-
X-Received: by 2002:a81:6885:: with SMTP id d127mr43320230ywc.147.1577536179537; Sat,
28 Dec 2019 04:29:39 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:6885:: with SMTP id d127mr43320230ywc.147.1577536179537; Sat,
28 Dec 2019 04:29:39 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!g89no3648217qtd.0!news-out.google.com!w29ni
369qtc.0!nntp.google.com!g89no3648216qtd.0!postnews.google.com!google-groups.go
oglegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 28 Dec 2019 04:29:38 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5e073910$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.112.118.183;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 46.112.118.183
References: <qsnln7$1eth$1@gioia.aioe.org>
<5e052c72$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<1uluucgqbietu$.1unwdxkt5ntk9.dlg@40tude.net>
<qu5bq2$85o$1$Cav@news.chmurka.net>
<5e06338d$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5e063f15$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qu5r04$1h9u$1@gioia.aioe.org>
<5e073910$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. Obowiązek pieszego.
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Sat, 28 Dec 2019 12:29:39 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668925
[ ukryj nagłówki ]Rozgladanie się wchodzi w zakres szczegolnej ostroznosci chociaz ustawodawca
zredagowal go tak " 1) po uprzednim upewnieniu się, że nie nadjeżdża żaden pojazd,"
Przepis o obowiązku zatrzymania się pieszego nie zniesie szczegolnej ostroznosci przy
przechodzeniu przez jezdnie. Pierwszenstwo pieszego przy przechodzeniu przez jezdnie
można podzielić na dwie kategorie. Pierwszenstwo bezwzględne jak już jest na
przejsciu, według projektu muszą go respektować również tramwajarze. Pierwszenstwo
wzgledne ze moze wejsc na przejscie tylko w określony sposób i w określonej sytuacji
na drodze. W rządowym dokumencie jest to opisane tak " Szczególna ostrożność polega
zatem na wnikliwej ocenie pieszego, czy jego wejście na jezdnię, aż do momentu
opuszczenia jej (jezdni) nie spowoduje utrudnienia ruchu, które w istocie będzie
przede wszystkim dla niego szczególnie niebezpieczne." Nie zniosa tych zacytowanych i
innych pojęć dotyczących zachowania szczegolnej ostroznosci. Doloza tylko zapis o
obowiązku zatrzymania się przed wejściem na jezdnie i chwała im za to. Bo każde
wejście nie spełniające warunków z ustawy (zatrzymania się, spowodowania utrudnienia
w ruchu pojazdow) będzie musiało skutkować uznaniem winy pieszego. Dla mnie
zaproponowane zmiany nic nie zmieniają. Za to zakładają ciasna obroże pieszym.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.19 13:45 RadoslawF
- 28.12.19 13:56 Zenek Kapelinder
- 28.12.19 15:44 FreyKol
- 28.12.19 15:48 FreyKol
- 28.12.19 15:59 Budzik
- 28.12.19 16:29 Kris
- 28.12.19 20:34 t-1
- 28.12.19 21:01 t-1
- 28.12.19 21:26 Zenek Kapelinder
- 28.12.19 21:37 FreyKol
- 28.12.19 22:48 J.F.
- 28.12.19 23:00 Zenek Kapelinder
- 28.12.19 23:34 r...@k...pl
- 29.12.19 00:34 Zenek Kapelinder
- 29.12.19 00:42 collie
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=