-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi
w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
Date: Tue, 26 May 2009 16:55:08 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 68
Message-ID: <gvgus3$ri0$1@news.interia.pl>
References: <1...@n...onet.pl> <gvgn2c$idl$1@news.interia.pl>
<p...@r...org> <gvgqqd$mpv$1@news.interia.pl>
<p...@r...org>
NNTP-Posting-Host: 22-206.2-0.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1243348676 28224 91.189.22.206 (26 May 2009 14:37:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 May 2009 14:37:56 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <p...@r...org>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21
X-Authenticated-User: muddy % interia+pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:971745
[ ukryj nagłówki ]Olgierd pisze:
>> Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
>> woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
>> czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
>> termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).
> A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji?
Pochylenie się nad pismem klienta, pogłówkowanie, sięgnięcie do swoich
regulaminów albo popatrzenie w fusy od kawy bądź wylosowanie odpowiedzi
spośród standardowych i stwierdzenie: uznajemy/nie uznajemy. Nie wiem,
czy któryś sąd przyzna Ci rację, że rozpatrzeniem reklamacji jest
złożenie oświadczenia o wyniku tegoż rozpatrzenia.
> A jeśli sobie "rozpatrzy" ale nic nie wyśle?
To znaczy, że uznał. W tym celu wprowadzono właśnie odpowiedni paragraf
do PT.
> Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
> rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.
To Twoja interpretacja - odmienna od stanowiska Departamentu Prawnego
UKE, więc w razie kłopotów nawet w UKE wsparcia nie masz ;-)
>> Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
>> UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.
> Bardzo ładne, ale...
>
>> Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
>> na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
>> reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
>> odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym.
>
>> Zgodnie z
>> treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
>> reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
>> 30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
>> uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
>> reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
>> została rozpatrzona.
> (...)
>> jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
>> Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
>> reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
>> przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
>> reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.
>
> Ślicznie-pięknie, ale brakuje mi tu jednego, dość zasadniczego elementu:
> wyjaśnienia na jakiej podstawie UKE właśnie w taki sposób chce liczyć
> terminy. PT nie wprowadza swojej definicji terminów, nie ma podstaw, aby
> sięgać do kpa, nie ma podstaw, by sięgać do kpc, zostaje więc po prostu
> kc.
Inna interpretacja prowadziłaby do absurdu. Wystarczyłoby, byś nie
odbierał przesyłki na poczcie przez te 30 dni (mimo jej awizowania - nie
masz takiego obowiązku) i już reklamacja nie byłaby rozpatrzona w
terminie, gdyż nie mogłeś zapoznać się z jego treścią z racji
nieposiadania go w ręku (a więc faktycznie reklamacja zostałaby uznana).
Rozpatrzenie reklamacji to... jej rozpatrzenie - czyli to, co napisałem
na początku tego posta (faktyczne stwierdzenie przez operatora, czy
reklamacja jest słuszna, czy nie). Jedynym sposobem dla operatora, by
udowodnić, że rozpatrzył w terminie, jest wysłanie odpowiedzi przed
upływem tego terminu - batem jest Art. 106 pkt.2 PT. Natomiast wysłanie
odpowiedzi pismem poleconym regulowane jest osobnym rozporządzeniem, w
którym nie ma mowy o terminie wysłania tego pisma.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.09 15:05 Waldek Godel
- 26.05.09 16:51 ToMasz
- 26.05.09 18:40 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 26.05.09 20:12 Olgierd
- 26.05.09 20:54 MarekM
- 26.05.09 21:00 Olgierd
- 28.05.09 05:31 Pete
- 28.05.09 05:56 Jingiel
- 28.05.09 16:56 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- Awaria VM?
- Fałszywe alerty
- DPD, przeniesienie numerów z a2mobile i z Orange
- Tapeta w Xiaomi
- 112
- Internet w Azji
- Się mi gówno przykleiło
- Tani darmowy manager plików
- Będzie Android z obsługą monitorów. Ciekawe bo to już było i się nazywało MHL
- Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
- Jak włączyć dźwięk startu Asystenta?
- MMSy
- hot spot traci connected device
- czy znacie bardziej popierdolone sieci niż polskie?
Najnowsze wątki
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-21 Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- 2025-07-21 Gdańsk => Kotlin Developer <=
- 2025-07-21 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-21 Gdańsk => Programista Kotlin <=
- 2025-07-21 Białystok => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-21 opornosc falowa
- 2025-07-21 Katowice => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-21 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-07-21 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-20 Absurdalny zakaz fotografowania będzie nowelizowany
- 2025-07-20 Takie tam...
- 2025-07-20 https://newsgrouper.org/pl.soc.prawo blokuje posty: 154 posts blocked.
- 2025-07-20 Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- 2025-07-20 Tani zakup z ali?