    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 30 Mar 2014 11:40:59 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <lgqcvr$spp$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <lgsii8$8h3$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <lgv812$jl8$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Programista iOS - Łódź
    From: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, March 26, 2014 7:58:22 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:
    > Dodatkowo sugeruje uwzględnić że kazdy z przedziałów zawiera liczbę z
    > zakresu <0,NDA> (żeby nie bylo za łatwo) którą należy w locie wyjąć z
    > odwrócenia MD5 i umozliwić działanie w O(-1) zapewniając oczywiście że
    > całość algorytmu zajmnie nie więcej jak 40 linijek co jasno pokaże jakie
    > można, kurna, argumenty na grupie zapodać, co wciskają rozmówcę w ziemię.

    Sam zacząłeś od wymyślonego przykładu z jakimś grafikiem dla sprzątaczek.
    Podałem Ci, jaki napotkasz problem *alogrytmiczny*, nawet w tak pozornie
    prostym zastosowaniu.

    > Własnie zauważyleś za złożone problemy nie mają uniwersalnych rozwiązń.

    To nie jest trudny problem, już sama klasa złożoności czasowej powinna
    sugerować, jakie jest rozwiązanie. Da się rozwiązać bez boosta,
    bez żadnej biblioteki, nawet w PHP-pie, czy javascripcie.

    > A w wątku rzecz w tym że PHP nie ma żadnych rozwiązań w standardzie,
    > nawet uniwersalnych. NAWET.

    W tym wątku była mowa, że programista PHP nic nie musi umieć.

    > W PHP? Jak to się stało że przytaczasz już dwa zadania w C++ jako
    > argument w kierunku lepszości PHP?

    W dyskusji jest pewien kontekst, bez kontekstu ciężko prowadzić rozmowę.
    Cofnij się o dwa posty wstecz i spróbuj dojść skąd przykład z wątkami.

    > A czemu nie ma? I dlaczego powinienem workaroundowac problemy braku
    > czegoś w designie tandemu apache/php/mysql?

    Bo HTTP to protokół bezstanowy. Nie ma znaczenia, czy na końcu jest PHP,
    Python, skrypt shellowy CGI, itd. - będzie dokładnie ten sam problem.

    > A kto tu twierdzi że C++ jest jakimś wzorcem?

    Jako język wieloparadygmatowy, przemysłowy, z wieloletnią historią
    i ciągle rozwijający się -- to dobre odniesienie do innych języków.

    > Powiedz że żartujesz... to idealnie pasuje do profesjonalnego systemu
    > zarządzania windykacjami w banku.

    No jeżeli rzeczywiście nie obrabia się więcej niż "200 wpisów", nie
    ma się specjalnych wymogów (czas, czy pamięć), to te uniwersalne są
    lepsze. A nawet są lepsze w tym sensie, że już działają i ktoś je
    przetestował. Ale oczywiście zgadzam się, że jeśli są szczególne
    potrzeby, to trwanie przy uniwersalnych rozwiązaniach nie jest dobre.

    > Ale jak ja mam mieć dłuższą przygode? Sugerujesz że mam się umartwiać
    > nad PHP i dopiero dostrzegać błedy po 10 latach? Miej że litość, życie
    > jest za krotkie na babranie się w g...

    Nic nie musisz, tylko wydawanie kategorycznych sądów o teraźniejszości
    na podstawie doświadczeń sprzed kilku lat jest trochę bez sensu.

    > Ustawienia phpini w apache mają wpływ na runtime PHP. Jak chcesz różne
    > to ... no cóż ...

    To są ustawienia serwera, a nie przeglądarki. Pomieszałeś. :)

    > Znaczy że były tam te krzywe rownania

    Były.

    > czy nie było i mowisz o jeszcze jednym z miliona widoku na bazę danych?

    A to też było, nie przeczę.

    w.