boostowej? I jak to zrobisz
    > boostem, jeśli żądam, żeby test wykonał się czasie O(n log n)?
    > (Odpuszczam złożoność pamięciową, nie mam serca wymagać O(1)).

    Własnie zauważyleś za złożone problemy nie mają uniwersalnych rozwiązń.
    A w wątku rzecz w tym że PHP nie ma żadnych rozwiązań w standardzie,
    nawet uniwersalnych. NAWET.

    > Nie na tym polega problem: masz dwa wątki (niechby i std::thread)

    W PHP? Jak to się stało że przytaczasz już dwa zadania w C++ jako
    argument w kierunku lepszości PHP?

    > one sobie czytają z bazy, aktualne na daną chwilę, listę przedziałów,
    > sprawdzają czy mogą dodać nowy przedział i wtedy go dopisują; baza
    > danych nie weryfikuje poprawności (w sensie: constrainty w bazie).
    > Nie ma tutaj wzajemnego wykluczania wątków, więc baza może stać się
    > niespójna. To jest trudne w sytuacji webowej, gdzie nie ma mutexów.

    A czemu nie ma? I dlaczego powinienem workaroundowac problemy braku
    czegoś w designie tandemu apache/php/mysql?

    > Hm, kolega dwa biurka dalej to samo uważa o bibliotece standardowej C++.
    > Ale on jest dziwny, bo chce mieć sortowanie wielowątkowe. :)

    W PHP? Czy zaczynasz narzekać na fakt że nie ma bibliotek rozwiązujacych
    wszystkie problemy na świecie?

    > Wyolbrzymiasz.

    Cytuje, choć nie bez fantazji.

    > Kwestia niezrozumienia. Praktycznie to samo jest w Pythonie, tylko
    > zamiast === masz słówko "is". W javascripcie też jest === i to dokładnie
    > to samo działanie. Niedobre w PHP jest to, że == sam z siebie rzutuje
    > w mało rozsądny sposób. BTW C++ też ma niejawne konwersje, które są
    > nieoczywiste.

    A kto tu twierdzi że C++ jest jakimś wzorcem?

    > Ja się obracałem w środowisku skupionym wokół frameworka Symfony.
    > I widzę, że to jest zupełnie inna grupa, tutaj liczy się jakość,
    > testowanie, dobre wzorce projektowe. Jest też sensowne zarządzanie
    > zależnościami itp.

    Ale co to ma do rzeczy że coś tam robisz? ja tylko twierdze że
    środowiska PHPowóców i programistów Delphi mają podobną argumentację na
    uniwersalność kontenerów. Kontenery są uniwersalne i są dobre. No i są
    jak się przetwarza rejestr sprzątaczek.

    > Akurat dość rozsądny argument. Przywołaj proszę jakiś mniej sensowny.

    Powiedz że żartujesz... to idealnie pasuje do profesjonalnego systemu
    zarządzania windykacjami w banku.

    Powiem tak: co prawda nie wiem w czym ma napisany systam PZU, ale w
    czymś wyjątkowo paskudnym bo rozwiązanie umowy OC wymagało na oko jakiś
    10 minut bezustannego klepania w klawisze na przemian z bębnieniem
    palcami w biurko "bo to dużo danych trzeba obrobić prosze Pana, ale i
    tak mamy w tym nowym znacznie szybciej". Tam tez pewno byli specjaliści
    od "indeksowany kontener jest najlepszy" zupelnie jak w PHP. Z resztą
    być może było i w PHP napisane. W to że łącze PZU wisi na SDI nie uwierzę.

    > Ale sorry, sam pisałeś, że miałeś jakąś krótkotrwałą przygodę z PHP-em,
    > więc ciągle posługujesz się fragmentaryczną i przestarzałą wiedzą.

    Ale jak ja mam mieć dłuższą przygode? Sugerujesz że mam się umartwiać
    nad PHP i dopiero dostrzegać błedy po 10 latach? Miej że litość, życie
    jest za krotkie na babranie się w g...

    > Ale przeglądarki? Chyba coś mieszasz.

    Ustawienia phpini w apache mają wpływ na runtime PHP. Jak chcesz różne
    to ... no cóż ...

    > Sorry, ale nie dostaniesz dostępu do bankowego intranetu. Ja też już
    > nie mam szans, więc nie zadowolę nikogo w tym wątku.

    Znaczy że były tam te krzywe rownania czy nie było i mowisz o jeszcze
    jednym z miliona widoku na bazę danych?